بارش باران برای تهران و بسیاری از نقاط کشور ، دمای تهران کاهش می یابد

به گزارش راه ساری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد در تهران و بسیاری از استان های کشور طی دو روز آینده اطلاع داد.

بارش باران برای تهران و بسیاری از نقاط کشور ، دمای تهران کاهش می یابد

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (21 مرداد) برای استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های البرز، تهران، سمنان و استان های آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان و زنجان در بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

به گفته وی همچنین طی امروز در شمال هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: فردا و پس فردا (22 و 23 مرداد) در استان های گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بعضی مناطق زاگرس شمالی و مرکزی در استان های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، در بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه در بعضی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد، توضیح داد: روزهای پنجشنبه و آدینه (24 و 25 مرداد) در استان های واقع در نوار غربی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود که شدت آن برای استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب اصفهان، شمال خوزستان، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می گردد، گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از امروز تا چهارشنبه برای دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، اراک و نوار شرقی کشور خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان کاهش نسبی دما بین 3 تا 6 درجه پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (22 مرداد) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد، گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (23 مرداد) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4288

به "بارش باران برای تهران و بسیاری از نقاط کشور ، دمای تهران کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران برای تهران و بسیاری از نقاط کشور ، دمای تهران کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید