اولین جشنواره عسل و تولیدات روستایی در سرعین انتها یافت

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل عصر آدینه در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره بومی در سرعین طی تبادل نظر با مهر گفت: در این جشنواره محصولات سنتی روستایی نظیر لبنیات، عسل، گیاهان دارویی، فطیر، کشک محلی و... در 30 غرفه عرضه و به نمایش گذاشته شد.

اولین جشنواره عسل و تولیدات روستایی در سرعین انتها یافت

قادر تقی زاده معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی و غذایی با نمایش محصولات لبنی و تولیدات سنتی روستایی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: بی شک برگزاری و تداوم چنین جشنواره هایی می تواند در توسعه گردشگری روستایی استان موثر باشد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری محلی در این جشنواره اضافه نمود: این برنامه ها نیز بیشتر در قالب موسیقی محلی اجرا شد که این نیز در معرفی جاذبه های روستایی تاثیرگذار است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان برگزاری جشنواره عسل و تولیدات روستایی در روستایی ییلاقی و گردشگری ویلا درق را به دلیل شهرت این روستا در بین گردشگران و نزدیکی به سرعین دانست و متذکر شد: این روستا از گذشته تا به امروز سهم عمده ای در عرضه تولیدات روستایی به گردشگران داشته است.

وی همچنین با اشاره به وجود 64 روستای دارای قابلیت گردشگری در این استان افزود: از این تعداد 12 روستا ثبت شده و 36 روستا برای ثبت به سازمان مرکزی پیشنهاد شده است.

به گفته تقی زاده بخشی از این روستاها در شهرستان سرعین بوده و هم اکنون روستاهای کنزق و آلوارس به عنوان روستای هدف گردشگری و روستاهای ویلا درق، ورگه سران و ارجستان به عنوان روستاهای دارای قابلیت گردشگری سرعین معرفی شده اند.

دهکده ویلا درق با آب و هوای مطبوع و دلپذیر یکی از جاذبه های توریستی منطقه سرعین و در سه کیلومتری این شهر قرار داشته و با برخورداری از مناطق طبیعی مانند آب های معدنی، دره ای زیبا و چشم اندازهای بکر و طبیعی بویژه زندگی عشایری و روستایی توانسته گردشگران بسیاری را بخود جذب کند.

جشنواره بومی محلی عسل، لبنیات و محصولات روستایی با مشارکت فرماندار سرعین، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای نخستین بار همزمان با هفته دولت در روستای هدف گردشگری ویلا دره شهرستان سرعین به مدت دو روز برگزار گردید.

asemaneto.ir: با ما سفر را تجربه کنید

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8015

به "اولین جشنواره عسل و تولیدات روستایی در سرعین انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره عسل و تولیدات روستایی در سرعین انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید