بهترین مرکز گوش و حلق و بینی در تهران

به گزارش راه ساری، تصور کنید یک خواننده نمی تواند آواز بخواند یا شما نمی توانید موسیقی زیبای او را بشنوید. تصور کنید که نمی توانید بعد از باران بهاری، بوی زمین را ببویید یا نتوانید غذای مورد علاقه خود را در تعطیلات بچشید و لذت ببرید. تصور کنید که نمی توانید شب را در کنار عزیزانتان بخوابید زیرا خروپف می کنند.

شنوایی و تعادل، بلع و گفتار، مشکلات تنفسی و خواب، آلرژی و سینوس، سرطان سر و گردن، اختلالات پوستی و حتی جراحی پلاستیک صورت، تنها برخی از مشکلاتی هستند که متخصصین گوش و حلق و بینی (ENT) آن ها را درمان می کنند.

بهترین مرکز گوش و حلق و بینی در تهران

متخصص گوش و حلق و بینی چه مواردی را درمان می کند؟

متخصصین گوش و حلق و بینی عمومی، خود را محدود به یک قسمت از سر و گردن نمی کنند و می توانند بیماری های مختلفی را درمان کنند. با این حال، برخی از متخصصین گوش و حلق و بینی، آموزش های اضافی را در یکی از این زمینه های فوق تخصص دنبال می کنند:

  • گوش (اوتولوژی/ نوراوتولوژی): داشتن شنوایی و تعادل برای نحوه زندگی روزمره ما بسیار مهم است. متخصصین گوش و حلق و بینی مواردی مانند عفونت گوش، کاهش شنوایی، سرگیجه، زنگ زدن در گوش (که به آن وزوز گوش گفته می شود)، درد در گوش، صورت یا گردن و موارد دیگر را درمان می کنند. پزشکان مرکز تخصصی گوش و شنوایی و هییرپلاس در این زمینه آموزش دیده و مهارت دارند. در صورتیکه هر گونه مشکل در شنوایی یا تعادل خود حس میکنید، با مراجعه به این مرکز می توانید خدمات جامع مربوطه را در اختیار داشته باشید.
  • گلو (لارینگولوژی): متخصصین گوش و حلق و بینی، گلو درد، گرفتگی صدا، بیماری رفلاکس معده (GERD)، عفونت ها، تومورهای گلو، اختلالات راه هوایی و تارهای صوتی و موارد دیگر را درمان می کنند.
  • بینی (رینولوژی): متخصصین گوش و حلق و بینی علاوه بر حساسیت، انحراف تیغه بینی، رینیت، سینوزیت، سردردهای سینوسی و میگرن، انسداد بینی و تومورهای قاعده ی جمجمه از جمله تومورهای داخل حفره جمجمه و موارد دیگر را درمان می کنند.
  • سر و گردن/تیروئید: متخصصین گوش و حلق و بینی علاوه بر سرطان های سر و گردن، توده های خوش خیم گردن، اختلالات تیروئید مانند تومورهای خوش خیم و بدخیم، بیماری گریوز، بزرگ شدن غدد تیروئید، بیماری پاراتیروئید و موارد دیگر را درمان می کنند.
  • خواب: توانایی تنفس و خواب خوب در طول شب بر نحوه تجربه زندگی و انجام کارهای ما تأثیر دارد. متخصصین گوش و حلق و بینی، اختلالات تنفسی در خواب، انسداد بینی و مجاری تنفسی، خروپف و آپنه خواب و موارد دیگر را درمان می کنند.
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت: ضربه به صورت و تغییر ظاهری ناشی از تصادف، جراحت، نقص مادرزادی یا عارضه جانبی بیماری می تواند ناراحت کننده باشد. متخصصین گوش و حلق و بینی که در جراحی پلاستیک صورت مهارت دارند، جراحی شکاف کام، جراحی بینی، جراحی لاله گوش، افتادگی پلک، ناهنجاری های گوش، فلج صورت، بازسازی ضربه، بازسازی سرطان سر و گردن و جراحی زیبایی صورت را انجام می دهند.
  • اطفال: کودکان و بدن و حواس در حال رشد آنها اغلب نیاز به توجه خاصی دارند. متخصصین گوش و حلق و بینی نقص های مادرزادی سر و گردن، تاخیر در رشد، عفونت گوش، عفونت لوزه و آدنوئید، مشکلات راه هوایی، آسم و آلرژی و موارد دیگر را درمان می کنند.

مرکز گوش و شنوایی هییرپلاس به عنوان یکی از جامع ترین و مجهزترین مراکز ارزیابی و درمان اختلالات شنوایی و تعادل در تهران شناخته شده است. بهره مندی از کادر مجرب، تجهیزات کامل و به روز، ارائه انواع خدمات تخصصی درمانی و توانبخشی در این حیطه را تسهیل کرده است. برای دریافت نوبت می توانید با ما در ارتباط باشد. در ادامه به تشریح خدمات ارائه شده در این مرکز توسط متخصصین گوش و حلق و بینی میپردازیم.

ارزیابی های گوش

معاینه ی لاله گوش در مرحله بعد انجام می شود تا از نظر شکل و اندازه، هر گونه نشانه از ضربه و جراحی قبلی، وجود ترشح و التهاب، وجود زوائد روی آن، مشکلات پوستی و توده های احتمالی بررسی گردد.

معاینه ی مجرای گوش و پرده گوش توسط ابزاری به نام اتوسکوپ صورت می گیرد. این بخش ها از نظر سلامت پوست مجرا و پرده، وجود جرم گوش یا شیء خارجی و ترشح گوش بررسی می شوند. حرکت پرده گوش را می توان با نوع خاصی از اتوسکوپ بررسی کرد که اتوسکوپ پنوماتیک نام دارد. مواردی از قبیل پارگی پرده گوش، وجود ترشح و عفونت در گوش میانی، تورفتگی پرده و وجود خون در گوش میانی از جمله اختلالات رایج در این بخش هستند.

ارزیابی شنوایی باید در کلینیک و توسط شنوایی شناس انجام شود تا اطاعات تشخیصی را تکمیل نماید. فرد سالم باید شنوایی یکسان و خوبی در هر دو گوش داشته باشد. تست وبر و رینه ممکن است توسط متخصص انجام شود که جزوء ارزیابی های پایه هستند و توسط دیاپازون صورت می گیرند.

ارزیابی های شنوایی مورد نیاز برای تعیین دقیق تر محدوده و نوع کم شنوایی عمدتا شامل تست های ادیومتری و تمپانومتری است. اگر تعیین محدوده شنوایی در کودکان کوچک و یا افرادی که نمی تانند به خوبی همکاری کنند لازم باشد، از ارزیابی های الکتروفیزیولوژی نیز استفاده می شود. نتایج این ارزیابی ها به پزشک گوش و حلق و بینی کمک می کند تا به تشخیص علت بیماری و درمان مناسب برسد.

چه گزینه های درمانی توسط متخصص گوش و حلق و بینی ارائه می شود؟

در برخی موارد نیاز است که سریعا اقدامات درمان یبرای فرد انجام شود مانند افت شنوایی ناگهانی زیرا اثربخشی درمان پس از مدتی کاهش خواهد یافت. در سایر موارد، برنامه درمانی شما با توجه به نیازهای شما، شخصی سازی شده است و ممکن است شامل تغییرات رژیم غذایی، دارو یا جراحی باشد. گاهی نیز به توانبخشی شنوایی و تعادل نیاز است که پزشک متخصص گوش و حلق و بینی پس از تشخیص علت بیماری، فرد را برای دریافت این خدمات نزد شنوایی شناس ارجاع می نماید. در مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییرپلاس، تمامی این خدمات توسط متخصصین و شنوایی نشاسان در یک محل انجام می شود تا بتوانید با آسودگی خاطر به ادامه روند درمان تان بپردازید.

گزینه های درمانی جراحی و غیر جراحی مختلفی وجود دارد از جمله:

 توانبخشی شنوایی /سمعک: برای افرادی که افت شنوایی شان قابل درمان نبوده و تاثیر منفی بر ارتباطات و زندگی روزمره شان داشته است. پزشک گوش و حلق و بینی این افراد را به شنوایی شناس ارجاع می دهند تا برای دریافت سمعک اقدام نمایند. کودکان کم شنوا به خصوص اگر قبل از سنین زبان آموزی دچار افت شنوایی شده باشد، نیاز به برنامه های تربیت شنوایی به همراه دریافت سمعک هستند تا بتوانند عملکردی مشابه همسالان خود پیدا کنند.

 مشاوره تغذیه: برخی از بیماری ها ممکن است با وجود برخی محرکات، تشدید شوند. مثال عمده این بیماری شامل بیماری منییر است. اگر در فردی تشخیص داده شود که بیماری منییر دارد، رژیم غذایی کم نمک به عنوان یکی از درمان ها استفاده می شود. البته درمان های دیگری نیز هست که همزمان ارائه می شوند مانند مصرف داروهای ادرارآور. بیماری دیگری که ممکن است در این گروه جای بگیرد، میگرن وستیبولار است. این بیماری شامل بروز علائم سرگیجه همزمان با سردردهای میگرنی است.

تجویز دارو: بیماری های مختلفی جزء این دسته قرار میگیرند. مانند درمان دارویی برای کاهش درد حین عفونت گوش، دارو برای حمله شدید سرگیجه که به صورت موقتی و برای کاهش علائم داده می شود، داروهای ادرارآور برای بیماری منییر که حملات را در برخی از افراد کاهش می دهد و.... . تشخیص اینکه در چه مواردی نیاز به درمان دارویی است، با پزشک متخصص گوش و حلق و بینی است.

عمل جراحی: برخی مشکلات را می توان با عمل جراحی برطرف کرد. اما همیشه این عمل ها برای بازیابی شنوایی نیست. عمل های مختلفی که در حیطه تخصص گوش و حلق و بین است شامل جراحی ترمیم پرده گوش پس از پارگی (در برخی افراد ضرورت دارد اما معمولا به صورت خودبخودی بهبود خواهد یافت)، جراحی ترمیم زنجیره استخوانچه ای که در حفره گوش میانی انجام می شود و روش های مختلفی دارد، جراحی های زیبایی و ترمیمی لاله گوش، قرار دادن لوله تهویه برای مواردی که عفونت گوش به همراه ترشخ وجود دارد تا بتوان تهویه ی گوش میانی را فراهم کرد و...

پزشکان گوش و حلق و بینی می توانند خدمات دیگری را نیز ارائه کنند. شستشوی گوش که یک مشکل رایج است و بسیاری از افراد در طول عمر خود آن را تجربه می کنند. گاهی نیاز است تا دارو به صورت موضعی و درون گوش فرد تزریق شود مانند افت شنوایی ناگاهانی و برخی مراحل بیماری منییر.

مشکلات گوش، سرگیجه و عدم تعادل می تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد بنابراین اگر از این مشکلات رنج میبرید، می توانید روی ما حساب کنید. و پزشکان مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییرپلاس مطمئن می شوند که روند تشخیص و درمان شما با دقت و کیفیت بالا انجام خواهد شد.

آدرس:

تهران، سعادت آباد، بلوار سرو غربی، بین چهارراه سرو و میدان کتاب، پلاک 115، طبقه دوم

شماره تماس:

02122111315

02122141533

انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14315

به "بهترین مرکز گوش و حلق و بینی در تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین مرکز گوش و حلق و بینی در تهران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مرکز گوش و حلق و بینی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید