11 مورد از پیشرفته ترین هتل های دنیا ، تکنولوژی در سفر

به گزارش راه ساری، در ماه آگوست هتل M Social یکی از پیشرفته ترین هتل های جهان واقع در سنگاپور از اولین رباتخدمت رسان در جهان رونمایی کرد. به طور کلی امروزه هتل ها به طرز چشمگیری بر استفاده از صنعت پیشرفته تکنولوژی متکی شده اند تا در حالی که به مهمانان خدمات منحصر به فرد ارائه می نمایند، تمام امکانات و تجهیزات هتل، از سرویس های بهداشتی گرفته تا نحوه برگزاری جلسات و همایش ها در تالار کنفرانس را به روز رسانی نمایند و آن را به یکی از گران قیمت ترین هتل جهان تبدیل نموده است. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی تعدادی از زیباترین و گرانترین هتل جهان...

11 مورد از پیشرفته ترین هتل های دنیا ، تکنولوژی در سفر

هتل Hub by Premier Inn London Covent Garden لندن، انگلستان

پس از یک سفر هوایی طولانی و خسته نماینده، هیچ چیز ناامیدنماینده تر از این نیست که وارد اتاق تان در هتل شده و متوجه شوید که سیستم تهویه مطبوع هوای اتاق به صورت پیشفرض به گونه ای تنظیم شده است تا هوای قطب شمال را شبیه سازی کند و شما مجبور شوید یک ساعت در جستجوی ریموت کنترل برای تنظیم تهویه باشید. این مسئله به صراحت یک مشکل جهان اولی محسوب می گردد اما هیچ یک از مهمانان هتل hi-tech Hub hotel از هتل های زنجیره ای Premier Inn با تکنولوژی پیشرفته و از پیشرفته ترین هتل های جهان، با آن روبرو نخواهند شد. در این هتل همه چیز از علامت مزاحم نشوید گرفته تا سیستم تهویه هوا را می توانید به وسیله اپلیکیشین هتل کنترل کنید.

از دیگر مزایای این هتل، اینترنت بی سیم پر سرعت و پریزهای برق بی شمار است. علاوه بر آن ما تحت تأثیر پیشخوان های با تکنولوژی پیشرفته این هتل قرار گرفتیم که دیگر نیازی نیست مهمانان منتظر پرسنل برای انجام پرسه پذیرش شوند.

هتل J House Greenwich Hotel کنتیکت، امریکا

این هتل یکی از گران قیمت ترین هتل جهانست که به لطف داشتن حمام هایی با فناوری فوق پیشرفته دیگر جایی برای صحبت باقی نمی گذارد. تلویزیون های پنهان شده داخل آینه ها 55 اینچی هستند و تجهیزات ضد بخار این حمام ها به شما اجازه می دهد تا در حالی که از وان آب گرم خود لذت می برید بدون این که بخار حمام ذره ای مزاحمت ایجاد کند.

علاوه بر آن، ما تحت تأثیر سرویس های بهداشتی این هتل قرار گرفتیم که به وسیله Toto ساخته شده است؛ یک نام تجاری ژاپنی که به برند Ferraris در زمینه فراوری تجهیزات سرویس بهداشتی در جهان شناخته شده است. این مدل های خاص (Toto Neorest) دارای امکانات متعدد از جمله اسپری، خوشبونماینده هوا تعبیه شده در توالت ها و صندلی های گرم هستند.

هتل Yotel نیویورک، آمریکا

یکی از ایرادات وارد شده به رزرو هتل های مالی، کمبود فضا است. اما این مورد در هتل Yotel نیویورک هیچگاه اتفاق نمی افتد. نه تنها مهمانان این امکان را دارند که چمدان ها و دیگر اسباب بزرگشان را در این هتل به طور رایگان نگهداری نمایند، بلکه حمل و نقل این اسباب ها و چمدان های بزرگ به وسیله ربات هتل یا اگر بخواهیم به نام خودش صدایش کنیم Yobot، انجام می گردد. افرادی که گرایشات گیک گونه دارند می توانند از این روند که Yobot کارش را داخل یک قفسه لاکر شیشه ای انجام می دهد و آن ها می توانند در حالی که او چمدان ها را جا به جا می نماید تماشایش نمایند، لذت ببرند.

اصول هتل در تاکید بر بهره وری بهینه از امکانات در تمامی اتاق ها اجرا می گردد و اتاق ها شامل تخت های مکانیزه و سیستم تهویه هوای اتوماتیک می باشند.

هتل M Social در سنگاپور

ما همگی این تجربه را داشته ایم که پس از گشت و گذار شبانه در شهر به هتل بازگردیم و صبح روز بعد با دهانی تشنه از خواب بیدار شویم انگار که در میان صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته ایم. در این حالت اولویت شما بهره بردن از آب خنک و یک صبحانه انگلیسی است. اما سردرد افتضاحی که دارد باعث می گردد احساس کنید انگار تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اید.

خوشبختانه هیچکدام از این اتفاقات ناگوار در هتل M Social سنگاپور که یکی از زیباترین و گرانترین هتل جهان است، رخ نمی دهد چرا که یکی از جدیدترین کارکنان هتل رباتی به نام آورا است. بنابراین کافی است که به سادگی یک تماس با پذیرش هتل انجام دهید تا این ربات درخواست های شما را مستقیم به اتاقتان تحویل دهد. ایراد این قضیه چیست؟ گرچه نیازی نیست که با آورا مکالمه ای داشته باشید اما همچنان ضروری است که درب را برایش باز کنید. اما اگر به قدری سردردتان شدید باشید که از عهده این کار هم بر نیایید بهتر است که به بیمارستان بروید تا اینکه در اتاق هتل دراز بکشید.

هتل City Hub در آمستردام، هلند

اگر علائم کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی داشته باشید، ممکن است ایده گذراندن تعطیلاتتان در هتل های کپسولی برای شما ایده ای جهنمی محسوب گردد اما هتل City Hub آمستردام یکی از زیباترین و گرانترین هتل جهان، نظر شما را در این باره تغییر خواهد داد. هرکدام از کپسول های این هتل دارای سیستم روشنایی با به روزترین تکنولوژی و مخصوص به خود می باشد که می توانید این سیستم روشنایی را به وسیله اپلیکیشین قابل دانلود، کنترل کنید. بعلاوه، کلیدهای برق قدیمی نیز در این هتل با دستبندهای هوشمند کنترل روشنایی جایگزین شده اند.

از دیگر امکانات این هتل می توان به اینترنت پر سرعت، و تجهیزات صوتی اشاره نمود. اگر تنها نباشید اوقات خوشی را در این هتل سپری خواهید کرد. گرچه ممکن است بعضی هوس تجربه دوباره این هتل را نداشته باشند.

هتل Hilton Mclean Tysons Corner در ویرجینیا، آمریکا

هتل هیلتون از پیشرفته ترین هتل های جهان است که امروزه تکنولوژی منحصر به فرد خود را دارد تا مطمئن گردد که دارای به روزترین امکانات و گجت ها است. از سالن تکنولوژی بازدید کنید که دارای لاکرهای تحویل سفارشات شما از سایت خرید اینترنی آمازون است. سری هم به پارکینگ مخصوص شارژ کردن ماشین های الکترونیکی بزنید. یکی دیگر از امکانات به روز این هتل استفاده نکردن از کلیدهای سنتی برای اتاق ها است که به جای آن می توانید به وسیله گوشی آیفون خود درب اتاق را کنترل کنید.

اما جدا از همه مواردی که تا به حال به آن ها اشاره نمودیم، قسمت هیجان انگیز و واقعا جالب این هتل سالن کنفرانس آن است که آن را مدیون آوا هستیم؛ رباتی که قابلیت کنترل از راه دور را دارد. افرادی که تمایل دارند در جلسات این کنفرانس شرکت نمایند اما به هرعلتی نمی توانند شخصا حضور داشته باشند می توانند از آوا در این زمینه یاری بگیرند و با افراد حاضر در جلسه ارتباط برقرار نمایند. به این صورت که تصویر شخص روی آوا نمایش داده می گردد. آوا حتی می تواند در مهمانی ها نیز شرکت کند و به طور همزمان ربات آماده به خدمت و پذیرایی نیز باشد.

هتل Eccleston Square در لندن، انگلستان

پشت نمای زیبای سردرب این عمارت زیبای گرجستانی هتلی با آخرین امکانات تکنولوژی واقع شده است. تمامی امکانات تکنولوژی این هتل قابل کنترل به وسیله اپلیکیشین هستند. بعلاوه، در طول اقامت تان در این هتل یک تلفن همراه هوشمند در اختیارتان قرار می گیرد (گرچه این که چرا دلتان بخواهد اصلا همچین اتاقی را ترک کنید برای ما جای سوال دارد). برای آغاز به صفحه نمایش های تلویزیون این هتل اشاره می کنیم که در ابعاد بزرگ و سینمایی هستند و بعلاوه تختخواب های هوشمندی که به ارزش 15000 یورو هستند. هرکدام از این تخت ها موتور مخصوص به خود را دارند و طیف گسترده ای از تنظیمات را نیز دارا می باشند که به شما این اجازه را می دهد تا پیشاپیش تنظیمات دلخواه تان را برای موقعیت ها و انواع ماساژها تنظیم کنید.

هتل Marriott Ghent در گنت، بلژیک

تعیین نیست که نظر اتحادیه ها در رابطه با فهرست رو به افزایش ربات هایی که در هتل ها استخدام شده اند چیست اما ما یک موقعیت به خصوص برای ماریو داریم، یک ربات 56 سانتی متری که مسئول پذیرش در هتل Marriott Ghent، است. او حوله های تمیز و آب برای مهمانان حاضر در اتاق ها فراهم می نماید اما هنگامی که در حال اداره کردن بخش پذیرش و دادن کلید به مهمانان و سرگرم کردن بازتماشامایندگان با پایکوبی رباتی عجیب و غریب اش است، خوش حال تر به نظر می رسد. اگر همه این کارهای ماریو از دید شما کافی نیست، باید بدانید که او حتی آواز نیز می خوان، آن هم در 19 زبان مختلف!

هتل Zetta در سانفرانسیسکو، آمریکا

با توجه به موقعیت جغرافیایی سانفرانسیسکو و در مجاورت قرار گرفتن آن با دره سیلیکون (منطقه ای که به علت داشتن بسیاری از شرکت های مطرح انفورماتیک جهان معروفیت دارد)، برای ما جای تعجب ندارد که این شهر دارای به روزترین و پیشرفته ترین هتل های جهان از لحاظ تکنولوژی است. یکی از هتل های مورد علاقه ما، هتل Zetta از زیباترین و گرانترین هتل جهان است که از بهار سال گذشته لابی آن تبدیل به اولین اتاق واقعیت مجازی در هتل شد. از یک هدست بهره ببرید تا وارد یکی از چندین سرزمین واقعیت مجازی شوید، این سرزمین مجازی می تواند یک منظره کوهستانی از استان واشنگتن یا یک کشتی شکسته پر از کوسه در اعماق اقیانوس باشد.

علاوه بر آن، ما عاشق اتاق بازی پر از کنسول و موزه کارتریج بازی های رترو و موبایل هایی در سایز آجر شده ایم که ضمانت می دهیم افرادی با سن خاص از تماشا آن ها احساس بسیار خوبی خواهند داشت.

هتل Kameha Grand در زوریخ، سوئیس

هتل های تم دار به سختی قابل اداره هستند اما هتل Kameha Grand از گران قیمت ترین هتل جهان توانسته در بسیاری از زمینه هایی که هتل های دیگر شکست خورده اند، سربلند بیرون بیاید. برای مثال، مجموعه فضایی آن همراه با تکنولوژی پیشرفته ای است و با قفسه هایی که طراحی شده تا تداعی گر دستکش های فضانوردان باشد و حتی یک تخت شناور نیز دارد. اما قسمت مورد علاقه ما صفحه نمایشی است که به صورت زنده ایستگاه کنترل ماموریت ناسا را نمایش می دهد. بالاخره حیات روی سیاره مریخ کشف شد؟ با حضور در این هتل شما اولین نفری هستید که با خبر می شوید. شهاب سنگی در حال برخورد با سیاره زمین است؟ صندلی ای برای خود انتخاب کنید، سپس بنشینید و شاهد تمامی این اتفاقات باشید.

هتل Henn na در توکیو، ژاپن

به هتل Henn na از گران قیمت ترین هتل جهان بروید و تجربه استقبال شدن از شما به وسیله یک دایناسور البته از نوع رباتی اش را داشته باشید. Henn na اولین هتلی است که تمام کارکنان آن را ربات ها تشکیل می دهند. البته ما اطمینان داریم تعدادی انسان نیز همواره در این هتل حضور دارند و در حالت آماده به کار هستند تا در صورت بروز حوادثی نظیر قطع برق یا انتقال ویروس داخل سیستم های کامپیوتری این رباط ها، فعالیت داشته باشند.

پس از این که کارهای پذیرش خود را انجام دادید رباتی کوچک چمدان تان را برای شما به داخل اتاق حمل می نماید و در راه موزیک برای شما پخش می نماید. داخل اتاق تان یک ربات کوچک دیگر منتظر شما است به نام Churi-chan که برایتان از جاذبه های محلی شهر می گوید و مکان های گردشگری مختلف را به شما معرفی می نماید. وعده های غذایی این هتل بدون کوچکترین دخالت دست انسان تهیه می شوند و می توانید آن ها را از دستگاه های ارائه غذا تحویل بگیرید. (هشت پا سرخ شده به شدت پیشنهاد می گردد.)

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14720

به "11 مورد از پیشرفته ترین هتل های دنیا ، تکنولوژی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد از پیشرفته ترین هتل های دنیا ، تکنولوژی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید