استخوان های محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز عمدتا انسانی هستند

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از شناسایی استخوان های انسانی در آنالیز های اولیه در محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز اطلاع داد و گفت: استخوان های شناسایی شده در این محل عمدتا از نوع انسانی هستند.

استخوان های محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز عمدتا انسانی هستند

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حسین اسماعیلی عتیق شنبه شب در گفت وگوی خبری با ارائه توضیحاتی در مورد استخوان های پیدا شده در محل خاکبرداری های مترو در ضلع جنوبی باغ گلستان، اظهار کرد: کارشناسان باستان شناسی میراث فرهنگی، امروز در قالب تیم کارشناسی، در محل حضور یافته و آنالیز های اولیه را انجام دادند.

وی اضافه نمود: این محل، بخشی از گورستان گجیل بوده که در دوره های قبلی به ویژه در قرون میانی اسلامی تا اوایل دوران قاجار مورد استفاده قرار می گرفت.

وی افزود: استخوان های انسانی کشف شده در محل این پروژه به احتمال قوی با این قبرستان ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگاران، اسماعیلی عتیق از نمونه برداری از استخوان های شناسایی شده و سفال ها برای آنالیز و انجام کارهای تحقیقاتی اطلاع داد.

وی اعلام نمود: اگر ناشناخته هایی در مطالعاتمان در این خصوص و موارد معماری یا گذشته آن دوره وجود داشته باشد، مطالعات باستان شناسی قطعا ادامه پیدا خواهد نمود، در غیر این صورت مترو با حضور مستقیم کارشناس باستان شناسی به فعالیتش ادامه خواهد داد.

وی در انتها از انجام مطالعه ای تحت عنوان بافت تاریخی تبریز با مطالعه مورد نمونه موردی باغ گلستان تبریز در طول سال های گذشته اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8748

به "استخوان های محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز عمدتا انسانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخوان های محل خاکبرداری مترو در باغ گلستان تبریز عمدتا انسانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید