آیا می دانستید که شفق قطبی در هر دو قطب شمال و جنوب اتفاق می افتد؟

به گزارش راه ساری، شفق های قطب جنوب نیز وجود دارند، اینجاست که می توانید آنها را پیدا کنید. شاید شما در مورد نورهای معروف شمال، یکی از زیباترین عجایب طبیعی زمین شنیده باشید.

آیا می دانستید که شفق قطبی در هر دو قطب شمال و جنوب اتفاق می افتد؟

خبرنگاران - این پدیده عجیب باعث ایجاد رنگ های مسحورکننده در سراسر آسمان تاریک شب می شود که مردم برای دیدن آن حاضر می شوند به دوردست ترین نقاط سفر کنند. اما آیا می دانید شفق های قطب جنوب نیز وجود دارند؟

این شفق قطبی در نیمکره جنوبی و با همان دلایل طبیعی شفق قطبی شمال تشکیل می شود. وقتی ذرات خورشیدی با جو زمین که از اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده برخورد می کنند، باعث واکنشی می شود که در طول موج های مختلف تابش هایی را منتشر می کند و باعث ایجاد رنگ های زیبا در آسمان شب می شود.

شفق های قطبی جنوب را می توان به بهترین وجه در مناطقی مانند نیوزیلند، تاسمانی و قطب جنوب مشاهده کرد، بنابراین ممکن است بخواهید این مکان ها را به لیست سفر خود اضافه کنید.

خواه به دنبال شفق های شمالی باشید یا به دنبال شفق های جنوبی، هر چه به قطب های زمین نزدیکتر باشید احتمال تجربه این مناظر زیبا بیشتر خواهید بود. بهترین زمان برای نمایش شفق های قطبی جنوبی، در پاییز و زمستان و در نیمکره جنوبی از مارس تا سپتامبر است.

منبع : www.msn.com

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: چمدان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11657

به "آیا می دانستید که شفق قطبی در هر دو قطب شمال و جنوب اتفاق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانستید که شفق قطبی در هر دو قطب شمال و جنوب اتفاق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید