یک سوم ذخایر نفت دنیا تحت تحریم آمریکاست!

به گزارش راه ساری، به گفته مدیرعامل روس نفت، تحریم های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و روسیه باعث شده حدود یک سوم از ذخایر نفت دنیا تحت تحریم قرار بگیرند.

یک سوم ذخایر نفت دنیا تحت تحریم آمریکاست!

به گزارش خبرنگاران، ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت در اظهاراتی که در حاشیه کنفرانس مالی سن پترزبورگ داشت پیش بینی کرد فراوری نفت ایران تا سرانجام سال 2020 ممکن است 10 تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

طبق جدیدترین نظرسنجی اوپک اس اند پی گلوبال پلاتس، فراوری نفت ایران در آوریل 2.57 میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با مارس 120 هزار بشکه در روز کاهش داشت.

سچین استفاده آمریکا از تحریم ها برای هدف دریافت کشورهای فراوریکننده نفت را مورد انتقاد قرار داد و گفت کاخ سفید به دنبال ایجاد یک زمین بازی نابرابر برای شرکت های آمریکایی است.

به گفته مدیرعامل روس نفت، تحریم های آمریکا روی حدود 1.5 میلیون بشکه در روز فراوری نفت دنیا در سال 2018 تأثیر گذاشت و به همین میزان فراوری نفت آمریکا طی یک سال گذشته افزایش پیدا کرد. میزان عرضه نفتی که از تحریم های آمریکا متأثر می گردد ممکن است به 2.5 میلیون بشکه در روز رشد کند.

روسیه در حال حاضر تحت تحریم های آمریکا واقع شده است که دسترسی این کشور به فاینانس غربی و بعضی از انواع فناوری نفتی را محدود نموده است. این کشور با چشم انداز تحریم های بیشتر درباره استفاده از دلار آمریکا و تشدید محدودیت شرکتهای غربی مشارکت کننده در پروژه های انرژی روسیه روبرو است.

بر اساس گزارش پلاتس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در همین کنفرانس گفت تحریم های آمریکا باعث نوسان در بازار نفت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3193

به "یک سوم ذخایر نفت دنیا تحت تحریم آمریکاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم ذخایر نفت دنیا تحت تحریم آمریکاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید