اطلاعات کلی درباره لوکزامبورگ و جاذبه هایش، تصاویر

به گزارش راه ساری، کشور لوکزامبورگ در شمال اروپا بوده و با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. شرایط کشور لوکزامبورگ از ماه مه تا سپتامبر کاملا توریستی است.

اطلاعات کلی درباره لوکزامبورگ و جاذبه هایش، تصاویر

آشنایی با لوکزامبورگ

یکی از مهم ترین شهرهای کشور لوکزامبورگ و پایتخت این کشور، شهر لوکزامبورگ است. این شهر زیبا در بخش جنوبی لوکزامبورگ جای گرفته است. دو رود پتروس و آلزت در این شهر قرار دارند. در دوره هایی از تاریخ شهر لوکزامبورگ به قلب اروپا معروف بوده است. این شهر امکانات گوناگونی دارد و از فرصت های گشت و گذار زیادی برخوردار است. این شهر زیبا دارای قلعه ها و نمایشگاه های فراوانی است.

از جمله ایالت های مهم لوکزامبورگ می توان به اش سور اشاره کرد. از دیگر شهرهای مهم لوکزامبورگ، شهر دیکیرش است که در شمال خاوری این کشور قرار گرفته است و به کلیسای مردم معروف است.

در لوکزامبورگ یک شهر تاریخی به نام دودلانژ نیز وجود دارد که در دنیا به دلیل فروش محصولات عتیقه شهرت یافته است، در این شهر، زندگی ارزان نیست و فضای امنیتی بالایی در آن حاکم است. از دیگر شهرهای لوکزامبورگ که هم دیدنی های فراوانی دارد و هم از معماری بی نظیر و نمایشگاه های هنری زیادی برخوردار است می توان به اتل بروک اشاره کرد.

یکی دیگر از شهرهای مهم لوکزامبورگ، رمیش است که دانشگاه های بسیار بزرگی دارد، این شهر به صورت اصولی طراحی شده است. استروناخ، از دیگر شهرهای بسیار مهم در لوکزامبورگ است؛ این شهر از سبک زندگی ساده و به دور از فخرفروشی برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی کشور لوکزامبورگ

در واقع کشور لوکزامبورگ در شمال اروپا بوده و با کشورهای آلمان ، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. جمعیت حاضر در این کشور600 هزار نفر است، و به دلیل اینکه جمعیت کمی دارد جزء کشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می شود. مناطق پست گوت لاند، دو سوم از مساحت 2.586 کیلومتر مربعی این کشور را در بر گرفته است. وایس واپاخ سردترین و مرتفع ترین شهر در لوکزامبورگ است.

مختصری از تاریخ لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخ اروپایی و همسایه بودن با کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک دچار فراز و نشیب های فراوانی گشته است. در این کشور به مدت 30 سال جنگ و نبردهای خونین رخ داده تا دژ لوکزامبورگ به اتریش واگذار و پس از آن طبق صلح نامه کامپو فورمیو به فرانسه بپوندد. این کشور پس از کنگره وین، به عنوان ملک شخصی به پادشاه هلند سپرده شد. کشور لوکزامبورگ در سال 1839 استقلال خود را کسب کرد و در سال 1867 طی عهد نامه ای بی طرفی کامل خود را اظهار داشت.

نوع حکومت و ساختار سیاسی لوکزامبورگ

در سال 1868 طبق قانون اساسی، قدرت اجرایی در این کشور به دست دوک اعظم و کابینه قرار گرفت. دوک اعظم توانایی منحل کردن قوه قانون گذاری را داشت که در آن صورت انتخابات باید در طول سه ماه برگزار شود. تعداد کننده در مجلس کنندگان لوکزامبورگ 60 نفر است که برای دوره های 5 ساله انتخاب می شوند. در لوکزامبورگ ساختار سیاسی به نظم مناسبی رسیده و در شهرهای کشور لوکزامبورگ هیچ نوع عدم نظم عمومی وجود ندارد.

وایس واپاخ سردترین و مرتفع ترین شهر در لوکزامبورگ است

اطلاعات ضروری کشور لوکزامبورگ

زبان رسمی: آلمانی، فرانسوی و زبان لوکزامبورگی

واحد پول: یورو (€)

کد کشور: 352+

شماره های اضطراری

آمبولانس، اورژانس پزشکی و آتش نشانی: 112

پلیس: 113

برق شهری در لوکزامبورگ: 230 ولت و 50 هرتز

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه لوگزامبورگ - فیندل

شرایط آب و هوا در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از آب و هوای معتدلی برخوردار است. هوا در تابستان و زمستان خنک است ولی بین ماه های نوامبر و فوریه دمای هوا به زیر 0 درجه نیز کاهش می یابد. آردنز، از جمله سردترین و پر رطوبت ترین نواحی لوکزامبورگ است که در بخش جنوبی این کشور قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به لوکزامبورگ

شرایط این کشور از ماه مه تا سپتامبر کاملا توریستی بوده است. میانگین دما بین 8 تا 20 درجه سانتی گراد است. بارش برف، در فصل زمستان در نواحی مرتفع شمالی رایج است. پیشنهاد می شود اگر از علاقمندان به فصل سرما و برف هستید ماه دسامبر تا فوریه را برای سفر خود در نظر بگیرید. سفر در روزهای آخر هفته بر خلاف بسیاری از کشورها، هزینه کمتری دارد، چرا که در روزهای میانی هفته تاجران و افراد زیادی برای سفرهای کاری به لوکزامبورگ سفر می کنند و در این روزها هتل ها به سرعت رزرو می شوند پس نسبت به روزهای دیگر هفته هزینه بالاتری دارند.

پرچم رسمی لوکزامبورگ

فستیوال های لوکزامبورگ

در کشور لوکزامبورگ فستیوال های زیاد و متعددی برگزار می شود، ولی در فاصله ماه مارس تا مه یکی از مهمترین آنها با نام Pricetemp برگزار می شود. در این فستیوال هنرمندان برتر از تمام دنیا دور هم جمع می شوند و به اجرای موسیقی می پردازند.

هزینه های سفر به صورت کلی

طبق آماری که در سایت numbeo ارائه شده اگر بخواهیم به طور آماری هزینه زندگی در لوکزامبورگ را به نسبت ایران بررسی کنیم، عدد 179% به دست می آید. یورو، واحد پول لوکزامبورگ است.

هزینه اقامت در لوکزامبورگ

هزینه های اقامت در هر شهری بستگی به انتخاب افراد دارد، به این معنی که اگر خواهان سفری لوکس با امکانات فوق العاده هستند باید هزینه بیشتری هم بپردازید. نکته ای که باید در مورد لوکزامبورگ در نظر داشته باشید این است که با توجه به مساحت کم این کشور تقریبا هر شهر با فاصله 1 ساعت از هم قرار دارند از این رو نیازی نیست که حتما در مرکز شهرهای این کشور اقامت داشته باشید، می توانید بابت اقامت و رزرو هتل در حاشیه شهرها هزینه کمتری را بپردازید.

کشور لوکزامبورگ از ماه مه تا سپتامبر کاملا توریستی است

هتل های پیشنهادی در کشور لوکزامبورگ

- هتلی 4 ستاره با نام هتل دبل تری بای هیلتون لوکزامبورگ (DoubleTree by Hilton Luxembourg)در کشور لوکزامبورک است که تفاوت چندانی با هتل های پنج ستاره ندارد. همه اتاق های این هتل از وای فای، سیستم تهویه، تلویزیون و سیستم چای و قهوه برخوردار است. هر اتاق این هتل از یک حمام مخصوص با همه امکانات لازم چیده شده است. در رستوران این هتل می توانید انواع غذاهای اروپایی و محلی را نوش جان کنید.

- هتل پارک این رادیسون لوکزامبورگ (Park Inn by Radisson Luxembourg City)

این هتل که 3 ستاره دارد در لوکزامبورگ قرار گرفته است و از 99 اتاق ساخته شده است همچنین از امکانات wifi، اتاق مخصوص ورزش، پارکینگ و رستوران برخوردار است.

شکم گردی در لوکزامبورگ

کشور اروپایی لوکزامبورگ بین سه غول آشپزی که عبارتند از: آلمان، فرانسه و بلژیک قرار گرفته است. به همین دلیل این کشور پر از رستوران های بی نظیر است. غذاهای فرانسوی از معمول ترین غذاهایی است که در لوکزامبورگ سرو می شود. در ادامه با چند غذای لذیذ در لوکزابورگ آشنایی پیدا می کنید.

* جود مات گاردبونن (Judd mat gaardebounen)

به گفته مردم این کشور، این غذا، غذایی ملی محسوب می شود. ترکیبات این غذا از گوشت قرمز، باقالی و ادویه جات مخصوص است. اگر تمایل داشتید در رستوران های لوکزامبورگ غذایی سفارش دهید جود مات گاردبونن را به یاد داشته باشید.

*Gromperekichelcher

این غذا، غذایی مشابه به کوکو سیب زمینی خودمان است که در لوکزامبورگ هم می توانید آن را میل کنید. ترکیبات این غذا سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، پیاز خرد شده، جعفری، آرد و نمک است. بعد از مخلوط کردن این مواد با یکدیگر آن را به شکل چیپسی در روغن سرخ می کنند.

*دسر Quetschentaart

تارت Quetschentaart ، یکی از شیرینی های سنتی کشور لوکزامبورگ است. این شیرینی خوشمزه ترکیبی از آلو و هویج است که بین خمیر نان قرار داده می شود تا این شیرینی خوشمزه به دست آید.

بهترین رستوران های لوکزامبورگ

* لو سود (Le Sud)

رستورانی با فضای گرم و صمیمی دارای منو غذاهای کلاسیک لوکزامبورگی و فرانسوی که آماده پذیرایی از مشتریان خود است. در این رستوران می توانید با یک آسانسور شیشه ای به تراس بزرگ آن رفته و در روزهای گرم تابستان از چشم انداز زیبای آن به همراه یک نوشیدنی لذت کافی را ببرید.

* چیگری(Chiggerri)

چیگری، یکی دیگر از رستوران های بی نظیر این کشور است که از گستره غذاهای وسیعی برخوردار است. در بالای پله ها رستورانی کلاسیک ولی با دکور تقریباً بومی مشاهده می کنید که لذت غذا خوردن در چنین فضایی را دو برابر می کند.

در کشور لوکزامبورگ فستیوال های زیاد و متعددی برگزار می شود

جمعیت های ایرانی و شرکت های ایرانی در لوکزامبورگ

تعداد زیادی از ایرانیانی که به کشور لوکزامبورگ وارد شده اند، تلاش کرده تا به موفقیت هایی در این کشور دست یابند و بخش حمل و نقل این کشور وارد شوند؛ به همین دلیل به تازگی به تعداد شرکت های حمل و نقل این کشور اضافه شده است.

لوکزامبورگ در زمینه ساخت و ساز نیز رشد مطلوبی داشته، ایرانیان در کشور لوکزامبورگ، ساخت و سازهای مدرن را وسعت داده اند همچنین شرکت های ایرانی که در زمینه فروش محصولات ساخت و ساز فعالیت دارند نیز رشد بسیار زیادی کرده اند.

عجایب لوکزامبورگ

یکی از عجایب بسیار زیبا در لوکزامبورگ، به ربع قدیمی می توان اشاره کرد که به ثبت دنیای نیز رسیده است. طراحی این برج عجیب به گونه ای است که از استحکامات رسوب ناپذیری برخوردار است. در طراحی این برج از مواد معماری استفاده شده که هنوز هم همانند آن در ساختمانی مشاهده نشده است.

در تاریخ این کشور موزه ملی تاریخ و هنر از اهمیت و ارزش بسیار زیادی برخوردار است، بهترین محصولات و سلاح های سرد در این موزه جهت فروش گردآورده شده است. از دیگر دیدنی های عجیب و غریب در لوکزامبورگ، صخره باک است که از نظر دالان بندی دسته های معینی داشته و ورود به آن شاید تا اندازه ای عجیب و ترسناک به نظر بیاید؛ مساحت این صخره به اندازه 4 هزار متر مربع است و بهترین مکان برای پیاده روی به حساب می آید.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12420

به "اطلاعات کلی درباره لوکزامبورگ و جاذبه هایش، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کلی درباره لوکزامبورگ و جاذبه هایش، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید