کشف ژن مرتبط با بیماری های عضله قلب توسط محققان ایران

به گزارش راه ساری، مشهد- خبرنگاران- معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت: برای نخستین بار در دنیا، ژن جدیدی مرتبط با بیماریهای عضله قلب یا کاردیومیوپاتی توسط پژوهشگران این بیمارستان و با همکاری دانشگاهی در انگلستان کشف شد.

کشف ژن مرتبط با بیماری های عضله قلب توسط محققان ایران

دکتر کامران غفارزادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد اضافه نمود: کاردیومیوپاتی یا بیماریهای ماهیچه قلب به گروهی از بیماریهای عضله قلب گفته می گردد که بر اثر آنها قلب نمی تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم سازد و در نتیجه فرد دچار نارسایی قلبی می گردد.

وی اضافه نمود: کشف این ژن بیماری زای مرتبط با بیماری کاردیومیوپاتی ارثی با همکاری دانشگاه سنت جورج انگلستان اجرا شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این ژن با کوشش بی وقفه سه نفر از پژوهشگران برجسته مشهدی به نامهای دکتر افسون فضلی نژاد فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، دکتر مهدی طاهرپور متخصص قلب و فوق تخصص الکتروفیزیولوژی و دکتر احسان غیور متخصص ژنتیک بیمارستان رضوی کشف شده است.

غفارزادگان اضافه نمود: این پژوهشگران با انجام فعالیتهایی از قبیل بیوپسی عضله و انجام آزمایشهای ساختاری بر روی ژن KLHL24 در مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان رضوی توانستند به این موفقیت دست یابند.

وی ادامه داد: این کشف مهم در مقاله ای در ژورنال علمی ژنتیک مولکولی انسانی با ضریب تأثیر شش به چاپ رسیده است.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی منحصر به فرد در کشور از سال 1384 فعالیت خود را در مشهد شروع نموده است.

1922/3027

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2692

به "کشف ژن مرتبط با بیماری های عضله قلب توسط محققان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ژن مرتبط با بیماری های عضله قلب توسط محققان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید