فورد قصد دارد تا سال 2050 آلودگی کربنی خودش را به صفر برساند
به گزارش راه ساری، فورد امروز قول داد تا سال 2050 آلودگی کربنی خودش را صفر کند، هدفی که این شرکت خودروسازی را در راستای اهداف معین شده در قرارداد آب و هوایی پاریس قرار خواهد داد.

این شرکت برای تحقق هدف خود، باید خروجی گازهای گلخانه ای خود را کم کرده و روش هایی برای حذف هرگونه آلودگی که مسئول آن است پیدا کند.فورد می گوید بر سه منبع اصلی تمرکز خواهد کرد که 95 درصد از آلودگی دی اکسید کربن این شرکت را تولید می کنند.
این سه شامل آلودگی خودروهایی که می فروشد، گازهای گلخانه ای که در کارخانه هایش تولید می شوند و آلودگی تولیدشده توسط تامین کنندگان قطعات این شرکت هستند. فورد قصد دارد انرژی مورد نیاز تمام کارخانه های خودش را تا سال 2035 به طور کامل توسط انرژی های تجدیدپذیر تامین کند.
مشارکت فورد در بحران آب و هوا کار دشواری برای این شرکت است که خودروهایی با مصرف سوخت زیاد تولید می کند. سه چهارم آلودگی های دی اکسید کربنی که فورد مسئول آن است توسط مشتریانی تولید می شود که از خودروهای این شرکت استفاده می کنند.
خودروهایی که این شرکت می فروشد 135 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کنند. این تقریبا معادل آلودگی 35 نیروگاه برق زغال سنگی طی یک سال است. در مقایسه با این ارقام، کارخانه های فورد در سال 2019 معادل یک نیروگاه برق زغال سنگی، آلودگی تولید کرده اند.
فورد تا به امروز پیشرفت هایی در رسیدن به این هدف داشته، و آلودگی کربنی این شرکت در سال 2019 به میزان 14 درصد کاهش یافته است. این معادل خارج کردن 138 هزار خودرو از جاده ها به مدت یک سال است.
با این حال، صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها و وانت های این شرکت در همان سال کاهش یافت، که این نشان می دهد ایجاد تغییرات در بزرگ ترین منبع آلودگی کربنی این شرکت، همچنان یک چالش بزرگ است.
پیشرفت در زمینه کاهش آلودگی کربنی خودروها توسط دولت ترامپ دچار مشکل شده است، که تصمیم گرفته استانداردهای صرفه جویی در مصرف سوخت را به حالت سابق برگرداند. البته این اقدام مورد استقبال خودروسازان قرار نگرفته است.
سال گذشته فورد به همراه فولکس واگن، هوندا و بی ام و به توافق رسیدند تا صرفه جویی در مصرف سوخت را تا سال 2026 افزایش دهند. وکلای زیادی به دلیل بازگرداندن استانداردهای آلودگی قبلی از دولت ایالات متحده شکایت کرده اند.
در سال 2018 فورد متعهد شد تا سال 2022 بیش از 11 میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری روی خودروهای الکتریکی کند. تعهدات جدید فورد پس از این اعلام شدند که ولوو و فولکس واگن هم تصمیم گرفتند تا سال 2050 آلودگی کربنی نداشته باشند.
باب هولی کراس، نایب رئیس فورد، و مدیر بخش پایداری، محیط زیستی و ایمنی این شرکت در گزارشی اعلام کرد:
ما معتقدیم ساخت خودروهای بزرگ و حفظ یک کسب وکار قوی نباید باعث نابودی سیاره شود. این اولویت ها به یکدیگر وابسته بوده و از یکدیگر مجزا نیستند.
منبع: AUTOCAR
منبع: دیجیکالا مگزرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک