درخواست نانسی پلوسی برای تشکیل کمیسیونی مشابه 11 سپتامبر

به گزارش راه ساری، نانسی پلوسی در نامه ای به دموکرات ها با اعلام تدابیر شدید امنیتی برای نمایندگان کنگره که به واشنگتن دی.سی رفت و آمد دارند، تأکید کرد که قانونگذاران برای بررسی آشوب ششم ژانویه علیه کنگره به تشکیل کمیسیونی از نوع 11 سپتامبر نیاز دارند.

درخواست نانسی پلوسی برای تشکیل کمیسیونی مشابه 11 سپتامبر

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس کنندگان آمریکا سه شنبه تاکید کرد که این تدابیر در واکنش به تسخیر کنگره در ششم ژانویه از سوی حامیان دونالد ترامپ صورت می گیرد؛ هرج و مرجی که او آن را به عنوان یک حمله دردناک علیه اعضا توصیف کرد.

پلوسی در نامه به دموکرات ها نوشت: امنیت ساختمان کنگره آمریکا و تمام کسانی که در آن خدمتگزاری و کار می کنند جزو اولویت های اصلی است. حفاظت از کنگره که قلب دموکراسی ماست، برای انجام مسوولیت ما در چارچوب قانون اساسی ضرورت دارد. همچنین روشن است که ما به تشکیل یک کمیسیونی شبیه به یازده سپتامبر نیاز داریم تا به بررسی و گزارش حقایق، علل و امنیت مرتبط با حمله اوباش تروریست در ششم ژانویه بپردازد.

به گفته نانسی پلوسی، شرایط امنیتی بعد از حمله به کنگره کاملا در دست بررسی کارشناسان واقع شده است و انتظار می رود این فرایند تا پنجم مارس ادامه یابد. او نوشت: این گزارش شامل فرماندهی و کنترل، آمادگی عملیاتی، همکاری بین سازمانی، زیرساخت های امنیتی و روحیه و آمادگی کارکنان نهادی است.

در روز ششم ژانویه، گروهی از هواداران دونالد ترامپ بعد از سخنرانی جنجالی او در واشنگتن دی.سی به سمت ساختمان کنگره یورش بردند. در آن زمان، کنگره در حال تایید آرای کالج الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود تا پیروزی جو بایدن نهایی شود. در جریان آن حمله پنج تن کشته شده و خسارت هایی به ساختمان کنگره وارد آمد.، ایسنا

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13968

به "درخواست نانسی پلوسی برای تشکیل کمیسیونی مشابه 11 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نانسی پلوسی برای تشکیل کمیسیونی مشابه 11 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید