100 کشور خواهان تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا شدند

به گزارش راه ساری، یکصد کشور جهان به دنبال پیشنهاد انجام تحقیقاتی مستقل درباره شیوع ویروس کرونا در نشست سالانه سازمان جهانی بهداشت هستند.

100 کشور خواهان تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا شدند

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه با انتشار این خبر اضافه کرد: روسیه که تا به امروز از دولت چین حمایت می کرد، اکنون به یکصد کشوری پیوسته است که قصد دارند تا قطعنامه ای در ارتباط با علت یابی شیوع ویروس کرونا در نشست سالانه سازمان جهانی بهداشت ارائه دهند.

بنابراین گزارش، پیش نویس این قطعنامه که توسط اتحادیه اروپا و در حمایت از درخواست دولت استرالیا مبنی بر انجام تحقیقات از چین در نحوه مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و انتشار آن در جهان شده بود، تهیه شده است.

سی ان ان گزارش داد: درخواست استرالیا با خشم چین روبرو شد، چراکه پکن دولت کانبرا را به بی مسئولیتی شدید متهم کرده و تحریک و اقدام استرالیا را به ایجاد اختلال در زمینه همکاری های بین المللی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا دانست.

این گزارش می افزاید: درحالی که این قطعنامه قرار است 29 اردیبهشت ماه در نشست سالانه سازمان جهانی بهداشت در ژنو سوئیس ارائه شود، تنها چین یا کشور بخصوصی را مدنظر ندارد بلکه خواستار تحقیقاتی بی طرفانه، مستقل و ارزیابی جامع این سازمان در مورد نحوه پاسخ بین المللی به بیماری کووید 19 است.

سی ان ان در توضیح نوشت: به کاربرد لفظ قطعنامه در پیش نویس اتحادیه اروپا در قیاس با لفظ تحقیق که دولت کانبرا خواستار آن شده بود، لفظی ضعیف تر بوده و دیگر اعضای سازمان جهانی بهداشت ازجمله روسیه را مجاب به امضای چنین قطعنامه ای خواهد کرد، اما این قطعنامه در نهایت اطمینان خواهد داد که تحقیقات و بررسی درمورد همه گیری ویروس کرونا به عمل خواهد آمد.

این گزارش درادامه می افزاید: دولت چین اعلام کرده است که با تحقیقاتی که از مجرای سازمان بهداشت جهانی در زمینه ویروس کرونا به عمل آید موافقت خواهد کرد.

همچنین آبه شینزو نخست وزیر ژاپن پیش تر نیز در این زمینه گفت: کشورش خواستار تحقیقاتی درباره واکنش اولیه سازمان بهداشت جهانی به کرونا است.

توشیمیتسو موته گی وزیر خارجه ژاپن هم گفته است که باید یک سازمان مستقل چنین تحقیقاتی را انجام دهد.

این اظهارات و درخواست برای انجام تحقیقات درخصوص واکنش های اولیه سازمان بهداشت جهانی به ویروس کرونا در حالی مطرح می شود که اجلاس مجمع عمومی سازمان از امروز در ژنو سوئیس آغاز به کار می کند.

سازمان بهداشت جهانی مدتی بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری جهانی گفت ویروس کرونا به دلیل ناشناخته بودن آن تا به امروز چالش های زیادی برای کشورهای جهان ایجاد کرده است.

این مجمع اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است به ویژه برای چین شرایط پیچیده است از یک سو مساله عضویت تایوان در سازمان مطرح شده است و آمریکا از آن حمایت می کند و از طرف دیگر واشنگتن به انتقادها از چین در دوران شیوع کرونا دامن زده است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون و 800 هزار نفر گذشت که از این تعداد بیش از 316هزار و 700 نفر جان باخته اند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9369

به "100 کشور خواهان تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 کشور خواهان تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید