چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شروع به کار کرد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران این نمایشگاه پیش از ظهر شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و وزرای محیط زیست کشورهای روسیه، لبنان و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شروع شد و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شروع به کار کرد

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه نمایندگان 13 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، لهستان، اتریش، سوئیس، سوئد، فرانسه، فنلاند، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، کانادا، ترکیه و نیوزیلند حضور دارند.

به گفته مجید فدایی این نمایشگاه در مساحتی بیش از 16 هزار متر مربع و در سالن های 38، 40، 41 و میلاد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد که شرکت های داخلی و خارجی آخرین و جدید ترین دستاوردها و فناوری های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش های تولیدی و خدماتی را ارائه می نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه امکانات و فناوری های نوین زیست محیطی در بخش های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش های مرتبط معرفی می گردد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به راه اندازی مدارس زیست محیطی توضیح داد: در حاشیه نمایشگاه نحوه راه اندازی این مدارس آموزش داده می گردد.

فدایی با بیان اینکه بسترسازی برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست و معرفی توانمندی های زیست محیطی در بخش خدمات فنی و مهندسی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است یادآور شد: همچنین آشنایی با مدیریت زیست محیطی، سازمان ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، اطلاع رسانی زیست محیطی، ارائه راهکارهای اصولی و علمی برای جلوگیری از تخریب زیست محیطی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی تاکید نمود: همچنین ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت گردی و معرفی انرژی های نو تجدیدپذیر و صنایع سبز از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: در این نمایشگاه مناظره هایی با موضوعات ریزگردها و آلودگی هوا، اجرای طرح گردشگری در آشوراده، آنالیز رویکرد تقویت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده و آنالیز طرح های انتقال بین حوضه ای رودخانه ها، سدسازی ها و تفکر سازه ای و مدیریت آب در کشور برگزار می گردد.

به گفته وی در انتها این نمایشگاه از شرکت ها و موسسات و غرفه های برتر تقدیر و لوح سپاس ارائه می گردد.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5487

به "چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید