امروز رسانه ها با پدیده شفافیت کدر روبرو اند

به گزارش راه ساری، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز فضای یکپارچه رسمی خلق شده که روابط عمومی ها و رسانه های رسمی با آن ها مواجهند و آن، با پدیده ای به اسم شفافیت کدری مواجهیم، به این معنا که بواسطه دیجیتالی و دنیای شدن، با دنیا شفافی روبروایم، ولی این شفافیت به قدری زیاد است که ایجاد کدری می نماید.

امروز رسانه ها با پدیده شفافیت کدر روبرو اند

به گزارش خبرنگاران، ابوالحسین فیروزآبادی شامگاه گذشته (یکشنبه) در چهاردهمین گردهمایی روابط عمومی های استان اصفهان اظهار کرد: در دوره اول شاهد قرارگیری ابزار الکترونیکی از جمله حوزه های الکترونیکی در دسترس مردم بودیم، اما در دوران دیجیتالی شدن که هنوز هم بنا بر دلایلی در این دوره قرار داریم، علاوه بر بحث صدا، بحث چند رسانه ای، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات مطرح شد و ابزارها به طور گسترده مورد استفاده نهاده شد و در حال حاضر گفته می گردد که نزدیک به 15 میلیارد ابزار دیجیتالی در دنیا مشغول به کار هستند.

وی با بیان این که دوره فضای مجازی دوره ای است که ابزار دیجیتالی بستری را ایجاد نموده اند که خصوصیات بی شماری دارد، ادامه داد: روابط عمومی ها در این دوره به دلیل اجتماعی شدن و برجسته شدن، به شدت اجتماعی تر از دوره های دیگر هستند، چرا که امروز به واسطه محیط دیجیتالی مخاطب افراد تمام دنیا شده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: در این فضا شاهد بروز و ظهور بازیگران جدیدی هستیم که تحت عنوان کاربران، محتواهایی فراوری می نمایند و روابط عمومی امروز با این محتواها و کاربران روبرو هستند.

وی با اشاره به ایجاد فضای یکپارچه رسمی در دنیا که در آن با پدیده ای به اسم شفافیت کدری روبرو شده ایم، گفت: افزایش سواد دیجیتالی و فضای مجازی می تواند از کدر ماندن این شفافیت جلوگیری نمایند. روابط عمومی ها در این باره رسالتی برایشان تعریف شده که اگر نتوانند این سواد را رشد دهند دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: از خصوصیات این فضا تأملی بودن و مشارکت داشتن است که مفاهیم جدیدی خلق شده و برخی از پدیده ها به رسمیت شناخته شده اند، امروز به دلیل توسعه فضای مجازی مجبور به پذیرش برخی مسائل مانند تشکل ها هستیم که روابط عمومی ها باید نسبت به آن ها جوابگو باشند و حتی باید آن ها را در انجام امور مشاوره دهیم، وگرنه رابطه بین فضای حقیقی و کدر یک رابطه ناپایدار می ماند.

فیروزآبادی اظهار کرد: امروز خبری در دنیای حقیقی رخ می دهد که در فضای مجازی ظهور پیدا می نماید و مجدداً به دنیای حقیقی بازگشت می نماید و ضروری است که پاسخ داده گردد.

وی گفت: روابط عمومی ها دیگر نمی توانند منتظر ساعات و روز اداری باشند، اگر این گونه باشد، سیاه نمایی ها اتفاق می افتد، بسیاری از این سیاه نمایی ها می توانند بحران های اجتماعی ایجاد نمایند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: سیاه نمایی ها زاده انواع جهل هستند که باید مورد دقت روابط عمومی ها قرار گیرد. در عین حال با پدیده ای به نام فراوری اخبار جعلی روبرو هستیم و ربات ها بازیگران میان فضای حقیقی و مجازی هستند. ضروری است متناسب با شرایط، روابط عمومی هایی داشته باشیم که در شبکه حاضر باشند و در تمام محیط های ذیربط، وجود و نظام رصد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید شرکت هایی در کنار روابط عمومی ها وجود داشته باشد که اخبار را راستی آزمایی نمایند و مورد پذیرش جامعه باشند. متوقف شدن تحولات روابط عمومی ها در عصر دیجیتالی شدن موضوعی است که امروز بسیار آزاردهنده است و تنها به دوربین های دیجیتال و سایت های مرده ای که چند وقت یک بار به روز می شوند، محدود شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید نمود: روابط عمومی ها باید به سمت ماشینی شدن حرکت نمایند و روابط عمومی داشته باشیم که 24 ساعته جوابگو باشد؛ بلادرنگی از خصوصیات نسل حاضر است.

وی گفت: اگر روابط عمومی ها به عنوان یک زائده چسبیده به رؤسا فقط به تبلیغ رئیس بپردازند، این کار عقب ماندگی است، به خصوص در این دوران پر تلاطمی که فضای رسانه ای دنیا قبضه شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2915

به "امروز رسانه ها با پدیده شفافیت کدر روبرو اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز رسانه ها با پدیده شفافیت کدر روبرو اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید