آخرین آزمایش چتر نجات بویینگ انجام شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، کپسول استارلاینر بویینگ به طور موفقیت آمیز از ارتفاع 35 هزار فوتی در صحرای نیومکزیکو فرود آمد.

آخرین آزمایش چتر نجات بویینگ انجام شد

این کپسول نیز قرار است مانند دراگون کرو متعلق به شرکت اسپیس ایکس، فضانوردان را از خاک آمریکا به فضا ببرد.

به این ترتیب کپسول بویینگ با تکمیل آزمایش فرود با چتر نجات، آماده انجام تست های سرنشین دار است.

برخلاف کپسول دراگون کرو (متعلق به اسپیس ایکس) که با چتر نجات در دریا فرود می آید، استارلاینر از سیستم چتر نجات چند مرحله ای و ایربگ برای فرود روی زمین استفاده می کند.

طبق بیانیه بویینگ، استارلاینر نخستین لندر آمریکایی طراحی شده برای فرود روی زمین است. مایک مک کارلی مدیر سیستم فرود استارلاینر در این باره می گوید: فلسفه ما همیشه آزمایش تمام سخت افزار در کنار یکدیگر است تا فعالیت همه عناصر را بررسی کنیم. این کپسول در هواپیما جای نمی گیرد، بنابراین تنها راه انجام این تست، بردن آن به بالاترین ارتفاع ممکن است تا کل سیستم فرود همراه یک بالن بسیار بزرگ شبیه سازی شود.

برای تضمین ایمنی کپسولی که قرار است فضانوردان را به ایستگاه فضایی ببرد، مهندسان بویینگ در آخرین آزمایش فرود چالش هایی را ایجاد کردند. به عنوان مثال در وهله اول آنها اجازه ندادند سپر گرمایی چترهای نجات باز شود. در هرحال بدون در نظر دریافت این چالش ها، 3 چتر نجات اصلی کپسول بدون هیچ مسئله ای باز شدند.

هرچند این تست موفقیت آمیز بود، اما مهندسان بویینگ از هم اکنون تصمیم دارند چترهای نجات را ارتقا دهند.

قرار است این کپسول در اوایل 2021 میلادی آزمایش Orbital Flight Test2 را انجام دهد. نخستین بار این تست در سال 2019 انجام و طی آن استارلاینر به طور موفقیت آمیز پرتاب شد اما نتوانست به ایستگاه فضایی بین المللی برسد و دوباره به زمین بازگشت.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13399

به "آخرین آزمایش چتر نجات بویینگ انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آزمایش چتر نجات بویینگ انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید