کیا به دنبال شکار میتسوبیشی ASX است

به گزارش راه ساری، ‭ ‬از‭ ‬زمان‭ ‬عرضه‭ ‬نخستین‭ ‬مدل‭ ‬از‭ ‬نسل‭ ‬فعلی‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬ASX‭ ‬تا‭ ‬کنون،‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬موفق‭ ‬شده‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬دو‭ ‬میلیون‭ ‬دستگاه‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬را‭ ‬طی‭ ‬یک‭ ‬دهه‭ ‬به‭ ‬فروش‭ ‬برساند‭ ‬و‭ ‬فیس لیفت‭ ‬سوم‭ ‬این‭ ‬کراس اوور‭ ‬زمینه‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬تداوم‭ ‬فروش‭ ‬میتسو‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬بخش‭ ‬مهیا‭ ‬کرده‭ ‬است ‭ ‬اما‭ ‬کیا‭ ‬این‭ ‬وسط‭ ‬تلاش‭ ‬دارد‭ ‬بازی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬هم‭ ‬بریزد‭. ‬سلتوس‭ ‬بازیگری‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬قصد‭ ‬دارد‭ ‬با‭ ‬حمله‭ ‬به‭ ‬سهم‭ ‬بازار‭ ‬250‭ ‬هزار‭ ‬دستگاهی‭ ‬ASX‭ ‬در‭ ‬بازارهای‭ ‬جهانی‭ ‬جای‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬را‭ ‬بگیرد‭ ‬و‭ ‬فعلا‭ ‬هم‭ ‬در‭ ‬هندوستان‭ ‬و‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬کشورهای‭ ‬اروپایی‭ ‬بازخورد‭ ‬خوبی‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬حرکت‭ ‬گرفته‭ ‬است‭. ‬در‭ ‬استرالیا‭ ‬که‭ ‬زمین‭ ‬بازی‭ ‬سنتی‭ ‬برندهای‭ ‬ژاپنی‭ ‬است،‭ ‬جدال‭ ‬بین‭ ‬سلتوس‭ ‬و‭ ‬ASX‭ ‬بالا‭ ‬گرفته‭ ‬و‭ ‬کار‭ ‬ادوایس‭ ‬مجله‭ ‬مشهور‭ ‬خودرو‭ ‬این‭ ‬کشور‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬مقایسه‭ ‬دو‭ ‬خودرو‭ ‬واداشته‭ ‬است‭. ‬از‭ ‬آنجا‭ ‬که‭ ‬زمزمه‭ ‬آزادسازی‭ ‬واردات‭ ‬خودرو‭ ‬دوباره‭ ‬شنیده‭ ‬می گردد،‭ ‬ASX‭ ‬بازار‭ ‬خوبی‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬کیا‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬بازیگران‭ ‬مهم‭ ‬بازار‭ ‬خودرو‭ ‬ایران‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬دهه‭ ‬اخیر‭ ‬بوده،‭ ‬به‭ ‬کمک‭ ‬بخشی‭ ‬از‭ ‬اطلاعات‭ ‬این‭ ‬آزمایش،‭ ‬به‭ ‬مقایسه‭ ‬دو‭ ‬خودرو‭ ‬پرداخته ایم‭.‬

کیا به دنبال شکار میتسوبیشی ASX است

‭‬ابعاد‭ ‬و‭ ‬گنجایش

طول‭ ‬بدنه‭ ‬محصول‭ ‬میتسو‭ ‬4‭.‬36‭ ‬متر‭ ‬و‭ ‬طول‭ ‬کیا‭ ‬سلتوس‭ ‬4‭.‬37‭ ‬متر‭ ‬است‭. ‬فاصله‭ ‬بین‭ ‬دو‭ ‬محور‭ ‬خودرو‭ ‬هم‭ ‬به‭ ‬ترتیب‭ ‬معادل‭ ‬2‭.‬67‭ ‬و‭ ‬2‭.‬63‭ ‬متر‭ ‬است‭. ‬میتسو‭ ‬کابین‭ ‬بزرگ‭ ‬و‭ ‬جالبی‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬اختیار‭ ‬خریداران‭ ‬قرار‭ ‬می دهد‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬عوض‭ ‬صندوق‭ ‬بارش‭ ‬حجمی‭ ‬393‭ ‬لیتری‭ ‬دارد‭. ‬کیا‭ ‬سلتوس‭ ‬اما‭ ‬با‭ ‬کابینی‭ ‬تنگ تر‭ ‬صندوق‭ ‬بار‭ ‬بزرگی‭ ‬با‭ ‬گنجایش‭ ‬43‭ ‬لیتر‭ ‬دارد‭. ‬دو‭ ‬خودرو‭ ‬برای‭ ‬چهار‭ ‬سرشین‭ ‬بزرگسال‭ ‬جا‭ ‬و‭ ‬صندوقی‭ ‬به‭ ‬اندازه‭ ‬برای‭ ‬یک‭ ‬مسافرت‭ ‬معمولی‭ ‬دارند‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬بخش‭ ‬تفاوتی‭ ‬بین‭ ‬آنها‭ ‬احساس‭ ‬نمی شود‭.‬

‭ ‬مشخصات‭ ‬فنی‭ ‬و‭ ‬مهندسی

موتورهای‭ ‬چهار‭ ‬سیلندر‭ ‬کوچک،‭ ‬سیستم‭ ‬تعلیق‭ ‬مک‭ ‬فرسون‭ ‬استروت‭ ‬در‭ ‬جلو‭ ‬و‭ ‬اتصالات‭ ‬چندگانه‭ ‬در‭ ‬عقب‭ ‬و‭ ‬البته‭ ‬سیستم‭ ‬دو‭ ‬دیفرانسیل‭ ‬الکتریکی‭ ‬مشترکات‭ ‬فنی‭ ‬دو‭ ‬خودرویی‭ ‬هستند‭ ‬که‭ ‬دایره‭ ‬دور‭ ‬زدن شان‭ ‬10‭.‬6‭ ‬متر‭ ‬است‭. ‬میتسو‭ ‬با‭ ‬وزن‭ ‬دقیق‭ ‬1390‭ ‬کیلوگرم‭ ‬از‭ ‬موتوری‭ ‬2400سی سی‭ ‬به‭ ‬قدرت‭ ‬163‭ ‬اسبی‭ ‬سود‭ ‬می برد‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬جعبه دنده‭ ‬CVT‭ ‬با‭ ‬پدال‭ ‬شیفتر‭ ‬مجهز‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬ظرف‭ ‬9‭ ‬ثانیه‭ ‬به‭ ‬سرعت‭ ‬100‭ ‬کیلومتر‭ ‬رد‭ ‬ساعت‭ ‬می رسد‭. ‬سلتوس‭ ‬اما‭ ‬سنگین تر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬وزن‭ ‬1470‭ ‬کیلو،‭ ‬از‭ ‬موتوری‭ ‬1.6‭ ‬لیتری‭ ‬توربو‭ ‬به‭ ‬قدرت‭ ‬174‭ ‬اسب‭ ‬سود‭ ‬می برد‭ ‬که‭ ‬شتابی‭ ‬معادل‭ ‬9‭.‬2‭ ‬ثانیه‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬خریدارانش‭ ‬می دهد‭. ‬

‭ ‬سواری‭ ‬و‭ ‬راحتی

سلتوس‭ ‬نرم تر‭ ‬و‭ ‬متعادل تر‭ ‬و‭ ‬بی لرزش تر‭ ‬از‭ ‬میتسو‭ ‬حرکت‭ ‬می کند‭ ‬ولی‭ ‬پایداری‭ ‬ASX‭ ‬آشکارا‭ ‬بهتر‭ ‬از‭ ‬رقیب‭ ‬کره ای‭ ‬است‭. ‬رینگ‭ ‬و‭ ‬لاستیک‭ ‬18‭ ‬اینچی‭ ‬ASX‭ ‬بزرگتر‭ ‬و‭ ‬بهتر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬سواری‭ ‬میتسو‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬جایگاهی‭ ‬برتر‭ ‬از‭ ‬کیا‭ ‬قرار‭ ‬داده‭ ‬است‭. ‬ دو‭ ‬خودرو‭ ‬تقریبا‭ ‬امکانات‭ ‬یکسانی‭ ‬دارند‭ ‬ولی‭ ‬سلتوس‭ ‬متاسفانه‭ ‬موتور‭ ‬کم جانی‭ ‬دارد‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬نهایت‭ ‬لذت‭ ‬سواری‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬شدت‭ ‬تنزل‭ ‬می دهد‭.‬

‭‬هزینه های‭ ‬نگهداری‭ ‬و‭ ‬گارانتی

میتسوبیشی‭ ‬ASX‭ ‬خودرو‭ ‬بسیار‭ ‬کم خرجی‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬پنج‭ ‬سال‭ ‬گارانتی،‭ ‬در‭ ‬سه‭ ‬سرویس‭ ‬اول‭ ‬تنها‭ ‬597‭ ‬دلار‭ ‬هزینه‭ ‬روی‭ ‬دست تان‭ ‬می گذارد‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬عدد‭ ‬برای‭ ‬کیا‭ ‬دو‭ ‬برابر‭ ‬است‭. ‬کیا‭ ‬البته‭ ‬با‭ ‬ارائه‭ ‬گارانتی‭ ‬هفت‭ ‬ساله‭ ‬خریداران‭ ‬را‭ ‬اغوا‭ ‬می کند‭. ‬البته‭ ‬از‭ ‬آنجا‭ ‬که‭ ‬باید‭ ‬کیا‭ ‬هر‭ ‬10‭ ‬هزار‭ ‬کیلومتر‭ ‬یک‭ ‬بار‭ ‬به‭ ‬سرویس‭ ‬برود،‭ ‬هزنیه‭ ‬نگهداری اش‭ ‬سر‭ ‬به‭ ‬فلک‭ ‬می کشد‭.‬

‭ ‬ارزش‭ ‬خرید

به‭ ‬نظر‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬ASX‭ ‬ازهر‭ ‬نظر‭ ‬بر‭ ‬سلتوس‭ ‬برتری‭ ‬دارد‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬بی دلیل‭ ‬این‭ ‬مدت‭ ‬دوام‭ ‬نیاورده‭. ‬لذت‭ ‬رانندگی اش‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬رده‭ ‬جزو‭ ‬بهترین هاست‭. ‬دوامش‭ ‬بالاست،‭ ‬طرح‭ ‬ظاهری‭ ‬اش‭ ‬به‭ ‬روز‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬تنها‭ ‬ایرادش‭ ‬داشبورد‭ ‬قدیمی‭ ‬آن‭ ‬است‭. ‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬اینکه‭ ‬هزینه ‭ ‬نگهداری اش‭ ‬هم‭ ‬پایین تر‭ ‬است،‭ ‬دلیل‭ ‬توفیقش‭ ‬در‭ ‬بازارهای‭ ‬جهانی‭ ‬عجیب‭ ‬نیست‭. ‬سلتوس‭ ‬باید‭ ‬حالا‭ ‬حالاها‭ ‬دنبال‭ ‬شکارش‭ ‬بدود‭!‬

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: دیوار
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7888

به "کیا به دنبال شکار میتسوبیشی ASX است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا به دنبال شکار میتسوبیشی ASX است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید