گزینه های پیش روی اردوغان در ادلب؛ او هیچ برگ برنده ای در سوریه ندارد

به گزارش راه ساری، اردوغان برگ برنده ای برای بازی در عرصه سوریه ندارد ،زیرا همه آنها را به تدریج از دست داد و تنها تهدیدهایش علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه برایش باقی ماند.

گزینه های پیش روی اردوغان در ادلب؛ او هیچ برگ برنده ای در سوریه ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت خبری العهد نوشت: با وجود اینکه پاسخ ترکیه از طریق هدف قرار دادن برخی پست های ارتش سوریه در سطح حمله بزرگ اخیر سوری ها به نیروهای ترکیه نبود، به نظر می رسد که رجب طیب اردوغان بعد از مخالفت ناتو بادخالت به نفع آنکارا در رویارویی با سوریه و روسیه گزینه ای پیش روی خود ندارد. ناظران معتقدند که تنها چیز باقیمانده برای اردوغان، باج خواهی از اروپایی ها باز کردن جهت عزیمت پناهچویان به سمت اروپا است؛ خصوصا که اروپایی ها مشتاق برگزاری نشستی چهارجانبه در سطح سران در استانبول نبودند.

سرتیپ هیثم حسون کارشناس نظامی سوری به العهد گفت: اردوغان برگ برنده ای برای بازی در عرصه سوریه ندارد زیرا همه آنها را به تدریج از دست داد و تنها تهدیدهایش علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه برایش باقی ماند.

حسون تهدیدهای اخیر اردوغان را توخالی توصیف کرد و گفت: آخرین مورد تهدید اردوغان به اصطلاح هشدار اخیر او برای بازگشت به خط موسوم به خط نظارت یعنی پشت پست های تحت محاصره نظارت ترکیه بود، اما این امر اصلا اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: اردوغان با سیلی که با کشته شدن نظامیانش خورد، پاسخ مناسبی به همه گفته ها و تهدیدهایش دریافت کرد و چیزی ندارد جز اینکه درخواست میانجگیری از طرف روس برای حفظ آبروی باقیمانده اش و برون رفت از تهدیدهای قبلی اش کند، زیرا اگر به سمت تنش نظامی بیشتر حرکت کند، شکست خواهد خورد و این شکست نظامی به یک شکست راهبردی تبدیل خواهد شد.

این کارشناس ابراز عقیده کرد: اردوغان به ناتو برای کسب حمایتی نظامی فشار می آورد و امروز از کشورهای اروپایی با اهرم پناهجویان باج خواهی می کند زیرا قصد خروج از ادلب را ندارد و ادعا می کند که آنجا بخشی از خاک ترکیه است. این امر به روشنی و وضوح بیانگر طمع ورزیهای استعماری در سوریه است.

حسون گفت: حضور ترکیه و پست های نظامی این کشور از چارچوب توافقات سیاسی خارج شده و حضوری اشغالگرانه به شمار می رود و اگر اردوغان حماقتی مرتکب شود، ارتش سوریه قادر است که نیروهای ترکیه را زیر چکمه های خود له کند و برای اردوغان گزینه ای باقی نمانده جز اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای او از طریق یک توافق راه برون رفتی بیابد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای ارتش سوریه شهر سراقب را بازپس بگیرند.

حسون گفت: به کنترل درآوردن این شهر از نظر میدانی سخت نیست و به محض سرانجام مرحله کنونی عملیات نظامی در جبل الزاویه انجام خواهد شد.

این کارشناس نظامی گفت: نیروهای ارتش سوریه پاتک خود را آغاز کرده اند و به نیروهایی که از سمت جب الزاویه می آیند در دو نقطه اریحا و اوروم الجوز خواهند پیوست تا اینکه این نیروها منطقه جسر الشغور را از غرب زیر تیررس آتش خود قرار دهند.

وی در سرانجام گفت: در تیررس آتش قرار دادن جسر الشغور همزمان با عملیات نظامی دیگری در محور کبانه در حومه شمالی لاذقیه تا امتداد حومه غربی استان ادلب و محاصره جسر الشغور از سمت های جنوبی و شرقی و غربی خواهد بود تا از این طریق، جاده M4 عملا بازپس گرفته شود.

asemaneto.ir: با ما سفر را تجربه کنید

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8373

به "گزینه های پیش روی اردوغان در ادلب؛ او هیچ برگ برنده ای در سوریه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های پیش روی اردوغان در ادلب؛ او هیچ برگ برنده ای در سوریه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید