آنالیز فنی خودرو اشکودا ساپرب iV جدید

به گزارش راه ساری، اولین خودرو سیتی گو iV الکتریکی بوده و تنها هفت روز بعد از آن نیز ساپرب پلاگین هیبریدی معرفی گردید. این خودرو که هم اکنون در بازار حضور دارد چند هزار پوند ارزان تر از فولکس واگن پاسات GTE است.

آنالیز فنی خودرو اشکودا ساپرب iV جدید

به گزارش خبرنگار، عرضه محصولات الکتریکی شده اشکودا با سرعت هر چه تمام تر ادامه دارد. اولین خودرو سیتی گو iV الکتریکی بوده و تنها هفت روز بعد از آن نیز ساپرب پلاگین هیبریدی معرفی گردید. این خودرو که هم اکنون در بازار حضور دارد چند هزار پوند ارزان تر از فولکس واگن پاسات GTE می باشد.

این خودروساز چکی انتظار دارد حدود 20 تا 25 درصد فروش ساپرب به این نسخه هیبریدی جدید اختصاص یابد و دلیل آن هم نیز واضح است. نگاهی سریع به آمار و ارقام نشان می دهد که خریداران شخصی و سازمانی می توانند با انتخاب این خودرو صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت و هزینه های مالیاتی داشته باشند.

از آوریل سال آینده، ساپرب iV مالیات پایین 10 درصدی خواهد داشت. این در حالی است که مدل های دیزلی با مالیات 27 درصدی عرضه می شوند. نسخه قوی تر حتی مالیات بیشتری دارد.

اشکودا می گوید خانواده خودرو های iV نشان مصرف سوخت کمتر از 2 لیتری در هر صد کیلومتر خواهند داشت. مصرف سوخت واقعی این خودرو تنها کمی متفاوت خواهد بود که آن هم به سبک رانندگی و توانایی شارژ خودرو در خانه یا محل کار بستگی دارد.

شارژ این خودرو فرایند نسبتاً سرراست و ساده ای بوده و با استفاده از شارژر خانگی تنها 3.5 ساعت طول خواهد کشید. این خودرو شعاع حرکتی نسبتاً معقول 55 کیلومتری داشته که برای بیشتر کاربران شهری کافی است.

برای تشخیص ساپرب پلاگین هیبریدی از نسخه های استاندارد باید چشمان تیزبینی داشته باشید. درگاه شارژ در جلوپنجره پنهان شده و برای تمایز بیشتر باید به عقب خودرو بروید تا نشان های iV را ببینید. این خودرو تقریباً همان تریم های ساپرب استاندارد شامل SE، SE L، اسپورت لاین و L&K پرچم دار را ارائه می نماید. البته خبری از نسخه پایه S و همچنین نسخه قدبلندتر ساپرب اسکات نیست.

قیمت این خودرو از 31970 پوند شروع می گردد که حدود 4500 پوند کمتر از ارزان ترین نسخه پاسات GTE می باشد. تمامی نسخه های این خودرو دارای رینگ های آلیاژی، حسگر های پارک جلو و عقب و رادیو DAB هستند. حتی نسخه پرچم دار L&K ساپرب iV ارزان تر از هم خانواده خود بوده و این در حالی است که لیست تجهیزات مناسب آن شامل مواردی همچون جایگاه های چرمی تهویه دار، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه ای و صفحه نمایش 9.2 اینچی می باشد.

ساپرب الکتریکی شده در جاده ترکیب بسیار خوبی از قدرت پیشرانه های بنزینی و الکتریکی را به نمایش می گذارد هرچند نیروی الکتریکی تنها برای راستا های کوتاه شهری مورداستفاده قرار می گیرد.

پرفورمنس خودرو خوب بوده و در بعضی موارد مثل ترافیک و تقاطع ها این خودرو بهتر از نسخه های دیزلی عمل خواهد نمود و تعلل بعضی مدل های مجهز به پیشرانه TDI و گیربکس های کند دیده نخواهد شد.

وقتی خودرو را کمی تحت فشار بگذارید پیشرانه حالت کم آوردن را هویدا خواهد نمود، اما این موضوع برای خودرو های پلاگین هیبریدی همچون ساپرب iV عادی است. بهتر است همه چیز را به صورت نرمال پیش ببرید و از قوای محرکه بی حاشیه این خودرو لذت ببرید. iV خودرویی آرام و کروزر است.

سواری خودرو هم خوب است و فاصله بین محوری طویل آن گاهی اوقات در دست انداز های بد باعث انتقال لرزش به کابین می گردد. در کل ساپرب یکی از راحت ترین خودرو ها در کلاس خودرو های خانوادگی بزرگ بوده و با وجود قوای محرکه الکتریکی شده هم این سنت تغییری نکرده است.

استفاده از این نوع قوای محرکه کمترین تأثیر را روی فضای بار و کابین گذاشته و اینجا هم ساپرب دوباره می درخشد. فضای پای زیادی در بخش عقب وجود داشته و صندوق نیز بزرگ است. حتی مدل استیشن ساپرب هم عرضه می گردد که فضای بار آن بیشتر است.

کیفیت خودرو درجه یک بوده و گزینه های ارتباطی زیادی شامل اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارد. صفحه نمایش نصب شده نیز پاسخ خوبی داشته و پشت آمپر های دیجیتالی خودرو می تواند سرعت، شرایط باتری، اطلاعات سفر و نقشه ها را نشان دهد.

ما همیشه اشکودا ساپرب را دوست داشته ایم و این نسخه پلاگین هیبریدی جدید می تواند یکی از اعضای دوست داشتنی خانواده باشد. در جاده های خیس و سرد اروپایی، این خودرو پایداری فوق العاده ای داشته و قوای محرکه هوشمند آن مصرف سوخت برجسته ای بر جای می گذارد. این حقیقت که هیچ رقیب دیگری نمی تواند ترکیبی از فضای زیاد و کابین سطح بالا را ارائه کند باعث تمایز ساپرب شده است.

مشخصات اشکودا ساپرب iV SE L

قیمت: 34755 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوی بنزینی (پلاگین هیبریدی)

قدرت/گشتاور: 215 اسب بخار/400 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.7 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر (تقریبی)

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7096

به "آنالیز فنی خودرو اشکودا ساپرب iV جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی خودرو اشکودا ساپرب iV جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید