نصب کاشی دیوار های آشپزخانه

به گزارش راه ساری، کاشی دیوار های آشپزخانه

کاشی کاری آشپزخانه در دو مرحله انجام می گردد. اولین مرحله در هنگام ساخت بنا و دیگری در زمان بازسازی ساختمان است.

نصب کاشی دیوار های آشپزخانه

معمولا همراه با تغییر دکوراسیون و عوض نمودن کابینت ها ، کاشی های دیوار آشپزخانه هم با کاشی های جدیدتر تعویض می شود. با توجه به قیمت نصب کاشی و سرامیک حتما از یک نصاب با تجربه جهت نصب کاشی ها یاری بگیرید. نصب کاشی دیوار های آشپزخانه و سرامیک یک کار تخصصی می باشد. این کار آنقدرها که به نظر می رسد ساده نخواهد بود و می بایست ریزه کاری های زیادی را رعایت کرد.

کاشی کاری ایرانی یکی از قدیمی ترین هنرهای این مرز و بوم است. کاشی یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی می باشد. جهت انجام کاشی کاری آشپزخانه احتیاج به متریال اصلی یعنی همان کاشی دارید.

طرح کاشی بر روی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مستقیم دارد. بعضی از طرح ها ، آشپزخانه را تاریک تر و کوچک تر نشان می دهند. دقت داشته باشید که اگر آشپزخانه تان فضای کمی دارد ، هرگز از طرح های گل درشت و تیره برای کاشی های آشپزخانه استفاده نکنید. با استفاده از نقش کاشی می توان بسیاری از ایرادهای آشپزخانه و قناسی را پنهان نمود.

کاشی دیوار های آشپزخانه

آماده سازی دیوار جهت کاشی کاری

اگر دیوار از قبل کاشی شده باشد ، احتیاجی نمی باشد که کاشی های قبلی را از دیوار جدا کنید. این روزها کار نصب کاشی دیوار های آشپزخانه و سرامیک نسبت به گذشته بسیار آسان تر شده است.

چسب های مخصوصی به صورت پودری و ملات در بازار موجود می باشد. این چسب های کاشی ، به صورت ملات آماده هستند و احتیاجی به مخلوط نمودن با سیمان و … نخواهد بود.

قبل از چسباندن کاشی ها اول دیوار را تمیز نمایید. نصب کاشی آشپزخانه بر روی دیوارهای روغنی اصلا پیشنهاد نمی شود. با یک دستمال گرد و غبار و روغن را از روی دیوار پاک کنید تا سطح چسبندگی کاشی و دیوار بیشتر باشد. نگران کاشی های ترک خورده و همچنین شکسته نباشید ، زیرا مشکل چندانی ایجاد نمی کنند.

نصب کاشی دیوارهای آشپزخانه

از کف تا ارتفاع کابینت ها را جهت کاشی کاری در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در کاشی و همچنین سرامیک کاری هم سطح نمودن دیوار است.

اگر دیوار قناسی دارد ، حتما باید این مورد اصلاح شود. اگر کاشی های قبلی لق شده باشد ، نمی توانید روی آن را با کاشی جدید بپوشانید.

بهتر است جهت جلوگیری از هزینه های اضافی کاشی لق از محل خارج شود. نکته مهم دیگر تراز نمودن کاشی ها هنگام چسباندن می باشد. حتی یک اختلاف سطح جزئی نیز در نهایت کار را خراب می نماید. کاشی کاران از شاقول برای تراز کردن خط کاشی ها استفاده می کنند.

یک نکته مهم را از قلم نیاندازید ، همواره کاشی های درجه یک و مرغوب را خریداری کنید. استفاده از کاشی های نامرغوب برای قسمت های در معرض دید اصلا توصیه نمی شود.

طرح اصلی کاشی کاری تعیین می نماید که چند متر کاشی لازم دارید. اگر فقط می خواهید فضای بین کابینت ها را کاشی نمایید ، به کاشی کمتری احتیاج خواهید داشت.

طول و عرض فضای بین کابینتی را اندازه گیری کنید تا متراژ کاشی مورد احتیاج ، به دست آید. اگر از رنگ کاشی های قبلی خسته شده اید ، می بایست تمامی دیوارهای آشپزخانه را مجددا کاشی کاری کنید.

در این صورت ضروری است تا همه بخش ها را در طول و عرض اندازه گیری نمایید. بهتر است همواره یکی دو متر کاشی اضافی خریداری کنید. همواره احتمال شکستن چند کاشی و سرامیک وجود خواهد داشت.

خط فرضی بالای کار را اندازه کابینت دیواری در نظر بگیرید. در یک دکوراسیون شیک معمولا دیوارها تا سقف با کاشی و سرامیک پوشیده نمی شود. ارتفاع کاشی کاری آشپزخانه در واقع بالاترین نقطه کابینت دیواری است.

کاشی دیوار های آشپزخانه

طریقه اجرای کاشی کاری دیوارهای آشپزخانه

روش اجرای کاشی بر روی دیوار و کف در اصل یکی است. طرح کلی کاشی کاری از قبل بر روی دیوار تعیین می شود و از کف به سقف ، کار نصب ادامه پیدا می نماید.

این کار احتیاج به صبر و دقت فراوانی دارد. ضروری است تا با دقت بر روی طرح تعیینی کار اجرا شود. به خصوص هنگامی که از دو طرح کاشی و سرامیک استفاده می کنید ، حتما باید طرح اصلی را لحاظ نمایید.

بعضی کاشی کارها از قبل بر روی دیوار خطوطی را رسم می کنند تا طبق طرح کار نصب کاشی ها انجام شود. مهم اینست که به خوبی ملات آماده بین کاشی و دیوار قرار گیرد تا چسبندگی لازم ایجاد شود. استفاده از ملات چسب به مقدار کم یا زیاد مشکل ایجاد می نماید. در نهایت ضروری است تا کاشی ها به خوبی با سیمان بندکشی شود.

کاشی آشپزخانه

کاشی فلزی آشپزخانه

بسیاری از سازنده ها می توانند کاشی فلزی فراوری کنند تا به عنوان سنگ دیوار آشپزخانه استفاده شود. گرچه بسیاری از شرکت های سازنده اعلام می دارند که این مواد در مقابل آتش مقاوم می باشند ، ولی برای دیوار پشت گاز بهتر است از کاشی فلزی بهره ببرید زیرا امنیت آن بیشتر است.

در اغلب آشپزخانه ها فاصله میان سطح کانتر و کف کابینت های دیواری حدود 45 سانتی متر است. بنابراین بهتر است کاشی های فلزی 60 سانتی متری استفاده کرده و آن ها را با کاشی بر تکه تکه نمایید. برای پشت گاز ، کاشی های عظیم می تواند مناسب تر باشند.

این کاشی های فلزی را می توان به شکل های متفاوتی به دیوار چسباند. ولی بهترین شیوه استفاده از چسب اپوکسی می باشد. همچنین هر پانزده سانتی متر را با تفنگ میخکوب میخ بزنید.

کاشی سرامیکی چسبی

کاشی های چسبی قدیمی سنگین بوده و به سختی به دیوار می چسبیدند. ولی کاشی های امروزی نوآورانه تر می باشند و این مشکل را حل کرده اند.

این کاشی ها موزاییک مانند و 30 در 30 هستند. ولی می توانید آن را برطبق اندازه مورد نظر خود برش دهید. پوسته پشت سرامیک کنده شده و سرامیک به دیوار می چسبد. پس از اینکه نصب آن ها انجام شد ، باید مانند سرامیک های دیگر از آن ها مراقبت نمایید.

گرچه در ابتدا از این نوع سرامیک ها کمتر استقبال می شد ، ولی امروزه این سرامیک های چسبی بسیار پرطرفدار بوده و بسیاری سازندگان آن را تهیه می کنند.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: رویا مال
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9437

به "نصب کاشی دیوار های آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب کاشی دیوار های آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید