انتقال فناوری های دفاعی در سفر به روسیه بررسی خواهد شد

به گزارش راه ساری، موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه ای، انتقال فناوری های دفاعی، تبادل تجربیات دفاعی-نظامی که همواره در سال های اخیر در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار داشت، در سفر وزیر دفاع به روسیه بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتقال فناوری های دفاعی در سفر به روسیه بررسی خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و مصاحبه با مقامات عالیرتبه روسیه،به مسکو سفر کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، همچنین در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نظامی-فنی و مسابقات بین المللی نظامی روسیه، موسوم به آرمی 2020، که باحضور 120 هیأت رسمی از دهها کشور جهان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

مذاکره و رایزنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، باریسوف معاون رئیس جمهور و چیمیزوف رئیس روس تک، از برنامه های دیگر وزیردفاع کشورمان در مسکو خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به مسکو در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن اشاره به همکاری های عمیق دفاعی و امنیتی تهران و مسکو گفت: موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه ای، انتقال فناوری های دفاعی، تبادل تجربیات دفاعی-نظامی که همواره در سال های اخیر در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار داشت، در این سفر بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیردفاع کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه را کشوری دوست و هم پیمان در عرصه های منطقه ای و بین المللی می داند و همواره تعاملات دفاعی خوبی بین دو کشور برقرار بوده است.

وی شرح داد: در این سفر تلاش خواهد شد به موضوعات مختلفی از جمله ارتقا امنیت در غرب آسیا، چگونگی روبرو شدن با بحران های احتمالی و راههای افزایش قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران با همکاری فدراسیون روسیه، مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11221

به "انتقال فناوری های دفاعی در سفر به روسیه بررسی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال فناوری های دفاعی در سفر به روسیه بررسی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید