آخرین شرایط احداث پارکینگ در شهر تهران ، پارکینگ امیرکبیر با ظرفیت 550 جای پارک به بهره برداری رسید

به گزارش راه ساری، نخستین پارکینگ 100درصد زیرسطحی شهر تهران در نهمین شنبه امید و افتخار افتتاح می گردد. در برنامه توسعه پارکینگ سازی شهرداری تهران پارکینگ طبقاتی امیرکبیر به عنوان نخستین پارکینگ مورد بهره برداری قرار می گیرد تا بخش کوچکی از معضل بزرگ نبود پارکینگ عمومی در مرکز رفع گردد.

آخرین شرایط احداث پارکینگ در شهر تهران ، پارکینگ امیرکبیر با ظرفیت 550 جای پارک به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران، در یک دهه اخیر کمبود پارکینگ در شهر تهران بیشتر از هر زمان دیگری شده به طوری که جای پارک در بسیاری از معابر محدوده های مرکزی مرکز کیمیاست. به همین علت، مدیریت دوره ششم شهری احداث پارکینگ را در دستور کار خود قرار داده و در فاز نخست برای احداث 2850 واحد پارکینگ برنامه ریزی شده است و طرح نهضت پارکینگ سازی در نقاط مختلف شهر با جدیت دنبال می گردد. اکنون با بهره برداری از پارکینگ طبقاتی امیرکبیر 550 واحد پارکینگ به شهر تهران اضافه می گردد تا شهرداری در اندیشه 2300 واحد پارکینگ در مرکز باشد.

پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در منطقه 14، نزدیک به محدوده طرح ترافیک و در مجاورت ایستگاه مترو و راستا اتوبوس خیابان 17 شهریور واقع شده است؛ جایی که سطح رویی آن تبدیل به یک پلازا (فضای همگانی) شده است. پروژه احداث این پارکینگ به همت معاونت فنی و عمرانی و به وسیله سازمان عمرانی منطقه ها و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا شده و با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این رابطه گفت: بهره برداری از این پروژه در کنار میدانگاه(پلازای) امیرکبیر گامی مهم در راستای نوسازی بافت فرسوده شهر تهران است، زیرا بهره برداری از این پروژه، معضل کمبود پارکینگ در بافت فرسوده منطقه14 را تا حد قابل ملاحظه ای برطرف خواهد نمود.

عباس شعبانی با اعلام اینکه پارکینگ طبقاتی امیرکبیر مجهزترین پارکینگ مرکز تجهیزات اطفای حریق است، ادامه داد: فضای پارکینگ با استفاده از درهای ضدآتش، به گونه ای طراحی و تقسیم بندی شده تا در صورت بروز حادثه از احتمال انتقال آتش به سایر بخش ها جلوگیری گردد.

دسترسی مناسب

به گفته مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز پارکینگ امیرکبیر دسترسی خوبی به مرکز شهر و بازار امین حضور دارد. سیدمجتبی شفیعی گفت: یکی از ویژگی های این پارکینگ دارا بودن سیستم هوشمند اعلام و اطفای حریق است که تقریبا نسبت به پارکینگ های شهرداری بی نظیر و نسبت به پارکینگ های خصوصی کم نظیر است. این پارکینگ در 3 طبقه طراحی شده و شرایط رفاهی را برای مردم آن منطقه فراهم می نماید؛ چرا که بیش از 500 فضای پارک را از محدوده آزاد می نماید و باعث برطرف مزاحمت از اهالی اطراف آن منطقه می گردد.

بعلاوه سخنگوی شهرداری تهران درباره اندازه ارزش پروژه پارکینگ امیرکبیر گفت: دیدگاه مدیریت ششم درباره پروژه های نیمه تمام و ضروری شهر، برنامه ریزی و اقدام با قید فوریت برای بهره مندی شهروندان از اینگونه پروژه هاست. بر این اساس، حدود 60 میلیارد تومان بابت 30 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه و اتمام آن طی یک سال اخیر هزینه شده است. بعلاوه، براساس برآوردها حدود 370 تا 400 میلیارد تومان ارزش روز پارکینگ امیرکبیر است که امکان استفاده برای عموم شهروندان دارد و به لیست اموال مرکز افزوده شده است.

عبدالمطهر محمدخانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت خدمت رسانی به شهروندان در پی رویدادهای آینده در قالب شنبه های امید و افتخار، بیان کرد: سیاست هر شنبه یک پروژه بزرگ شهری، باعث کوشش و تکاپوی بیشتر مدیران و کارکنان مجموعه بزرگ شهرداری تهران شده و شهروندان به تدریج آثار آن را در سطح شهر و در بهبود خدمات شهری مشاهده خواهند کرد.

کاهش ترافیک با راه اندازی پارکینگ نیایش در منطقه3

فعالیت های احداث پروژه پارکینگ طبقاتی مجتمع تجاری-اداری نیایش که به علت مسائل اقتصادی نیمه کاره رها شده بود، در دوره مدیریت ششم شهری بار دیگر از سر گرفته شده است. با بهره برداری از پارکینگ طبقاتی نیایش علاوه بر برطرف کردن معضل جای پارک، بار ترافیکی را در محدوده های خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، خیابان ظفر و اسفندیار و بلوار نلسون ماندلا (آفریقا) هم کاهش می یابد. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پارکینگ طبقاتی نیایش باید با سرعت بیشتری به فعالیت های عمرانی خود ادامه دهد. این پارکینگ 9طبقه دارد که جنب پردیس سینمایی پارک ملت قرار گرفته است. عباس شعبانی معتقد است: این مجموعه علاوه بر پارکینگ قابلیت این را دارد که اگر زمانی در تونل نیایش با مسائلی نظیر تصادف خودروها روبرو شدیم، از ظرفیت این مجموعه برای تخلیه بار ترافیکی استفاده کنیم.

محمدرضا شیخ بهایی-معاون فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران

جدا از پارکینگ های مسقف و زیرزمینی، بخش خصوصی برای احداث پارکینگ های مکانیزه با شهرداری تهران همکاری می نماید. امروز پارکینگ مجهز امیرکبیر هم به بهره برداری می رسد و بخش زیادی از 6پارکینگ در حال احداث نیز تا اوایل سال آینده تکمیل خواهند شد. به این ترتیب چند هزار عدد فضای پارک خودرو به ظرفیت پارکینگ های رمپی و بتنی تهران اضافه خواهد شد که بیش از هزار مورد آن تا قبل از انتها امسال خواهد بود. ساخت 4پارکینگ درحال انجام است که 3پارکینگ در سال 1401به بهره برداری می رسد. علاوه بر این، مناقصه ساخت 3پارکینگ دیگر هم درحال انجام است و ساخت آنها به زودی آغاز خواهد شد.

در کنار این موارد، تا امروز 18زمین متعلق به شهرداری تهران برای احداث پارکینگ شناسایی شده است که بخش امکان سنجی را پشت سر گذاشته اند و در مرحله عارضه سنجی ترافیکی قرار دارند و بعد از این مرحله وارد فاز طراحی، معماری و سازه می شوند. البته شناسایی و امکان سنجی زمین های بیشتر همچنان ادامه دارد. بعلاوه علاوه بر پارکینگ های رمپی و بتنی، چند سرمایه گذار خصوصی هم برای احداث پارکینگ مکانیزه اعلام آمادگی نموده اند و قرار است ساخت این پارکینگ ها نیز به زودی آغاز گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14679

به "آخرین شرایط احداث پارکینگ در شهر تهران ، پارکینگ امیرکبیر با ظرفیت 550 جای پارک به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط احداث پارکینگ در شهر تهران ، پارکینگ امیرکبیر با ظرفیت 550 جای پارک به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید