آشنایی با قطار اتوبوسی ریل باس ارم

به گزارش راه ساری، امروزه زندگی شهری پر از مشغله است و همان اول صبح، روز بسیاری از ما با طی کردن جهتهای طولانی و پر ترافیک شروع می گردد. گاهی شانس کمی با افراد یار می گردد و می توانند برای رفتن به شهرهای اطراف یا نسبتا نزدیک به محل زندگیشان از قطار استفاده نمایند. این گونه هم زمان بندی دقیقی خواهند داشت و هم می توانند با خیال راحت به تماشای دنیای خارج از پنجره ها بنشینند. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا یکی از این قطارها به نام قطار ریل باس ارم که سریع السیر هم هست را همراه با خدمات، امکانات، جهتها و قیمت بلیط هایش به شما معرفی کنیم و اگر در جهت شما هم بود بتوانید از آن بهره ببرید. بیاد داشته باشید که برای خرید بلیط قطار اتوبوسی یا کوپه ای می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

آشنایی با قطار اتوبوسی ریل باس ارم

قطار اتوبوسی، سالنی یا جایگاه چیست؟

اگر اخیرا سوار قطار نشده اید، شاید ندانید که چند سالی است قطارهای اتوبوسی وارد ناوگان کشور شده اند. این جا دیگر از کوپه خبری نیست و جایگاه ها شبیه به اتوبوس یا هواپیما قرار گرفته اند. قطارهای سالنی یا جایگاه اغلب روزها حرکت می نمایند و برای سفرهای کوتاه، گروهی یا حتی تورها بسیار مناسبند. این قطارها از نظر امکانات و خدمات کاملا قابل قبول هستند. قطارهای سالنی شرکت رجا به دو کلاس ویژه و کلاس دو تقسیم می شوند. قطار پردیس در کلاس ویژه و قطار صبا و قطار ارم در کلاس دو قرار می گیرند.

معرفی قطار ریل باس اتوبوسی ارم شرکت رجا

قطار ریل باس از نوع جایگاه اتوبوسی با سرعت حرکت 120 کیلومتر بر ساعت است و در حال حاضر در راستاهای حومه ایی و نسبتا کوتاه و البته گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی داخلی این قطارها ارگونومیک، ایمن و مدرن است. کلیه سالن ها دارای نورپردازی مناسب، سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش پیشرفته و اتوماتیک، محل بار همراه، دستگیره های مناسب برای تردد مسافر داخل سالن ها هستند. درب واگن به وسیله 12 دوربین در پنل راننده قابل کنترل است. این قطار دارای سیستم صوتی قابل پخش در داخل قطار و مجهز به بلندگوهای خارجی برای دادن هشدارهای لازم در مواقع لزوم در بیرون قطار است.

قطار ریل باس ارم در گروه قطارهای خودکشش قرار می گیرد، منظور از خودکشش قطاری است که نیازمند لوکوموتیو نیست و هر واگن خودش انرژی لازم برای حرکت خودش را تأمین می کند. ریل باس هایی که سیستم محرکه شان دیزل هیدرولیکی است نیازی به خطوط ریلی برقی ندارند.

ریل باس های فعلی 4 واگن دارند که 3 تایی به هم متصل می شوند و در مجموع 12 واگنشان توانایی حمل 1٬008 مسافر را دارد.

خدمات و امکانات قطار سریع السیر ارم

از آن جایی که قطارهای اتوبوسی مخصوصا قطار ارم در راستاهای کوتاه حرکت می نمایند و سریع السیر هم هستند و امکانات بسیار کم تری نسبت به قطارهای کوپه ای دارند و البته قیمت بلیطشان نیز خیلی کم تر است. قطار 3 ستاره ریل باس ارم دارای سیستم تهویه هوای مطبوع است و از نظر گرما و سرمای هوا نگرانی نخواهید داشت. هر وقت هم که احساس گرسنگی کردید می توانید انواع و اقسام تنقلات را خریداری کنید. البته این جا خبری از رستوران نیست و اگر زمان وعده اصلی غذا در سفر هستید بهتر است خوراکی همراه خود داشته باشید.

امکان دسترسی آسان با ویلچر برای افراد دارای محدودیت های حرکتی فراهم شده و البته دارای سیستم بهداشتی فرنگی و ایرانی است. سیستم صوتی مجهز نیز در سراسر آن واقع شده است. جعبه یاری های اولیه هم که یکی از ضروریات تمامی قطارها است.

راستاهای قطار 3 ستاره ریل باس ارم

همان طور که گفتیم قطار ارم جزو قطارهای حومه ای است و بین راستاهای 15 تا 200 کیلومتر تردد دارد یا تبدیل به قطار گردشگری می گردد. اولویت قطارهای حومه ای مناطق اطراف شهرها با جمعیت کم تر است و بیشترشان هم از خطوط قطارهای باری و هم بین شهری استفاده می نمایند. میانگین سرعت حرکتشان نیز بیش از 50 کیلومتر در ساعت بوده و البته ضروری است بدانید که فاصله بین ایستگاه هایشان بسیار بیشتر از قطارهای شهری (مترو) است.

قطار اتوبوسی ارم و راستاهای گردشگری

قطار گردشگری انتخاب فوق العاده برای تماشای مناظر با جزییات کامل و ثبت لحظات زیبا است. این گونه قطارها فعالیت شان در ایران را با قطار گردشگری شمال شروع کردند. هدف این گردشگری رفتن و رسیدن به مقصد نیست بلکه لذت بردن از راستا است. معمولا یک روز صبح زود از مبدا حرکت می کنید و آخر شب دوباره به همان جا باز می گشت. شرکت های برگزار نماینده تور مانند ریلگردی و ریل رو چنین برنامه های را اجرا می نمایند و اغلب هم قطارشان همین قطار ریل باس ارم است.

چرا که هم سریع حرکت می نماید، هم اتوبوسی است و فضای مناسب جمع های زیاد را دارد و هم می توانند موسیقی را با صدای با کیفیت پخش نمایند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه آن در مجله مراجعه کنید.

مقایسه قطار اتوبوسی ارم با قطار اتوبوسی ماهان

هر دو قطار اتوبوسی و تندرو هستند اما قطار اتوبوسی ماهان می تواند تا 160 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و به همین خاطر در راستاهای طولانی استفاده می گردد اما همانطور که دیدید قطار اتوبوسی ارم مختص راستاهای کوتاه است. امکانات قطار ماهان بسیار بیشتر هستند و البته قیمت بلیط آن نیز گران تر است. اگر بخواهیم قطاری هم رده با ارم را معرفی کنیم باید به قطار صبا اشاره کنیم که اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.

چگونه یک قطار خوب برای سفرمان انتخاب کنیم؟

ناوگان ریلی کشور گسترش زیادی داشته و انتخاب های زیادی پیش روی مسافران است. برای انتخاب دقیق تر نگاهی به مطلب قطار مناسب برای سفر بیاندازید تا تقریبا با تمامی آن ها آشنا شوید و بتوانید با توجه به مقصد و زمانی که می خواهید سفر کنید بهترین انتخاب را انجام دهید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار ارم کی است؟

همان طور که دیدید قطار ارم با توجه به راستاهای کوتاه و بلیط ارزانش برای خیلی ها حکم مترو را دارد و روزانه از آن استفاده می نمایند. به همین خاطر بلیط هایش پر طرفدارند و برای این که نگرانی خرید بلیط را نداشته باشید بهتر است از چند روز قبل بلیط خود را خریداری کنید تا آن روز دچار مشکل نشوید.

در این مطلب قطار ریل باس ارم را معرفی کردیم و امکانات و ویژگی هایش را دیدیم. سپس گفتیم در چه راستاهایی تردد دارد و قیمت بلیطش چقدر است. برای این که مطمئن باشید تغییری در برنامه رخ نداده به صفحه خرید بلیط ما مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید. در آخر هم گفتیم اگر قصد سفر با تورهای گردشگری قطاری را دارید احتمالا با قطار 3 ستاره ارم راهی می گردد. اگر تجربه سوار شدن در قطار ارم یا سایر قطارهای اتوبوسی را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8701

به "آشنایی با قطار اتوبوسی ریل باس ارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار اتوبوسی ریل باس ارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید