مقاله: سنگ لوزه؛ علت ها، علائم و درمان آن

به گزارش راه ساری، اما اگر علائمی داشته باشید، ممکن است قرمزی و تحریک در لوزه های تان به وجود بیاید، تنفس تان بد بو گردد، دچار عفونت هایی مانند تونسیلیت شوید، گلو درد بگیرید و یا هنگام بلع احساس درد و سختی کنید. سنگ لوزه سبب بد بو شدن دهان می گردد، زیرا باکتری هایی که روی این سنگ ها رشد می نمایند این بوی بد را ایجاد می نمایند. بعضی از افراد که سنگ لوزه دارند، احساس درد یا فشار در گوش های شان می نمایند.

مقاله: سنگ لوزه؛ علت ها، علائم و درمان آن

سنگ های لوزه، تجمعات کلسیمی گیر افتاده در لوزه ها هستند. این سنگ ها معمولا به رنگ زرد روشن یا سفیدند، اما ممکن است در اعماق لوزه ها جا خوش نمایند و شما نتوانید در آینه آن ها را ببینید. مطالعات نشان داده اند سنگ لوزه چیزی شبیه پلاکی است که روی دندان ها تشکیل می گردد.

بعضی از افراد نسبت به بقیه بیشتر مستعد سنگ لوزه اند، اما شما می توانید با رعایت نکات زیر از ابتلا به سنگ لوزه پیشگیری کنید:

خیلی از افرادی که سنگ لوزه دارند هیچ علامتی ندارند. خوشبختانه اگر سنگ های لوزه های تان شما را اذیت ننمایند احتمالا نیازی نیست کاری انجام دهید.

دقیقا معلوم نیست چرا بعضی از افراد مکررا دچار سنگ لوزه می شوند، اما چند فاکتور را می توان دخیل دانست. افرادی که شکاف های لوزه های شان بیشتر یا عمیق تر است بیشتر در معرض ابتلا به سنگ لوزه قرار دارند. در ضمن سنگ لوزه در نوجوانان شایع تر است.

اگر نتوانید با راه حل های خانگی توصیه شده سنگ لوزه ها را جدا کنید، نباید فشار بیشتری وارد کنید یا از اشیاء تیز استفاده نمایید، چون موجب خونریزی خواهد شد. نواحی اطراف لوزه ها دارای رگ های خونی زیادی است، بنابراین وارد کردن فشار زیاد یا ضربه زدن می تواند سبب خونریزی و تبعات بعدی گردد.

منبع مقاله: سنگ لوزه؛ علت ها، علائم و درمان آن

انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14373

به "مقاله: سنگ لوزه؛ علت ها، علائم و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سنگ لوزه؛ علت ها، علائم و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید