مقایسه مشخصات فنی وان پلاس نورد 5G با گلکسی A71 5G و آیفون SE 2020

به گزارش راه ساری، بعد از معرفی وان پلاس نورد به عنوان گوشی میان رده اما قدرتمند وان پلاس، تصمیم گرفتیم به مقایسه مشخصات فنی این محصول با گلکسی A71 و آیفون SE 2020 بپردازیم تا ببینیم در نهایت کدام یک از آن ها می توانند روی کاغذ، محصول بهتری برای کاربران باشند.

مقایسه مشخصات فنی وان پلاس نورد 5G با گلکسی A71 5G و آیفون SE 2020

وان پلاس نورد یکی از بهترین میان رده هایی است که کاربران می توانند در سال 2020 آن را خریداری نمایند و در کنار سرعت و قدرت بالا، از اینترنت 5G نیز بهره مند شوند. برای مقایسه، گلکسی A71 5G را در اختیار داریم که در آمریکا، همانند وان پلاس نورد از پردازنده اسنپدراگون 765G بهره می برد اما در دیگر نقاط دنیا با پردازنده اگزینوس 980 عرضه می گردد که هر دو پردازنده پشتیبانی از اینترنت 5G را برای آن به ارمغان می آورند.

اما برای معین شدن ارزش واقعی نماینده وان پلاس، میان رده محبوب اپل یعنی آیفون SE 2020 هم حضور دارد که اگرچه از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید اما نزدیک ترین رقیب میان رده های اندرویدی به حساب می آید. این محصول شاید از لحاظ قیمتی یک میان رده باشد اما به پردازنده ای مجهز شده که سری آیفون 11 از آن بهره می برند.

در بازار اروپا، وان پلاس نورد با قیمت 399 یورو (حدودا 460 دلار)، آیفون SE 2020 با قیمت 467 یورو (540 دلار) و گلکسی A71 5G نیز با قیمت حدودا 472 دلار به فروش می رسند. بنابراین می توان این سه محصول را از لحاظ قیمتی و عملکرد کلی در یک حد و اندازه به حساب آورد. با این حال نمی توان قدرت بالای پردازنده A13 را که حتی از قدرتمندترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 نیز سریع تر است نادیده گرفت.

نام محصولوان پلاس نوردسامسونگ گلکسی A71 5Gاپل آیفون SE 2020
اندازه نمایشگر6.4 اینچ6.7 اینچ4.7 اینچ
فناوری نمایشگرامولدسوپر امولدIPS LCD
نسبت نمایشگر به بدنه86.20 درصد88.38 درصد65.34 درصد
کیفیت نمایشگر+FHD با رفرش ریت 90 هرتز و چگالی 408 پیکسل بر هر اینچ+FHD با چگالی 393 پیکسل بر هر اینچ+HD با چگالی 326 پیکسل بر هر اینچ
پردازندهاسنپدراگون 765Gاگزینوس 980/اگزینوس 765Gاپل A13
معینات پردازنده8 هسته، 1 هسته 2.4 گیگاهرتز، 1 هسته 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز(مدل اگزینوس) 8 هسته، 2 هسته 2.2 گیگاهرتز، 6 هسته 1.8 گیگاهرتز 6 هسته، 2 هسته 2.65 گیگاهرتز، 4 هسته 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیAdreno 620Mali-G76 MP5/ Adreno 620Adreno 620
رم/حافظه داخلی6/8/12 گیگابایت رم، 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی6/8 گیگابایت، 128 گیگابایت حافظه داخلی3 گیگابایت رم، 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی
سیستم عاملاندروید 10اندروید 10iOS 13
ظرفیت باتری4115 میلی آمپر ساعت4500 میلی آمپر ساعت1821 میلی آمپر ساعت
دوربین4 گانه، 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، ماکرو و سنجش عمق 5 مگاپیکسلی4 گانه، 48 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق 5 مگاپیکسلیدوربین 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال
دوربین سلفی32 مگاپیکسل - 8 مگاپیکسلی فوق عریض32 مگاپیکسل7 مگاپیکسل

فزونی های وان پلاس نورد

نمایشگر

اگرچه هنوز وان پلاس نورد در بخش نمایشگر مورد آنالیز کامل قرار نگرفته اما می توان با نگاهی به معینات روی کاغذ، این محصول را برنده اعلام کنیم. چرا که نه تنها همانند نماینده سامسونگ از نمایشگر OLED بهره می برد بلکه این نمایشگر از رفرش ریت 90 هرتز نیز پشتیبانی می نماید که خوانایی و روان بودن متن را به طرز محسوسی افزایش می دهد. همچنین با اندازه کوچکتری که دارد، در دست نگه داشتن آن آسان تر از A71 5G بوده و در عین حال از گوشی بسیار کوچکی چون آیفون SE 2020 کاربردی تر است.

حافظه رم

مسلما 12 گیگابایت رم در اندروید آنقدر زیاد هست که این سیستم عامل را از لحاظ سرعت در مقابل iOS که به مقدار بسیار کمتری رم نیازمند است پیروز کند. وان پلاس نورد این فاکتور مهم را در اختیار دارد و می تواند در بخش مولتی تسکینگ، از دو گوشی دیگر عملکرد بهتری داشته باشد. از طرفی اگرچه آیفون SE 2020 از 3 گیگابایت رم بهره می برد اما محصول قابلی است و در هیچ بخشی کم نمی آورد.

شارژر سریع

همانند نمایشگر، از آیفون SE 2020 باید در این بخش فاکتور بگیریم چون وقتی صحبت از شارژ سریع می گردد، حتی پرچم دارهای اپل هم در مقابل اندرویدی ها حرف زیادی برای گفتن ندارند. وان پلاس نورد از یک شارژر 30 واتی استفاده می نماید و در طرف مقابل گلکسی A71 5G به شارژر 25 واتی مجهز شده. این در حالی است که کهکشانی سامسونگ از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و نماینده وان پلاس از باتری 4115 میلی آمپر ساعتی.

دوربین سلفی

وان پلاس نورد از دو دوربین بهره می برد که یکی از آن ها دوربین فوق عریض است و زاویه 105 درجه ای را تحت پوشش خود دارد. اگرچه هنوز مقایسه کاملی از وان پلاس نورد منتشر نشده تا کیفیت دوربین سلفی آن را در عمل بسنجیم اما بعید به نظر می رسد نماینده وان پلاس از لحاظ کیفیت در برابر رقبای خود کم بیاورد. بنابراین با یک دوربین اضافه، به احتمال بسیار زیاد نماینده چینی ها در این بخش برنده است.

  • وان پلاس نورد به دوربین سلفی فوق عریض 105 درجه ای مجهز خواهد شد

فزونی های گلکسی A71 5G

دوربین اصلی

اگر بخواهیم در بخش عکاسی و فیلم برداری یک برنده را از بین این سه محصول انتخاب کنیم، حتما باید یک آنالیز کامل از آن ها صورت بگیرد اما اگر بخواهیم با معینات روی کاغذ یک برنده را معین کنیم، گلکسی A71 5G با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دست بالا را دارد. مسلما در این روزها کیفیت دوربین در اندازه بیشتر مگاپیکسل خلاصه نمی گردد، بنابراین نمی توانیم به طور حتم، نماینده سامسونگ را برنده اعلام کنیم.

طول عمر باتری

در بخش باتری نیز نماینده سامسونگ با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی روی کاغذ برنده است. همچنین می توان نبود نمایشگر 90 هرتزی را هم یک عامل بسیار مهم در مصرف کمتر انرژی در این محصول دانست که احتمالا با یک بار شارژ، مدت زمان بیشتری از دو محصول دیگر دوام می آورد. آیفون SE 2020 هم اگرچه نمایشگر بسیار کوچک تری دارد اما از لحاظ طول عمر باتری نه تنها روی کاغذ بلکه در عملکرد هم حتی نزدیک به دو گوشی دیگر نیست.

  • تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ

فزونی های آیفون SE 2020

عملکرد

به لطف پردازنده قدرتمندی که نماینده کوچک اپل دارد، می توان این محصول را از لحاظ عملکرد بسیار بهتر از دو رقیب اندرویدی دانست. اسنپدراگون 765G اصلا پردازنده ای نیست که بخواهیم آن را با A13 مقایسه کنیم چرا که نتیجه مقایسه کاملا معین است. با این حال نمایشگر کوچک آیفون SE 2020 و باتری کوچک آن شاید به شما اجازه ندهد آنطور که باید از پردازنده قدرتمند آن لذت ببرید اما با این حال آن را در اختیار دارید و مطمئن هستید تا مدت ها، چه از لحاظ دریافت بروزرسانی و چه از لحاظ عملکرد، این گوشی شما را همراهی خواهد نمود.

اندازه کوچک

این مورد کاملا سلیقه ای است و نمی توان آن را یک فزونی برای نماینده اپل به حساب آورد با این حال بسیاری از کاربران تمایل دارند گوشی مورد نظرشان کوچک و در عین حال قدرتمند باشد. در اینجاست که آیفون SE 2020 می تواند ایده آل ترین انتخاب برایشان باشد چرا که اندازه کوچکی دارد و کار کردن با یک دست هم با آن بسیار آسان است. همچنین کاربر مطمئن است می تواند تمام فعالیت های سنگین را با آن انجام دهد بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاید.

شارژ بی سیم

شارژر بی سیم هرچند در کشور ما آنقدرها مورد استفاده قرار نمی گیرد اما با این حال یکی از فزونی های نماینده اپل به حساب می آید. البته این قابلیت را بیشتر در گوشی های بالارده شاهد بودیم اما به هر حال خوشحالیم که اپل آن را به گوشی میان رده خود نیز اضافه نموده.

اپل

شاید نامی که برای این فزونی انتخاب نموده ایم کمی عجیب باشد اما در حقیقت این یک فزونی به حساب می آید، چرا که وقتی در خصوص اپل و آیفون ها حرف می زنیم، یعنی از لحاظ بروزرسانی به مدت تقریبا 5 سال خیالتان آسوده خواهد بود و این فاکتور بسیار مهمی است چرا که اندرویدی ها نهایتا 3 سال بروزرسانی می شوند. از طرفی نباید فراموش کرد که اپل در iOS 14 تعدادی قابلیت به آیفون ها اضافه نموده که اندرویدی ها چند سالی آن را در اختیار داشته اند.

همچنین محصولات دیگر نظیر اپل واچ و ایرپادز هماهنگی بی نظیری با آیفون ها دارند و از لحاظ کیفیت نیز در نوع خود بهترین هستند. بنابراین کاربر می تواند از این فزونی ها نیز استفاده کند. با این اوصاف بعضی ها به دلیل شناختی که از محصولات اپل دارند، تحت هر شرایطی حاضر به خرید محصولات اندرویدی نیستند که خب در این صورت چیز زیادی را هم از دست نمی دهند.

  • 7 ویژگی iOS 14 که اپل از اندروید کپی نموده است

پشتیبانی از اینترنت 5G

این فزونی بین وان پلاس نورد و گلکسی A71 5G مشترک است. آیفون SE از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید و این مسئله اصلا چیز عجیبی هم نیست چون در حال حاضر اپل اصلا محصولی با این ویژگی ندارد. با این حال نماینده های اندرویدی در حالی از این قابلیت بهره می برند که قیمت به مراتب کمتری از آیفون SE دارند و این مسئله به طور کلی ارزش خرید آن ها را دوچندان می نماید.

نتیجه

در حالی که هنوز مقایسه ای با جزئیات کامل بین این گوشی ها صورت نگرفته، با این حال می توانیم بگوییم به طور کلی وان پلاس نورد با نسخه 12 گیگابایت رم خود ارزش خرید بسیار بالایی دارد. در شرایطی هم که همه چیز برابر باشد، تنها نرم افزار است که می تواند شما را به سمت یکی از این سه گوشی سوق دهد.

OxygenOS به عنوان رابط کاربری وان پلاس شاید به اندازه One UI سامسونگ سنگین و پر از قابلیت نباشد اما سبک تر و در نتیجه سریع تر است. این تفاوت به خصوص بعد از یک سال استفاده به وضوح بین دو میان رده احساس خواهد شد. بنابراین اگر استفاده بلند مدت مد نظر شماست، وان پلاس نورد در صورت دسترسی به آن، می تواند یک انتخاب هوشمندانه تر باشد.

اما اگر بین آیفون SE و نماینده وان پلاس قرار باشد یکی را انتخاب کنیم، باید فاکتورهای کاملا متفاوتی را در نظر بگیریم. اگر هیچ محصولی از اپل در اختیار ندارید، انتخاب ساده است. قطعا وان پلاس می تواند بیشتر به کارتان بیاید. اما اگر از محصولات اپل استفاده می کنید و به تمام پیچ و خم های آن آشنایی دارید، هیچ محصول دیگری جز آیفون SE نمی تواند انتخاب ایده آلی برایتان باشد.

  • آیا آیفون SE 2020 واقعا سریع تر از گلکسی اس 20 اولترا است؟

منبع: PhoneArena

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10675

به "مقایسه مشخصات فنی وان پلاس نورد 5G با گلکسی A71 5G و آیفون SE 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مشخصات فنی وان پلاس نورد 5G با گلکسی A71 5G و آیفون SE 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید