آنالیز مودم همراه 4G نوبیا WD660-H: دور ریختن پول

به گزارش راه ساری، در این آشفته بازار مودم؛ انتظار ورود هر محصول و برندی را داشته باشید.

آنالیز مودم همراه 4G نوبیا WD660-H: دور ریختن پول

قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا نموده است و حتی ساده ترین و ارزان ترین مودم های برندهای چینی و آسیای شرقی را هم نمی توانند خریداری نمایند. روزگاری که کسی دوست نداشت مودم هواوی بخرد؛ به انتها رسیده است و اکنون خرید مودم های ساده و رده پایین هواوی هم آرزو و رویا است.

اما این بازار تشنه است و باید مودمی برای فروش به مردم باشد و مردم هم احتیاج به مودم دارند؛ بنابراین بهترین فرصت و بزنگاه برای ورود مودم ها و برندهای عجیب و غریب و با کیفیت بسیار پایین است.

کافی است برندی و شرکتی پیدا کنید که مدتی یک مدل مودم فراوری نموده و بعد با شکست روبرو شده و اکنون صدها هزار عدد از این مودم در انبار خاک می خورند.

هر روز صبح که سایت های فروشگاهی محصولات شبکه را باز می کنم؛ انتظار دیدن یک مودم عجیب و غریب را دارم؛ مودمی که حتی در این اینترنت به این گستردگی و حجم اطلاعات چند اگزابایتی نمی توان حتی یک تصویر و سایت و معینات محض رضای خدا پیدا کرد.

و معین نیست واقعا این مودم از کجا آمده است؟ چگونه به بازار ایران راه پیدا نموده و فراورینماینده با چه هدفی این مودم را عرضه نموده است؟ بعد مردم ایران هم از روی ناچاری چنین مودمی را با قیمت نسبتا بالایی خریداری و برای درس دانش آموز یا دانش جوی خود استفاده می نمایند.

یک روز شاهد برند JIO هستیم و روز دیگری برند آلکاتل و تیشک و ال بی لینک و ایرتل و ام پی لینک و …

البته قبول دارم بعضی از این برندها کیفیت معقولی دارند و باز بهتر از هیچی در بازار ایران هستند ولی مشکل فرایند کلی حاکم بر بازار است.

مودم همراه نوبیا

برای مثال نگاهی به مودم نوبیا WD660-H بیندازید که چند وقتی است در فروشگاه های مختلف دیده می گردد و با قیمت نسبتا بالایی بین 1.5 تا 1.7 میلیون تومان به فروش می رسد.

با یک جست وجو در اینترنت به مودمی مانند ZTE Nubia WD660 خواهید رسید که باتری 2 هزار میلی آمپرساعتی دارند و نه 10 هزار میلی آمپرساعتی و تفاوت هایی از نظر طراحی ظاهری هم با WD660-H دارد.

در حقیقت، به نظر می رسد برند چینی نسبتا معروف در بازار موبایل و تلفن هوشمند، مودم WD660-H را برای یک اپراتور خاص فراوری نموده است و حالا در ایران به عنوان یک مودم 4G ارزان قیمت به فروش می رسد.

نگاهی به بخش نظرات و دیدگاه های خریداران مودم نوبیا WD660-H در سایت دیجی کالا بیندازید تا متوجه شوید چه خبر است؟

تقریبا از سه نفر خریدار این مودم، دو نفر گفتند با سیم کارت همراه اول یا ایرانسل مشکل دارد و قطع می گردد یا مودم خراب است و مرجوعی کردند.

معینات نوبیا WD660-H

در معینات مودم چیز خاصی نیست جز باتری 10400 میلی آمپرساعتی و قابلیت پاوربانکی آن که هیچ نظری هم درباره اش گفته نشده که واقعا می تواند دستگاه های دیگر را شارژ کند یا خیر. خروجی پاوربانکی این مودم 5 ولت و 2 آمپر است.

مسلما وقتی یک باتری 10 هزار میلی آمپرساعتی روی یک مودم 4G باشد؛ باید انتظار داشته باشیم دو الی سه روز بدون احتیاج به برق شهری کار کند. در معینات مودم که نوشته شده 48 تا 72 ساعت دوام باتری دارد.

مودم در رده LTE Cat 4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت به همراه وای فای تک بانده 802.11n است.

گفته شده پردازنده کوالکام MDM9240 روی آن سوار شده است و دارای یک درگاه USB 2.0، یک درگاه میکرو USB برای شارژ باتری، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و اسلات سیم کارت است.

معینات مودم WD660 که تا حدودی مشابه مودم مورد آنالیز ما است و در اینترنت یافت می گردد؛ به توضیح زیر است:

10 دستگاه و کاربر به طور بی سیم به مودم همراه نوبیا وصل می شوند و در ظاهر باید از باندهای رادیویی شبکه های موبایل همراه اول و ایرانسل و رایتل و شاتل موبایل پشتیبانی کند.

اما همان طور که اشاره کردم؛ کاربران زیادی گزارش دادند وقتی سیم کارت همراه اول یا ایرانسل را در مودم قرار دادند؛ مشکل اتصال به شبکه داشتند یا دائم قطع و وصل شده یا اصلا وصل نشده است.

واقعا چیز دیگری درباره این مودم نمی گردد گفت جز اینکه توصیه کنیم چنین مودمی را نخرید؛ حتی اگر 1 میلیون تومان ارزان تر از مودم های مشابه دیگر بازار است.

اپراتور Jio در هند فعالیت می نماید و مودم های آن در کشورهایی مانند چین و ویتنام فراوری می شوند. پیش تر، مودم جی یو JMR541 از این برند…

این روزها تحصیل دانش آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است. اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع…

این مقاله برای افرادی است که تصمیم به خرید مودم 4G نزتک 99C گرفتند ولی می خواهند بدانند دقیقا سرعت اینترنت و وای فای این مودم چقدر…

مودم های هندی جی یو (JIO) با بسته بندی شیک و امکانات جالب، به یکی از مناسب ترین مودم های 4G بازار ایران تبدیل شدند. دو مدل از مودم های…

وودافون معروف ترین اپراتور موبایلی است که از مودم 4G هواوی B528 تحت عنوان مودم Gigacube استفاده نموده است. در واقع، بسیاری از کاربران مودم B528…

همواره هوادار مودم هایی هستم که عرضه جهانی دارند؛ توسط چندین اپراتور و کشور مورد استفاده قرار گرفتند و در کل جهان شناخته شده هستند. مودم…

با وجودی که آگاهی مردم نسبت به اینترنت موبایل و مودم ها نسبت به سال های گذشته؛ بسیار بهتر شده و افزایش یافته است؛ ولی باز هم…

در میان مودم های رومیزی 4G، هواوی B612 معروف تر و پرفروش تر است. پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت TD-LTE به همراه مودم LTE CAT 6 از جمله…

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12356

به "آنالیز مودم همراه 4G نوبیا WD660-H: دور ریختن پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مودم همراه 4G نوبیا WD660-H: دور ریختن پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید