اپل، دوباره اپلیکیشن های ایرانی را غیرفعال کرد

به گزارش راه ساری، اگر جز کاربران آیفون هستید، حتما متوجه شده اید که از دیروز اپلیکیشن های ایرانی در iOS با اختلال رو به رو شده اند به طوری که نمی توان از این برنامه ها استفاده کرد و روی آیفون باز نمی شوند. داستان، اما همان داستان همیشگی محدودیت و تحریم است، تا جایی که مدیران بعضی از این برنامه ها، همین محدودیت هایی که به تازگی از سوی اپل اعمال شده اند را علت اختلال ها اعلام نموده اند.

اپل، دوباره اپلیکیشن های ایرانی را غیرفعال کرد

از جمله اپلیکیشن های ایرانی که روی iOS دچار اختلال شده اند می توانیم به آسان پرداخت، اسنپ، سیب اپ، فون پی و برنامه هایی اشاره کنیم که با پرداخت سر و کار دارند. درواقع زمانی که این برنامه ها را باز کنید، خطایی نمایش داده می گردد که می گوید:

قادر به اعتبارسنجی برنامه نیست. این برنامه تا زمانی که اعتبارسنجی شنده باشد، قابل دسترس نیست.

مدیران اپلیکیشن های ایرانی برای اینکه کاربران نسخه iOS برنامه آن ها همچنان بتوانند از این برنامه ها استفاده نمایند، با اپل مذاکره خواهند کرد. تا برطرف شدن این مشکل، اما می توانید از نسخه وب این برنامه ها (در صورت وجود) بهره ببرید.

آموزشی که نباید از دست بدهید: ترفندی ساده برای برطرف مشکل مسدود شدن اپ های ایرانی روی iOS

این بار اولی نیست که اپل برای ایرانی ها و برنامه هایشان چنین محدودیت هایی را اعمال می نماید. سال گذشته هم شاهد حذف شدن یکباره تعدادی از برنامه های پرطرفدار ایرانی از اپ استور بودیم. این در حالی است که اپل محصولاتش را به قیمت شدیدا بالایی عرضه می نماید و به هر حال ایرانی ها هم جمعی از کاربرانش هستند. با این وجود نه تنها پشتیبانی برای آن ها ارائه نمی دهد؛ بلکه گاه و بی گاه محدودیت هایی را هم برای آن ها اعمال می نماید. به نظر شما با این شرایط آیا خرید گوشی، آیپد، آیپاد و یا ساعت هوشمند اپل کار درستی است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

محدودیت های اپل به ایران خلاصه نمی گردد

به گزارش مهر و به نقل از امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، محدودیت های اخیر اپل تنها مربوط به ایران نیست و این سیاست های نو اپل با هدف حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی اعمال شده است.

ناظمی شرح داده است که در دو حالت می توان از اپلیکیشن های ایرانی روی گوشی های آیفون استفاده کرد:

یکی از این روش ها، هماهنگی با اپ استور برای قراردادن اپلیکیشن موردنظر روی این بازار اپلیکیشن، به وسیله توسعه دهندگان بود. در این روش با توجه به تحریم هایی که چندسالی است از سمت اپل اعمال می گردد، بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن ایرانی پیروز به برقراری این هماهنگی نشده و اپلیکیشن های ایرانی از بازار اپل حذف شدند.

در روش دوم که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور ها نیز مرسوم بوده، به روش اکانت شرکتی (اینترپرایز) معروف است و به توسعه دهندگان اپلیکیشن (طراحان اپلیکیشن) این اجازه را می دهد که اپلیکیشن مورد نظر را روی سایت قرار داده تا کاربران آیفون با مراجعه به لینک دسترسی در سایت، نرم افزار مورد نظر را روی گوشی خود نصب نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14706

به "اپل، دوباره اپلیکیشن های ایرانی را غیرفعال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل، دوباره اپلیکیشن های ایرانی را غیرفعال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید