تصاویر منتخب دنیا ورزش در دی ماه

به گزارش راه ساری، خبرگزاری دانشجویان ایران - خبرنگاران

تصاویر منتخب دنیا ورزش در دی ماه

بهترین تصویر روز از یکم تا سی ام دی از میان رقابت های مختلف ورزشی همچون فوتبال، اسب سواری، اسکی، دوچرخه سواری، دوومیدانی و تنیس توسط خبرنگاران انتخاب و منتشر شد که در ادامه 10 عکس برتر منتخب این ماه را می بینید.

رئال بتیس و اتلتیکو مادرید در آخرین ملاقات نیم فصل شان به مصاف هم رفتند و شاگردان سیمئونه زمین را به عنوان تیم پیروز ترک کردند. بر خلاف مسابقه های دیگر که سرانجام شان اهمیت دارد، 15 دقیقه بین دو نیمه این بازی اهمیت بیشتری داشت. در استادیوم های فوتبال اگر قرار باشد از روی سکوها چیزی به درون زمین پرتاب گردد، معمولا برای اعتراض به بازیکن، داور یا هر چیز دیگری است، گاهی هم یک فرد غیرمسئول در قامت جیمی جامپ به زمین مسابقه می پرد و مسابقه را مختل می نماید اما استادیوم بنیتو دیامارین، از پارسال و در روزهای سرانجامی سال میلادی از این قاعده جدا می گردد.

طرفداران رئال بتیس به درخواست باشگاه در آخرین مسابقه این تیم قبل از تعطیلات کریسمس با عروسک به استادیوم می فرایند تا بین دو نیمه آن ها را به درون زمین پرتاب نمایند ولی نه برای اعتراض. عروسک سگی که آرام روی زمین دراز کشیده یا رفیقش که با خوشحالی به سمت زمین پرواز می نماید به همراه دیگر پنبه تنان به وسیله خیریه ها به دست بچه ها می رسند.

بخش بزرگی از مسیحیان در 25 دسامبر تولد عیسی مسیح (ع) را جشن می گیرند. در کریسمس، معمولا بابانوئل را با کالسکه ای که گوزن ها آن را می کشند دیده ایم اما این بار بابانوئل از راه دریا و با قایق از راه رسید ولی چهره اش نشان می دهد که احتمالا دریا کادوهایش را گرفته است!

فصل مخصوص ورزش های زمستانی فرا رسیده است و مسابقات رشته های مختلف در حال برگزاری است. اسکی پرش همواره برای آخرین روزهای سال برنامه خاصی دارد که تا سال نو ادامه پیدا می نماید. تورنمنت Four Hills که از چهار جام دنیای تشکیل شده دیروز در آلمان آغاز شد و بهترین های دنیا در حال رقابت هستند. آسمان ابری اوبرشتدورف موجب شد تنها سایه ای سیاه از کمیل استاچ در حال پرواز دیده گردد. اسکی باز لهستانی که در فصل 18-2019 در تمام بخش ها قهرمان شده بود خود را برای رقابت نهایی آماده می کرد. مسابقات دنیای اسکی پرش در چهار منطقه و دو کشور آلمان و اتریش برگزار گردید.

KWF یک موسسه هلندی مبارزه با سرطان است. این موسسه از سال 1949 آغاز به کار نموده است و به وسیله تحقیقات علمی، سرمایه گذاری، حمایت از بیماران و همکاری با داوطلبان، بیماران، پزشکان و محققان با سرطان مبارزه می نماید. شعار این موسسه همه لایق فردا هستند است. شب گذشته در استادیوم آمستردام هلند این موسسه حدود 24 هزار فانوس نورانی را با طراحی یک قلب بزرگ به نمایش گذاشت تا از این طریق توجه رسانه ها را به موضوع مبارزه با سرطان جلب کند. لحظه روشن کردن این فانوس ها به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. مردم می توانند برای خرید این فانوس ها از 10 یورو به بالا هزینه نمایند تا به این شکل در مبارزه با سرطان سهیم شوند.

این موسسه به وسیله فروش این فانوس ها تحقیقات مبارزه با سرطان را پشتیبانی اقتصادی می نماید. در این مراسم قبل از اینکه این فانوس ها روشن شوند، تعدادی از مردم هلند داستان های خودشان را تعریف کردند و شرکت نماینده ها اسم کسی را که برایشان عزیز است روی فانوس ها نوشته اند. مثلا یک نفر یک فانوس را برای پدر و خواهرش روشن کرد. یک شخص دیگر هم برای همه پزشکانی که در این زمینه کوشش می نمایند فانوسی روشن کرد.

نمایی از استادیوم RAC Arena که در آن جان ایزنر و کسپر رود در حال رقابت هستند. تیم آمریکا در روز نخستATP کاپ به مصاف نروژ رفت.

اسبی خسته از مسابقه در استادیوم Royal Randwick ایستاده است تا او را با پاشیدن آب خنک نمایند. چشم هایش خسته است اما لبانش انگار می خندند.

بهترین ورزشکار های نوجوان از 79 کشور دنیا در لوزان سوییس گرد هم آمدند تا در المپیک زمستانی 2020 رقابت نمایند. این بازی ها که از نهم ژانویه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شده بود با حضور 1783 ورزشکار بیست و دوم ژانویه به سرانجام رسید. جشن افتتاحیه با روشن کردن مشعل المپیک، سخنرانی توماس باخ (رییس کمیته بین المللی المپیک)، رژه کاروان ها و حرکات نمایشی و ورزشی همراه بود. رکسانا ساوه ششمکی به عنوان پرچمدار ایران در مراسم رژه حاضر شد.

اسپانیایی ها به ماتادورها معروفند چون این کشور از قرن یازدهم میزبان مسابقه های گاوبازی بوده است و حتی جشن هایی با حضور گاوهای خشمگین در آن جا برگزار می گردد. گاو بازی در بعضی کشورهای دیگر نیز محبوب است. هندی ها که گاوها برایشان مقدس هستند نیز به این رشته می پردازند. در فستیوال جلیل کاتو که هر سال در روستای پالمدو برگزار می گردد تعداد زیادی گاوباز در یک محوطه بسته بزرگ به سراغ گاوهای خشمگین می فرایند. آرون سانکار لحظه ای را به ثبت رسانده که یکی از شرکت نمایندگان در شرایط بدی نسبت به رقیب قدرتمند خود واقع شده است و امیدوار است آسیب جدی نبیند.

بوندسلیگا یکی از جذابترین فصل های تاریخ خود را می بیند و دیگر خبری از حکمرانی بایرن مونیخ نیست. تعطیلات زمستانی برای این لیگ به سرانجام رسید، دوباره این رقابت نزدیک از سر گرفته شد و طرفداران با یک انرژی تازه به حمایت از تیم های مورد علاقه خود پرداختند. در ملاقات ماینتس و فرایبورگ، هولیگان های تیم مهمان به آتش بازی مشغول شدند و بخشی از اپل آره نا را دودهای صورتی رنگ فرا گرفت. آنها در حمایت از تیم خود پیروز بودند چون فرایبورگ 2 بر یک پیروز شد تا با 29 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار بگیرد.

بزرگ ترین ماراتن آسیا هر سال در سومین یکشنبه ژانویه در هند برگزار می گردد. این مسابقه که با نام تاتا ماراتن بمبئی شناخته می گردد میزبان بیشترین شرکت نماینده در یک رقابت ورزشی در این قاره است. همچنین با جوایزی به ارزش 405 هزار دلار گرانترین مسابقات دوومیدانی در هند به حساب می آید.

شرکت نمایندگان در هفدهمین دوره تاتا ماراتن با پوشش و ظاهر متفاوتی حاضر شدند و بعضی از آنها اعتراض خود را به موضوعات مختلفی همچون حمله با اسید به زنان و خشونت علیه پزشکان نشان دادند. متاسفانه رقابت دیروز با مرگ یک نفر همراه شد و هفت نفر راهی بیمارستان شدند. ماراتن بمبئی در شش بخش مختلف برگزار می گردد که دوندگان در طول جهت مسابقه از پل باندرا ورلی عبور می نمایند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7674

به "تصاویر منتخب دنیا ورزش در دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر منتخب دنیا ورزش در دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید