ابزاری که آهنگسازی را در کف دست ممکن می کند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ابزار مذکور که توسط شرکت آرتیفون تولید شده اوربا دارد. این شرکت قبلا هم ابزار مشابهی به نام اینسترومنت 1 ساخته بود که قدرت پردازش خود برای تولید و خلق موسیقی را از طریق اتصال بی سیم به گوشی آیفون به دست می آورد.

ابزاری که آهنگسازی را در کف دست ممکن می کند

اما اوربا محصولی کاملا مستقل است که متشکل از یک سیستم کنترل کننده قابل حمل، یک تولیدکننده لوپ و یک کنترل کننده MIDI است. ابعاد این مجموعه از یک پرتغال فراتر نمی رود.

اوربا به تماس دست حساس است و با لمس بخش های مختلف آن از طریق انگشت و کشیدن دست بر روی آن می توان اصوات مختلفی را از این ابزار استخراج و ضبط کرد. سپس با ترکیب اصوات یادشده امکان خلق و تصنیف موسیقی نیز وجود دارد.

همچنین حالت های مختلفی مانند درام، باس، کرد و لید برای این دستگاه در نظر گرفته شده تا بتوان فایل های موسیقی متنوعی در حال و هوای مختلف تولید کرد. هشت بخش تقسیم شده لمسی نیز برای اوربا در نظر گرفته شده که هر یک موج های صوتی، لرزش ها و اصوات مختلفی را تولید می کنند.

بلندگوی داخلی این دستگاه شنیدن سریع اصوات خلق شده را ممکن می کند. البته امکان اتصال آن به رایانه و گوشی از طریق بلوتوث یا پورت یو اس بی و ضبط اصوات و موسیقی نهایی با استفاده از برنامه کاربردی خاص آن وجود دارد. اوربا با اندروید، ویندوز، آی او اس و مک سازگار است. همچنین می توان آن را با نرم افزارهای مختلف ضبط حرفه ای موسیقی مانند گاراژبند، آبلیتونلایو،لاجیک پرو سی،پروتولز و اف ال استودیو سازگار کرد. اوربا در آوریل سال 2020 به بازار می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6714

به "ابزاری که آهنگسازی را در کف دست ممکن می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزاری که آهنگسازی را در کف دست ممکن می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید