جاهای دیدنی ایران در نیمه دوم تابستان

به گزارش راه ساری، چشمه ساران زلال، انارستان ها، باغ های پسته، ردیف درختان تبریزی، کوچ کاروان های عشایر در فصل های گوناگون شب های پرستاره، صخره ها، کوه ها، پستی ها و بلندی های سرانجام ناپذیر، آتش فشان های خاموش و پوشیده از برف، جنگل های انبوه، رشته کوه های البرز و کرانه های دریای مازندران ازجمله چشم اندازهای دیدنی و فراموش نشدنی طبیعت ایران اند که خاطره ای بی مانند در اذهان جهانگردان به جای می گذارند. چهره دشت و هامون ایران در زمان های مختلف تغییر است، زمانی پر از شن و سنگ، گاه پر از سیلاب و زمانی پوشیده از برف و گل ولای یا مملو از گل و گیاه و سبزه است.

جاهای دیدنی ایران در نیمه دوم تابستان

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سیری در ایران، در این مطلب این وب سایت سعی نموده، بعضی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کشور عزیزمان ایران معرفی کند که می شود در تابستان به آن ها سفرنموده و لذت برد.

روستای کندوان

صخره های کله قندی و غارهای دستکن توسط انسان که به عنوان خانه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از شگفت انگیزترین روستاهای صخره ای جهان را پدید آورده است. روستای کندوان از توابع دهستان سهند، در 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز و 18 کیلومتری جنوب اسکو در دامنه سرسبز سلطان داغی قرارگرفته است.

تنگه واشی

تنگه واشی یا همان تنگه ساواشی یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در تابستان می باشد. تنگه واشی کجاست؟ تنگه واشی در 17 کیلومتری شهر فیروزکوه واقع شده است. در حرکت از سمت تهران به دماوند 17 کیلومتر بعد از فیروزکوه، خروجی به سمت چپ هست که به سوی تنگه واشی…

دریاچه شورابیل

یکی از جاذبه های گردشگری اطراف اردبیل دریاچه شورابیل است که این دریاچه قبلاً بسیار شور بوده، اما امروزه با افزوده شدن آب شیرین از شوری آن کاسته شده، به طوری که نوعی ماهی در آن پرورش داده می شود.

آبشار شیطان کوه

شیطان کوه، کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان ایران. درگذشته به این منطقه شاه نشین کوه می گفتند و برکه ای که 200 متر عرض و 70 متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می شد. امروز برکه به دریاچه ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می نماید. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لاهیجان معروف است، تأمین می شود.

پارک جنگلی النگدره

جنگل النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است.

داخل این پارک جاده ای آسفالته وجود دارد و هرکجای آن که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن استفاده کنید. پارک جنگلی النگ دره به مساحت 185 هکتار و در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در جهت جاده ناهار خوران قرار گرفته است.

آکواریوم اصفهان

جاذبه های اصفهان یکی دو تا نیست و آدم فکر نمی نماید شهری مثل اصفهان با آن همه بنای تاریخی، آکواریوم هم داشته باشد. آکواریومی که بتوان در آن به تماشای کوسه ها و شیرهای دریایی رفت. بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه با مساحت 3500 متر در کنار پارک ناژوان اصفهان واقع شده و 35 متر طول دارد. آبزیان این آکواریوم 5000 موجود زنده را دربرمی گیرد که بیش از 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان هم جزو آن هستند و بعضی از آن ها نیز از خطرناک ترین، نادرترین و عجیب ترین گونه ها. فقط هم همین ها نیست. در این آکواریوم 6 نوع کوسه زندگی می نماید.

سرزمین موجهی آبی

یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان و جایی که مسافران به تعداد زیاد از آن بازدید می نمایند سرزمین موج های آبی است. مجموعه فرهنگی ورزشی پارک آبی با عنوان سرزمین موجهی آبی، بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و ازنظر سرپوشیده بودن و همچنین از حیث امکانات در رده کامل ترین پارک های آبی جهان به شمار می آید.

پل طبیعت

پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده رو و غیر خودرویی است که در عباس آباد تهران واقع شده است. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و بوستان های طالقانی در شرق و آب وآتش در غرب را به هم متصل می نماید. پل طبیعت با توجه به اینکه در بلندی واقع شده است تابستان نسیم خنک و خوبی می وزد و بازدیدنمایندگان از بودن در پل طبیعت لذت می برند.

دریاچه ارومیه

دریاچه اُرومیه با نام سابق دریاچه رضاییه در شمال غربی ایران و در منطقهٔ آذربایجان واقع شده است. این دریاچه طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقسیم شده است. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ آب شور جهان است. آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتاً از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می شود…

جنگل ابر

جنگل ابر یکی از دست نخورده ترین جنگل های ایران است که در 35 کیلومتری شمال شرق سمنان واقع شده است. جنگل ابر از جنگل های زیبا و خوش آب و هوای استان سمنان است که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در جهت جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر است …

غار علیصدر

تاریخچه غار علیصدر بر اساس نظر کارشناسان مطرح زمین شناسی جهان یکی از بی نظیرترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک (دوره دوم زمین شناسی 190- 136 میلیون سال پیش) برمی شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4169

به "جاهای دیدنی ایران در نیمه دوم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی ایران در نیمه دوم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید