باورنکردنی ترین مکان ها در کشور بلغارستان

به گزارش راه ساری، عجیب ترین نقاط بلغارستان

بلغارستان یک کشور کوچک در شبه جزیره بالکان است که به دلیل موقعیت قرارگیری خود در کنار دریای مدیترانه و دریای سیاه و همچنین به عنوان دروازه ای میان قاره آسیا و اروپا دارای آثار تاریخی بسیاری است. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای سواحل زیبا با شن های طلایی و یا آثار تاریخی به جا مانده از هزاران سال پیش در این کشور حضور پیدا می نمایند. علاوه بر تمامی مکان های دیدنی که در خصوص این کشور گفته شده بعضی از عجیب ترین نقاط بلغارستان وجود داشته که در اثر پدیده های شگفت انگیز طبیعی و یا به دست انسان ساخته شده باشند. شما تنها کافی است تا کمی جهت حرکت خود را از جهتهای توریستی همیشگی تغییر دهید تا این نقاط عجیب را مشاهده کنید. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا عجیب ترین نقاط بلغارستان و شگفتی های این کشور را به شما معرفی کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

باورنکردنی ترین مکان ها در کشور بلغارستان

اهرام استاب بلغارستان (Stob)

اگر از شهر صوفیه پایتخت بلغارستان تنها یک ساعت به سوی صومعه ریلا (Rila) حرکت کنید، در طول جهت خود با تپه ای پوشیده شده از اهرام سنگی روبرو خواهید شد. هر کدام از این هرم ها بین 7 تا 10 متر ارتفاع داشته و در بالای بعضی از آن ها نیز کلاه طبیعی قرار گرفته است. بعضی از اهرام استاب به شکل انسان های سنگی بوده و بر این اساس است که افسانه ای عجیب در این خصوص شکل گرفته است. در افسانه ها گفته می گردد که در یک شب عروسی، پدر داماد نگاهش به عروس افتاده و عاشق او شده است. در همین لحظه همه چیز آغاز به خراب شدن نموده، زمین تکان می خورده و تمامی افرادی که در عروسی حضور داشتند تبدیل به سنگ شدند. این افراد همان هرم هایی هستند که بر روی تپه قابل مشاهده است.

قارچ های سنگی

قارچ های سنگی یکی دیگر از عجیب ترین نقاط بلغارستان می باشد که بازدید و دسترسی به آن حتی برای گردشگران بلغاری نیز سخت می باشد. دسترسی به قارچ های سنگی به وسیله جاده ای در جنوب بلغارستان امکان پذیر می باشد که به ندرت در آن رفت و آمد صورت می گیرد. این جاده در نزدیکی شهر کاردژالی (Kardzhali) قرار گرفته است. زمانی که شما در این مکان قرار گرفته و با قارچ های افسانه ای 3 متری از جنس سنگ رو به رو می شوید احتمالا شوکه خواهید شد.

قلعه بلاگرادچیک (Belogradchik)

بلاگرادچیک محلی در کشور بلغارستان است که در آن شما می توانید شگفتی طبیعت را مشاهده کنید. اینجا یکی از عجیب ترین نقاط بلغارستان با سنگ های قرمز بزرگ و همچنین یک قلعه قرون وسطایی در میان آن می باشد. این سنگ ها مدت های زیادی زمان برده تا توانسته اند افسانه هایی را به سوی خود جلب نمایند. بسیاری از این سنگ ها نام های مخصوص به خود را دارند. دانش آموز، سنگ زنبور عسل، سنگ عقاب، آدم و حوا، اسب سوار و بسیاری دیگر از جمله نام هایی است که به این سنگ ها نسبت داده شده اند. قلعه نیز زمانی که قصد بازدید از آن را دارید احساس بسیار عجیب و وحشنتاکی را القا می نماید.

قلعه زاروتز (Tsarevets)

زاروتز یکی از زیباترین قلعه های کشور بلغارستان است. این قلعه بی نظیر بر روی یک تپه در شهر ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo) واقع شده است. به نظر می رسد که در هر لحظه از دروازه های اصلی این قلعه یک شوالیه اسب سوار عبور می نماید. این تپه که از عجیب ترین نقاط بلغارستان می باشد محلی است که پادساه برای یکبار در آن زندگی نموده و علاوه بر این یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی پانوراما در Veliko Tarnovo می باشد.

صحرای سنگ ها یا پابیتیت کامانی (Pobitite Kamani)

بر اساس افسانه هایی که درباره این منطقه گفته می گردد بعضی از غول ها این ستون های بزرگ از سنگ طبیعی را در زمین این ناحیه فرو برده اند. این صحرا که یکی از عجیب ترین نقاط بلغارستان می باشد یک منطقه بزرگ از سنگ های ایستاده عجیب بوده که امروزه نیز همچنان اختلافاتی علمی در مورد نحوه به وجود آمدن آن ها وجود دارد. کویر سنگ که در زبان بلغاری به آن پابیتیت کامانی گفته می گردد در فاصله ای کوتاه از شهر ساحلی وارنا در این کشور قرار گرفته است.

دریاچه اتاناسووسکو (Atanasovsko)

دریاچه اتاناسووسکو که در حومه ساحلی شهر بورگاس قرار گرفته است با نورهایی جادویی توانایی شفادهی آب و گل و لای آن وجود دارد. این دریاچه به طور شگفت انگیزی به رنگ صورتی می باشد به خصوص زمانی که گل و لای در آن شناور است. محلی ها و گردشگران خود را به این دریاچه آب گرم رسانده و از آن به عنوان گزینه ای درمانی استفاده می نمایند. آن ها پس از مدتی غوطه ور شدن در این دریاچه و شستشوی خود با گل و لای کف دریاچه از خاصیت درمانی آن بهره مند می شوند.

منبع: www.theculturetrip.co

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8718

به "باورنکردنی ترین مکان ها در کشور بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورنکردنی ترین مکان ها در کشور بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید