برجسته ترین ایده های تزئین دیوار

به گزارش راه ساری، استفاده از کارهای هنری در تزئین خانه، روشی منحصر بفرد تلقی می شود. با این حال در هنگام انجام این کار باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید. برای مثال در نظر داشتن سلیقه شخصی، تطابق پذیری کارهای هنری با سبک و دیگر المان های موجود در اتاق و انتخاب محل مناسب برای نصب و استفاده از آن ها برای ایجاد تاثیرگذاری بیشتر از عوامل مهم تلقی می شوند.

برجسته ترین ایده های تزئین دیوار

انتخاب کار هنری با توجه به سبک طراحی اتاق

اگر نمونه و سبک خاصی از اثر هنری که مایل به استفاده از آن هستید، در نظر دارید، باید به سبک به کار رفته در طراحی اتاق نیز توجه داشته باشید. استفاده از این اثر هنری نباید با سبک اتاق تناقض داشته باشد. چرا که انجام این کار باعث ایجاد نوعی ناهماهنگی در اتاق می شود. حتی اگر از زیباترین اثر هنری نیز استفاده کنید اما سبک آن با دکوراسیون داخلی هماهنگی نداشته باشد، زیبایی آن اصلا به چشم نمی آید.

چگونگی انتخاب نقطه کانونی

نقطه کانونی می تواند یک نقطه یا بیش از یک نقطه باشد. انتخاب نقطه کانونی از آن جهت که باعث جلب توجه افراد در هنگام ورود به خانه می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابر این توجه داشته باشید که در دست یابی به این نقطه درست عمل کنید. نقطه کانونی، مکان غالب بوده و در هنگام انتخاب آن باید توجه داشته باشید که استفاده از وسایل در این نقطه باعث ایجاد هرج و مرج نشود. برای مثال اگر قصد استفاده از تابلو نقاشی در طراحی داخلی خانه دارید، بهتر است از یک تابلو بزرگ یا چند تابلو کوچک در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

آشنایی با کارهای هنری

اگر تمایل دارید استفاده از آثار هنری در خانه شما به گونه ای باشد که توجه همگان را به خود جلب کند، در ابتدا باید کمی با دنیای هنر آشنا شوید. تکنیک های مختلف را بررسی کرده و نکات مهمی که به هریک مرتبط می باشد را مطالعه کنید. انجام این کار به تخمین بودجه برای خرید این آثار هنری نیز کمک می کند.

عدم نیاز به استفاده از آثار کلاسیک

بهتر است در ابتدا با فرد هنرمندی در این زمینه به تعامل بپردازید. به طور قطع این افراد توصیه های کاربردی مهمی برای انتخاب اثری هنری که نیاز شما را برطرف کند، در اختیار شما قرار می دهند.

انتخاب محل مناسب برای نصب تابلو هنری

استقاده از یک تابلو هنری بر روی دیوار یکی از اِلمان ها اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی بر شمرده می شود. اما این بدان معنا نیست که بر روی تمامی دیوارها و در سرتاسر اتاق از این تابلوها استفاد نمایید. برای انتخاب محل مناسب برای نصب تابلوها لازم است که دیوار اصلی را خالی گذاشته و دیواری که بیش تر در معرض دید همگان قرار گرفته است را انتخاب کرده و با نصب یک تابلو هنری زیبا، در اولین نگاه توجه همگان را به آن جلب نمایید.

انتخاب اندازه دقیق تابلو هنری

برای انتخاب صحیح اندازه تابلو هنری لازم است دو تصویر با ابعاد مختلف انتخاب کرده و آن ها را بر روی دیوار نصب کنید و نمایی که ایجاد می کنند را بررسی نمایید. به این صورت، انتخاب های شما محدود شده و می توانید تابلویی با اندازه مناسب را انتخاب کنید.

پر کردن فضای دیوار

زمانی که تنها از یک دیوار برای تزئین و استفاده از تابلوهای هنری استفاده می کنید، از استفاده تمامی فضای دیوار هراس نداشته باشید. استفاده از یک تصویر بزرگ برای پر کردن دیوار ایده ای منحصر بفرد می باشد. تنها به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از یک تصویر بزرگ، وجود مبلمان و وسایل دیگر باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق نشود و بیننده را از نگاه کردن به تابلو باز ندارد.

توجه به اِلمان های دیگر در هنگام انتخاب اثر هنری

در هنگام انتخاب اثر هنری به آن چه که تصویر در بر دارد فکر کنید. آیا تابلو نقاشی که انتخاب کرده اید با دیگر المان های موجود در اتاق نیز هماهنگی دارد؟ برای مثال اگر در نقاشی از رنگ و طرح گرمسیری استفاده شده است، این طرح و رنگ باید با الگوی وسایل دیگر هم خوانی داشته باشد. احساسی که اشکال مختلف القا می کنند، در دنیای هنر معانی گسترده ای دارند و باعث ایجاد توازن و هارمونی در اتاق می شوند.

تطبیق اندازه تابلو نقاشی با مقیاس اتاق

همان طور که قبلا اشاره شد، تابلو نقاشی نه باید آن قدر کوچک باشد که هیچ کس متوجه وجود آن در اتاق نشود و نه باید به قدری بزرگ باشد که نمای بدی ایجاد کند. همین طور تابلو انتخابی نباید به قدری غالب باشد که به عنوان شاخص اصلی در اتاق در نظر گرفته شود. از طرفی این تصویر نباید به اندازه ای بی روح باشد که هیچ نمایی در اتاق ایجاد نکند. بهترین راه برای انتخاب یک تابلو نقاشی مناسب، در نظر دریافت اندازه اتاق و دیوارها می باشد. برای مثال در هنگام نصب یک تابلو نقاشی توجه داشته باشید که رنگ سفید دیوار در اطراف این تابلو به اندازه ای باشد که از ایجاد شلوغی در اتاق جلوگیری به عمل آید.

ایجاد هارمونی بین غالب رنگ کلی و تابلوی هنری

رنگ هایی که به عنوان رنگ غالب در فضای اتاق مورد استفاده قرار گرفته اند باید در آثار هنری نیز وجود داشته باشند. اجباری در یک رنگ بودن این رنگ ها نیست، بلکه نکته مهم هم طیف بودن این رنگ ها می باشد. استفاده از یک تابلو هنری در اتاق باید بیانگر این امر باشد که این نقاشی نیز جزئی از محیط می باشد.

استفاده از تابلوهای نقاشی مشابه

نکته مهم در هنگام انتخاب یک تابلو هنری این است که اگر یک نمونه تابلو نقاشی در خانه وجود داشته و قصد خرید یک تابلو جدید دارید، از نمونه ای که سبکی کاملا متفاوت با قبلی دارد استفاده نکنید. این کار در ایجاد نمای زیبای تِم انتخابی نیز تاثیر گذار می باشد. برای مثال استفاده از تابلوهای نقاشی بزرگ در اتاق هایی با سقف بلند نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده از مزیت نورپردازی

بعد از نصب تابو نقاشی نور موجود در محیط را بررسی کرده و در صورت نیاز بالای سر آن چراغی نصب کنید. این کار باعث می شود تابلو هنری ظاهر زیباتری نیز داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر بر روی تابلوی نقاشی شیشه وجود دارد، از قرار دادن مستقیم آن در جلو نور خودداری نمایید. چرا که در این صورت نور بازتاب شده و تصویر آن قابل مشاهده نمی باشد.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7090

به "برجسته ترین ایده های تزئین دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجسته ترین ایده های تزئین دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید