اسکیت سواری در زمین معتادان و کارتن خواب ها

به گزارش راه ساری، زمین 500 مترمربعی بدون استفاده ای که در بوستان فتح پاتوق معتادان، کارتن خواب ها و افراد ناباب شده بود، با تغییر کاربری به زمین اسکیت تبدیل شده است.

اسکیت سواری در زمین معتادان و کارتن خواب ها

خبرنگاران- مژگان مهرابی: بوستان فتح که این روزها توجه اسکیت بازان را به خود جلب نموده، با وسعت بیش از 26 هزار مترمربع از جمله بوستان های بزرگ و قدیمی منطقه 14 است که در بین پل چهارم و پنجم بلوار ابوذر واقع شده است. در قسمت مرکزی بوستان، قطعه زمین 500 مترمربعی بدون استفاده ای وجود داشت که به دلیل نبود روشنایی کافی و دنج بودنش مکانی برای تجمع معتادان و افراد ناباب شده بود. اما با پیگیری اهالی و شورایاران محله این فضا حالا تبدیل به زمین اسکیت شده است. مرضیه اتابکی یکی از شهروندان محله شهدای گمنام دراین باره می گوید: محله ما در مجاورت مناطق جنوبی و خیابان خاوران قرار گرفته است. صبح زود معتادان گرمخانه خاوران روانه این جا می شدند و به راحتی جلوی چشم دیگران مواد مخدر خرید و فروش می کردند. روزی نبود که اهالی با معتادان درگیر نشوند. با تاریک شدن هوا هم باز در این جا جمع می شدند و مواد مخدر استفاده می کردند.

پیشنهاد کارساز

حامد دیوانچی یکی دیگر از شهروندان که در همسایگی بوستان زندگی می نماید. او در ادامه صحبت های اتابکی به موضوع دیگری اشاره می نماید: حضور افراد ناباب و معتادن در محله سلامت جوانان این جا را به خطر می انداخت. غیر از آن بانوان با تاریک شدن هوا هراس داشتند برای خرید یا انجام کاری در محله رفت و آمد نمایند. اهالی این موضوع را بارها با شورایاران محله درمیان گذاشتند و خواهان برطرف آن شدند. خوشبختانه با پیگیری مردم و شورایاری اتفاق خوبی در محله رخ داد. قطعه زمین مذکور حالا به زمین اسکیت بزرگی تبدیل شده است. مسیح الله پرتو بینا مدیر محله شهدای گمنام، می گوید: محله شهدای گمنام سرانه ورزشی مطلوبی نداشت. از این رو پیشنهاد تغییر کاربری زمین به فضای ورزشی به مدیران شهری داده شد. مسئولان ذی ربط با این طرح موافقت کردند و حالا در این جا فضای امن و ایمنی برای ورزش و تحرک بچه ها ایجاد شده است. به گونه ای که خانواده ها در کنار فرزندان خود می توانند از دیگر امکانات بوستان بهره ببرند و فرزندشان را روانه زمین اسکیت نمایند.

مکانی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی

به گفته پرتوبینا، بچه ها و نوجوانانی که تمایل به فراگیری ورزش اسکیت دارند، می توانند در دوره های آموزشی آن شرکت نمایند. او می افزاید: زمین اسکیت در فصل سرما هر روز از ساعت 18 تا 20 میزبان شهروندان است و البته با گرم شدن هوا مدت زمان حضور در زمین اسکیت بیشتر خواهد شد. البته هنگام اجرای جشنواره ها یا برنامه های فرهنگی بچه ها می توانند بدون پرداخت هزینه از امکانات زمین اسکیت استفاده نمایند.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7651

به "اسکیت سواری در زمین معتادان و کارتن خواب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکیت سواری در زمین معتادان و کارتن خواب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید