538 اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی رسید

به گزارش راه ساری، دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان، با اشاره به اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی در استان گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار 538 اثر در بخش حرفه ای و موبایلی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

538 اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی رسید

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر فیض اللهی، امروز در مراسم اختتامیه سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی در شهرستان بیجار، اظهار کرد: فراخوان هفته عکس اربعین حسینی از سری برنامه های سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی اعلام شد و با موضوع نگاه آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم برگزار گشت.

وی بابیان اینکه فراخوان این سوگواره اول مهرماه جاری اعلام شد، افزود: در مدت زمان محدود 538 اثر در دو بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه ای و بخش نگاه مردمی (عکاسی با تلفن همراه) به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که از این تعداد 385 قطعه در بخش حرفه ای و مابقی در بخش موبایلی بود.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین های عاشورایی کردستان، بابیان اینکه شرکت در این سوگواره تنها برای عکاسان استان کردستان مجاز بود، مطرح نمود: به همین دلیل آثار 46 نفر از عکاسان خارج از استان که بالغ بر 300 تک عکس بود، حذف و به بخش مسابقه راه نیافت.

فیض اللهی با اشاره به برپایی نمایشگاه عکسی از آثار منتخب هیئت داوران این سوگواره اعلام نمود: 40 اثر به بخش نمایشگاهی این سوگواره راه یافت که توسط آقایان جمشید فرجوند فردا، سامان عباسی و کامران جباری داوری و منتخب شدند.

وی در ادامه ضمن درخواست از توجه مسئولان به هنر عکاسی و هنرمندان این حوزه در شهرستان بیجار تأکید کرد: بیجار پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف ازجمله عکاسی دارد و این ظرفیت ها توجه بیش ازپیش مسئولان را می طلبد.

وی ذکر کرد: نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی از سری برنامه های سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی از 21 مهرماه جاری به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی برپا شد.

هنرمندان فرهنگ عاشورا را با زبان هنر به نسل های آینده منتقل کنند

در ادامه علی اکبر ورمقانی، فرماندار بیجار، اعلام نمود: زبان هنریکی از رساترین، گویاترین و توانمندترین زبان ها برای انتقال پیام و مفاهیم به جامعه هدف است.

وی بابیان اینکه هنر همواره در توسعه جوامع در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش تأثیرگذاری داشته است، افزود: بر همین اساس لازم است از این ظرفیت برای توسعه و بالندگی بهره گرفت.

فرماندار بیجار، قیام عاشورا را عظیم ترین حماسه تاریخ بشریت مطرح نمود و گفت: اباعبدالله الحسین (ع) قیام عاشورا را خالصانه، عاشقانه، آزادی خواستاره خلق کرد و امروز نه تنها سرنوشت مسلمین را تغییر داد بلکه الگوی برای بشریت است و همه مسلمانان از حماسه حسینی درس آزادگی، رشادت، فداکاری و ایثار می گیرند.

ورمقانی، با تأکید بر انتقال فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) به نسل جوان، اعلام نمود: نمونه شاخص این قیام را امروز در پیاده رویی عظیم اربعین حسینی شاهد هستیم که زائران اجتماع انسانی بی بدیل و بی نظیر را خلق می کنند و تمام جهانیان شاهد عظمت آن هستند.

وی بابیان اینکه مردم ایران اسلامی عشق و ارادت ویژه ای به سرور و سالار شهیدان دارند، ادامه داد: این عشق و ارادت را امروز در قالب سوگواره عکس آیین های عاشورایی شاهد هستیم و لازم است هنرمندان ما همواره فرهنگ عاشورا را با زبان هنر به نسل های آینده منتقل کنند.

فرماندار بیجار، خواستار توسعه و تقویت برنامه های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بیجار شد و اعلام نمود: شهرستان بیجار در بخش های مختلف هنری هنرمندان و ظرفیت های بالقوه ای دارد که لازم است با حمایت های مسئولان از این استعدادها بیش ازپیش بهره گرفت.

دبیرخانه چهارمین سوگواره منطقه ای عکس، فیلم و تعزیه آیین های عاشورایی در بیجار کلید می خورد

سامان احمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نیز اظهار کرد: شهرستان بیجار تارک خط عاشقی اهل بیت (ع) است.

وی بابیان اینکه این شهرستان هنرمندان خوب و بزرگی در حوزه هنر عکاسی دارد، مطرح نمود: به همین دلیل لازم است برای برگزاری رویداد کلان در سطح بین المللی در حوزه عکس و شهر خلاق عکاسی، کارهای زیبنده ای در این خصوص صورت گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بابیان اینکه چهارمین سوگواره منطقه ای عکس، فیلم و تعزیه آیین های عاشورایی از امروز در بیجار کلید خواهد خورد، افزود: امیدواریم با فعالیت این دبیرخانه از امروز شاهد برگزاری سوگواره ای در سطح بین الملل در سنوات آینده باشیم و مؤکدا بایستی مسئولان این شهرستان، مردم خوب بیجار و خانواده فرهنگ و هنر بیجار مطالبه گر تحقق آن به بهترین شکل ممکن باشند.

وی از افتتاح کنندگی انجمن سینما جوانان دفتر بیجار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بیجار هنرمندان بزرگی ازجمله جمشید فرجوندفردا را در حوزه عکاسی دارد و این ظرفیت می طلبد عکاسان نیز به دنبال راه اندازی و تاسیس انجمن عکاسی در این شهرستان باشند تا از تجربیات این بزرگواران بیش ازپیش بهره گرفت.

احمدی با اشاره به سرفصل اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان نیز گفت: با حمایت استاندار کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداران شهرستان های تابعه توانسته ایم برنامه های درخور توجهی برای هر شهرستان استان پیش بینی و اجرا کنیم.

وی وجود هنرمندان نام آور در بیجار را مؤید پتانسیل های بالای فرهنگ و هنر این شهرستان دانست و افزود: خوشبختانه استارت منطقه گردشگری صلوات آباد بیجار و معرفی این شهرستان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی به طبع در حوزه فرش و هنرهای تجسمی از اموری است که در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بیجار در دست اقدام است.

برگزیدگان سومین سوگواره عکس آیین های عاشورایی کردستان معرفی شدند

با رای هیئت داوران این سوگواره که در قالب هفته عکس اربعین حسینی برگزار گشت، بعد از داوری 538 اثر در دو بخش عکس حرفه ای و موبایلی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد.

در بخش عکس مردمی (تلفن همراه) امید محمدی از شهرستان بانه رتبه اول، علی اکبر عرب زاده از شهرستان بیجار رتبه دوم و عطیه علی حسینی و حسن احمدی مشترک رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی در بخش عکس حرفه ای تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ژاله بهرامی از سقز، ابراهیم علی پور از بانه و محمود زمانی از بیجار به عنوان نفرات اول تا سوم تقدیم کرد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5977

به "538 اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "538 اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین های عاشورایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید