آیا معنای پرچم کشورهای مختلف را می دانید؟

به گزارش راه ساری، معنای پرچم کشورهای مختلف | Means the flags of the countries of the world

هر کشوری در دنیا را اول با نماد و پرچمش می شناسند. چیزی که ما آن را به عنوان پرچم و یا درفش می شناسیم، تصاویری هستند که از نشانه ها و نمادهای مختلف و با رنگ های مختلف اما با نکات ریز روانشناسی تشکیل شده اند و چنان کدهایی را در ذهن بینندگان خود به وجود می آورند که ذهنیت بینندگان خود را مستقیما به سمت کشور و سرزمینی خاص راهنمایی می نمایند. و اما هر کدام از این پرچم ها معنای متفاوتی نسبت به دیگری دارند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معنای پرچم کشورهای مختلف را مورد آنالیز قرار دهیم.

آیا معنای پرچم کشورهای مختلف را می دانید؟

آشنایی با مفهوم پرچم

بیایید تا قبل از این که به آنالیز معنای پرچم کشورهای مختلف بپردازیم، ببینیم که اصلا پرچم یعنی چه؟ در گویش های قدیمی به پرچم درفش می گفته اند. این درفش ها در واقع به عنوان نماد تصویری یک گروه و یا یک قبیله بوده اند. در طراحی این نشان ها از رنگ ها و نقوش مختلفی استفاده می شده است که فقط مختص به همان گروه بوده است. برای استفاده از پرچم مدت زمانی خاصی در نظر گر فته نشده است و در زمانی که قضیه قوم و قبیله به وجود آمد، استفاده از پرچم به عنوان یک نشان و عضویت در یک گره تحت این نشان، الزامی شد. سوالی که در این مابین پیش می آید این است که برای اولین بار چه کسی فکر استفاده از این راه را برای نشان دادن تمایز بین خود و دیگر گروه ها را به فکرش زد؟ اصلا تا به حال به این فکر نموده اید که از بین مفاهیم مختلفی که در دنیا وجود دارد، چگونه می توان تنها 1 یا چند رنگ و یا یک نماد را برای پرچم انتخاب کرد؟

به هر حال پاسخ این سوال هر چه که باشد، این منطق ماندگار است که در بین تمامی پاسخ ها بیشتر می توان بر این بسنده کرد که پرچم همبستگی یک قبیله و یا خاندان و یا حتی مردمان یک سرزمین را نشان می دهد. جالب است برای درک این مطلب درباره معنای پرچم کشورهای مختلف این را بدانید که در زمانی که انسان ها به سمت همدیگر لشگرکشی می کردند، در نبردهای تن به تن اولین هدفشان انداختن پرچم پرچمدار و یا کشتن او بوده است. با این کار روحیه لشکر مقابل را تضعیف می نموده و به این صورت می توانستند تا جنگ را با این استراتژی پیروز شوند.

معنای پرچم کشورهای مختلف چیست؟

  • پرچم ایران

آنالیز معنای پرچم کشورهای مختلف را از پرچم کشور عزیزمان ایران شروع می کنیم. پرچم ایران در طول سلسله ها و حکومت های مختلف تغییرات بسیاری نموده است. پرچم کشورمان در زمان قاجار به سه رنگ سفیده، قرمز و سبز در آمد. امروزه پرچم ایران با همان 3 رنگ و واژه مبارک الله اکبر در مرکز پرچم و همچنین 22 الله اکبر دیگر در حاشیه رنگ های قرمز و سبز دیده می گردد. این پرچم نمادی از 22 بهمن 57 و انقلاب اسلامی ایران است.

  • پرچم ترکیه

پرچم قرمز رنگ ترکیه ترکیبی از نماد اسلام یعنی ماه و ستاره و همچنین نمادی از پاکی مردم ترکیه است. البته در این پرچم همچنان نشان هایی از تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه نیز دارد.

برای رزرو آنلاین تور استانبول اینجا را کلیک کنید

  • پرچم آلمان

پرچم دولت فدرال آلمان، از 3 رنگ طلایی، قرمز و مشکی تشکیل شده است. این 3 رنگ هر کدام فلسفه ی مختلفی دارند و هر کدام داستانی خاص از تاریخ این کشور را بیان می نمایند. بیشتر تمرکز این رنگ ها بر وجود دموکراسی است. پرچم آلمان قبل از اتحاد آلمان شرقی و غربی با هم متفاوت بود و امروزه پس از اتحاد دو آلمان، پرچمی سه رنگ را تنها نمادشان معرفی می نمایند.

  • پرچم انگلیس

در بین پرچم های دنیا، پرچم کشور انگلیس یکی از پر نقش و نگارترین پرچم های دنیا است. پرچم انگلس دارای پس زمینه ای سورمه ای رنگ است و در آن 3 صلیب مختلف در هم ادغام شده اند. در این پرچم 3 صلیب مختلف از انگلیس، ایرلند و اسکاتلند با هم ادغام شده اند و نشانی از اتحاد را در این پرچم نشان داده اند.البته زمان که ولز جزئی از انگلستان است اما در پرچم این کشور از آن اثری نیست و دلیلش ان است که در زمان طراحی این پرچم، ولز عضوی از انگلیس نبوده است.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما لندن اینجا را کلیک کنید

  • پرچم برزیل

پرچم برزیل، یکی از شادترین پرچم های دنیا است. این پرچم از رنگ های سبز و زرد قناری تشکل شده که در وسط آن یک کره سورمه ای که دورش پر از ستاره است، تزئین شده است. زرد نشانی از ثروت ملت برزیل و سبز نشان دهنده جنگل ها و منابع طبیعی این کشور است.

  • پرچم کانادا

پرچم کانادا برای مدت زیادی نیست که به شکل و صورت امروزی خود درآمده است. پرچم کانادا در زمینه معنای پرچم کشورهای مختلف نیز به ما می گوید که این پرچم از دو رنگ سفید و قرمز به وجود آمده و برگ یکی از درخت های بومی کانادا یعنی برگ درخت چنار در مرکز آن نهاده شده است. برای طراحی پرچم کشور کانادا سال های سال بحث و آنالیز صورت گرفت تا بالاخره در سال 1965 میلادی پرچم فعلی کانادا مورد تایید نخست وزیر وقت کانادا یعنی لستر بی پیرسون نهاده شد.

  • پرچم چین

پرچم چین بسیار ساده است و نشانی از سیستم دولتی کمونیستی این کشور است. قرمز نماد کمونیست و 5 ستاره یآن نماد اتحادی است که مردم چین است و ستاره عظیم تر نیز رهبری این کشور را نشان می دهد.

برای رزرو آنلاین هتل در پکن اینجا را کلیک کنید

  • پرچم آفریقای جنوبی

پرچم آفریقای جنوبی ترکیبی از گرافیتی های زیباست. این آرت گرافی از 6 رنگ مختلف تشکیل شده که در خود از 6 رنگ مختلف قرمز، آبی، طلایی، سفید و سیاه به شاده ترین و البته گیراترین شکل ممکن استفاده نموده است. جالب است که اگر به پرچم آفریقای جنوبی دقت کنید خواهید دید که در آن پرچم انگلیس به عنوان مستعمر قبلی این کشور هنوز هم حضور دارد.

  • پرچم سوئیس

یکی از معدود پرچم های دنیا که به شکل مربع است، پرچم کشور سوئیس است. به بهانه سر در آوردن از معنای پرچم کشورهای مختلف در دنیا باید این نکته را بدانید که شکل فعلی پرچم سوئیس از قرن 14 مورد استفاده نهاده شده بوده است. پرچم سوئیس منبع الهام پرچم های واتیکان و صلیب سرخ است.

  • پرچم فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از معروف ترین کشورهای دنیا، پرچمی ساده و متشکل از 3 رنگ سفید، آبی متمایل به سرمه ای و قرمز است. در معنای پرچم کشورهای مختلف دنیا در باره پرچم فرانسه خواهید خواند که رنگ سفید این پرچم نشانی از سیستم پادشاهی این کشور و خانواده معروف بربن ها بوده است. قرمز و آبی هم به صورت سفارشی رنگ های پاریس زیبا هستند. البته این دو رنگ توسط انقلابیون وارد پرچم فرانسه شد.

  • پرچم هند

پرچم هند نیز در زمینه معنای پرچم کشورهای مختلف دنیا حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این پرچم از 3 رنگ ساده و کمرنگ سبز، زعفرانی و سفید است.سفید رنگ صلح و مهربانی در این پرچم است. زعفرانی رنگ فداکاری و میهن پرستیو سبز هم سرسبزی و ایمان هندی ها را نشان می دهد. در وسط پرچم هند یک چرخ نخ ریسی به نام آشوکا چاکرا نهاده شده است که به معنای قانون و حرکت آهسته و پیوسته هند و دوری از انفعال این کشور است. نزدیک به 60 سال پیش این پرچم تصویب شد.

اطلاعات بیشتر برای آنالیز پرچم کشورهای مختلف را در این وب سایت مطالعه فرمایید.

visaro.ir: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

sloblag.com: محفلی برای هم اندیشی

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8711

به "آیا معنای پرچم کشورهای مختلف را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا معنای پرچم کشورهای مختلف را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید