ابهامات برگزاری اردوی خارجی اسکی بازان، مسئولیت با چه کسی است؟

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، اسکی موگول که گاها از آن تحت عنوان اسکی نمایشی نام برده می گردد شاخه ای از اسکی آلپاین است که بر روی توده های برفی و سطح ناصاف برف انجام می گردد. در واقع این حرکات نمایشی، پرش ها، سرعت عمل، تغییر جهت و انعطاف اسکی بازان در توده های برف است که باعث افزایش امتیاز آنها می گردد.

ابهامات برگزاری اردوی خارجی اسکی بازان، مسئولیت با چه کسی است؟

اگرچه چرخه فعالیت این شاخه در اسکی ایران چندان طولانی و چشمگیر نبوده اما سالها پیش کمیته ای تحت عنوان کمیته موگول در فدراسیون اسکی وجود داشت. فعالیت های امروزی موگول بازان نیز تنها محدود به برگزاری چند مسابقه مقطعی بود اما اعزام چندی پیش جمعی از اسکی بازان به ژاپن برای برگزاری اردویی مشترک در حالی که هنوز زیر ساخت های لازم برای فعالیت اسکی بازان موگول در ایران وجود ندارد به نوبه خود جالب و عجیب است.

موضوع وقتی جالب تر می گردد که سرپرستی این تیم بر عهده حامد ساوه شمشکی برادر دبیر فدراسیون اسکی که در مدرسه اسکی توچال با وی همکاری می نماید بود. این در شرایطی است که مسئولان فدراسیون عنوان می نمایند وی سمتی در فدراسیون ندارد.

تیم موگول ایران در حالی راهی این اردوی چند روزه شد که فدراسیون این اعزام را مرتبط به خود نمی داند و عنوان می نماید تمام هزینه های آن به وسیله کشور میزبان تامین شده است در حالی که مجوز شورای برون مرزی این سفر و پروسه انتخاب و ثبت نام ها به وسیله فدراسیون صورت گرفته است.

نکته ابهام بر انگیز فعالیت این رشته در اسکی این است که هیچکدام از کمیته های مربوطه آن را زیر مجموعه خود نمی داند و از فعالیت آن باخبر نیست.

آرش لاچینی رئیس کمیته فری استایل در تبادل نظر با خبرنگاران در این خصوص گفت: موگول زیر مجموعه کمیته ما نیست و حتی آنها را نمی شناسم. از فدراسیون در این خصوص بپرسید.

فرهاد مهرآیین رئیس کمیته آلپاین نیز در این خصوص گفت: رشته موگول زیر شاخه ما نیست و تا جایی که می دانم باید زیر نظر سبک آزاد فعالیت کند.

به گزارش خبرنگاران، در حالی که گفته می گردد افراد اعزامی در اردوی ژاپن زیر 17 سال بوده و همگی در رقابتهای انتخابی شرکت نموده اند بعضی از آنها خارج از این رده سنی هستند و در مسابقات انتخابی مربوطه هم شرکت نکردند.

فدراسیون اسکی در حالی از پرداخت صددرصدی هزینه حضور در این اردو توسط کشور میزبان خبر داده است که بعید به نظر می رسد این رخ داده باشد و محتمل ترین گزینه استفاده تیم اعزامی از اعتبار چندصدهزار فرانکی است که فدراسیون جهانی اسکی در اختیار فدراسیون اسکی ایران می گذارد.

البته قطعا حمایت از رشته های مختلف اسکی می بایست اولویت نخست فدراسیون اسکی باشد اما در حالی که رشته های فعال و جاافتاده و دارای مدال آسیایی اسکی رها شده اند اعزام خارج از منطق به ژاپن برای برگزاری اردوی موگول بدون حضور نماینده حراست از سوی وزارت ورزش و جوانان این سوال را به وجود می آورد که آیا هر گروهی از اسکی بازان می توانند بدون نظارت فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان در هر کشوری اردو برگزار نمایند و تنها واکنش فدراسیون به موضوع این باشد که اردو زیر نظر ما نبوده و هزینه ها با خودشان بوده است؟

آیا حضور برادر دبیر فدراسیون اسکی گره مسائل را باز نموده و آیا در آینده می توان این انتظار را داشت که وی به عنوان نماینده باشگاه های فعال(در اردوی خودجوش) در مجامع انتخاباتی اسکی حضور پیدا کند یا خیر؟ و آیا پروژه مهندسی کردن انتخابات یک سال آینده اسکی از همین حالا کلید نخورده است؟

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5552

به "ابهامات برگزاری اردوی خارجی اسکی بازان، مسئولیت با چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهامات برگزاری اردوی خارجی اسکی بازان، مسئولیت با چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید