استند چیست؟آنالیز مشخصات چاپ استند و قیمت

به گزارش راه ساری، استند چیست ؟

کاربرد استند بیشتر در نمایشگاه ها، سالن های همایش و کنفرانس ها، فروشگاه ها و مراکز خرید و هتل ها بوده و معمولا به صورت ایستاده یا عمودی و به شکل استوانه ای با چند وجهی ساخته میشوند. ابعاد استند به مراتب کوچک تر از بیلبورد است، اما نحوه اجرای آن مشابه بیلبورد است. طراحی استند تبلیغاتی در اندازه های مختلف و با سازه های متفاوت اجرا می گردد. استندها غالبا دارای پایه اند. از آنها، هم در معابر عمومی و در ابعاد عظیم و هم به صورت رومیزی با بلندای 30 تا 40 سانتی متر و پهنایی به اندازه نصف بلندا در محیط های داخلی می توان استفاده کرد. عموما نسبت طول و عرض آنها 1 به 2 است. استندهای نمایشگاهی و فروشگاهی با بلندای 1 تا 2 متر و پهنایی برابر نصف بلندا هستند. اما سایزهای 200×90 سانتی متر، 8100 200 سانتی متر، 60×160 سانتی متر نیز استفاده میگردد. امروزه شیوه های نوین طراحی استند این امکان را فراهم ساخته تا از سایزها و شکل های دیگری نیز برای اجرای استند استفاده گردد. از انواع استند می توان به رول آپ، پاپ آپ، لایت باکس، مدل بادبانی، استند رومیزی، کراس، سه پایه بوم و میز کانتر اشاره نمود.

استند چیست؟آنالیز مشخصات چاپ استند و قیمت

استند کراس : یا استند ایکس نوعی استند قدیمی، از جنس آلومینیوم با فایبر گلاس است. از آن به صورت تسمه ای شکل و ایکس مانند استفاده می گردد. فراوری استند کراس در تمامی ابعاد امکان پذیر است.

استند فلکه ای خرچنگی : جدیدترین نسل استند است که از 5 عدد لوله و یک عدد فلکه در وسط آنها، تشکیل شده است. استند توسط فلکه تنظیم می گردد. در 4 طرف استند گیره واقع شده است که بنر تبلیغاتی به داخل گیره ها نصب می گردد. این نوع استند دارای انعطاف بسیار بوده و هر سایز پوستری را می توان بر روی آن نصب کرد. اگرچه زیبایی، ایستایی و قیمت مناسب آن از دیگر مزایای این استند است، اما قسمت پلاستیکی به راحتی شکسته شده و استفاده از آن را کوتاه مدت می نماید.

استند رول آپ : دارای قابلیت جمع شدن به شکل رول است. پوستر با تابلو تبلیغاتی در محفظه آلومینیومی با فولادی واقع شده است. سبک بودن، قابل حمل بودن، نصب سریع و سن و اشغال فضای کم در هنگام برپایی، این سازه تبلیغاتی را از دیگر سازه ها متفاوت می نماید. عرض تابلوی گرافیکی استند رول آپ از 85 تا 240 قابل تغییر است.

استند پاپ آپ : نوعی استند تبلیغاتی است که از جنس های مختلفی مثل آلومینیوم، فولاد با پلاستیک ساخته میگردد. پنل با تابلوی گرافیکی به آسانی روی آن نصب می گردد. این استند یک راه چاره سریع و آسان برای حداکثر پوشش دادن پس زمینه نمایشگاه است و معمولا به همراه میز کانتر ارایه می گردد.

میز کانتر : میز منشی با میز کار گروهی است و به میزی اطلاق می گردد که علاوه بر سطح رویه میز که مورد استفاده کاربر یا منشی است، قسمتی هم به عنوان پیشخوان در جلو یا کنار میز تعبیه شده که ضمن حفظ حریم و فاصله میز منشی، جهت استفاده ارباب رجوع نیز کاربرد دارد.

استند اسپیس فریم : نوعی سازه منظم هندسی است. با ترکیب این سازه در انواع مختلف می توان غرفه های نمایشگاهی را ایجاد نمود. اسپیس فریم ها از طریق بست اسپیس به یکدیگر متصل شده و به دلیل تقسیم وزن به صورت متعادل در سراسر سازه از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار هستند. این نوع سازه عموما برای اجرای غرفه های نمایشگاهی در محیط های داخلی و یا محیطهای باز مورد استفاده قرار می گیرد.

استند لایت باکس : به تابلوهایی که در قالب یک باکس از جنس آلومینیوم، چوب یا ساخته میشوند لایت باکس می گویند که به دو صورت بدون نور و با روشنایی، قابل ساخت و استفاده هستند. ابزاری مناسب جهت بیشتر دیده شدن تبلیغات محیطی.

انواع استند لایت باکس عبارتند از :

1. استند چرخشی که در انواع یک وجهی، دو وجهی و سه وجهی موجود است سهولت استفاده و انعطاف پذیری از ویژگی های منحصر به فرد این استند است. پایه استند چرخشی از فولاد، پلاستیک با آلومینیوم است.

2. استند چوبی یا ام دی اف که در ساخت آن از ام دی اف خام و رنگی استفاده میگردد. ام دی اف نوعی تخته فیبری است که به روش خشک فراوری می گردد و بعد از فراوری روکش میگردد. این نوع استند دارای رنگ ها و جنس های متنوعی است و به راحتی با محیط های مختلف هماهنگ می گردد.

3. استند فلزی که دارای انواع مختلفی است. لوله، آهن، پروفیل، مفتول یا ترکیب آنها به صورت ایستاده، رومیزی و دیواری طراحی و فراوری می گردد. استحکام بالا، قابلیت مونتاژ، فرم پذیری و طول عمر بالا از مزیت های استندهای فلزی است. استندهای فلزی برای استفاده در محیطهای عمومی بسیار مناسب می باشند.

4. استند بامبو یکی از انواع استندهای ایکس است که از چوب خیزران ساخته شده ویا محیط زیست سازگار است. به این ترتیب علاوه بر دوام و زیبایی به عنوان منبعی تجدید پذیر طبیعی نیز جایگزین مقرون به صرفه ای برای استند آلومینیومی سنتی است.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8797

به "استند چیست؟آنالیز مشخصات چاپ استند و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استند چیست؟آنالیز مشخصات چاپ استند و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید