از خواص درمانی آناناس چه می دانید؟

به گزارش راه ساری، آناناس از جمله میوه های گرمسیری است که بهبود قدرت باروری و یاری به کاهش وزن بخشی از فوائد آن به حساب می آید.

از خواص درمانی آناناس چه می دانید؟

به گزارش، آناناس به دلیل دارا بودن فیتونوترینت ها (ترکیب های موجود در بعضی گیاهان که برای سلامت بدن مفیدند و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می نمایند) به بهبود قدرت باروری یاری نموده، از التهاب می کاهد و مانع از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی می گردد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص این میوه گرمسیری است. آنزیم بروملین در آناناس از فاکتور های مهم در خواص درمانی بی شمار این میوه به حساب می آید.

تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است که بروملین به تسریع روند درمان زخم یاری نموده و از متاستاز تومور های سرطانی ریه پیشگیری نموده و گرفتگی و ورم ماهیچه ها را تسکین می دهد. از دیگر خواص آنزیم بروملین می توان به تاثیر آن در درمان بیماری آرتریت، بیماری های خود ایمنی و عفونت سینوس ها اشاره نمود.

به گزارش سایت مدیکال دیلی، از دیگر خواص این میوه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می دهد آنزیم بروملین خواص ضد سرطانی دارد. این آنزیم می تواند عامل محرک فرآیند آپوپتوز باشد که سلول های سرطان زا را از بین برده و به حفظ سلول های سالم یاری می نماید.

آناناس حاوی ترکیب بتا کاروتن است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری آسم ارتباط دارد. این میوه به وسیله سم زدایی و مقابله با التهاب وضعیت عمومی جسمی را بهبود می دهد.

این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، خاصیت درمانی برای مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی را دارد. همچنین از آناناس می توان برای درمان بعضی مسائل پوستی استفاده کرد، چون ویتامین ث موجود در این میوه به بهبود سریعتر آفتاب سوختگی و خشکی و تحریک پذیری پوست یاری می نماید.

افزودن آناناس به رژیم غذایی به تجزیه پروتئین ها و تبدیل آن به پپتید ها و آمینو اسید ها یاری نموده و بهبود هضم غذا را به همراه دارد. این میوه فیبر و آب بدن را تامین می نماید و رفلاکس معده و کولیت زخمی را بهبود می دهد.

آناناس علاوه بر یاری به هضم غذا خلق و خو را هم بهبود می دهد. همچنین گزارش هایی وجود دارد که حاکی از تاثیر این میوه در مقابله با افسردگی و اضطراب است.

منبع : ایسنا

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4557

به "از خواص درمانی آناناس چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خواص درمانی آناناس چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید