با توجه به تعطیل بودن مراکز تعویض پلاک چگونه خودرو خرید و فروش کنیم؟

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در خصوص فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک گفت که این مراکز به علت شیوع ویروس کرونا همچنان تعطیل هستند و شهروندانی که قصد خرید و فروش خودرو یا تعویض پلاک را دارند، باید مواردی را مدنظر قرار دهد.

با توجه به تعطیل بودن مراکز تعویض پلاک چگونه خودرو خرید و فروش کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خودروبانک؛ معاون اجتماعی پلیس راهور در ادامه اضافه نمود: توصیه ما به شهروندان این است که اگر اجباری به خرید و فروش خودرویشان ندارند، تا زمان بازگشایی مراکز شماره گذاری صبر کنند، اما اگر حتما باید نسبت به خرید و فروش خودروی خود اقدام کنند، لازم است یکسری نکات را مد نظر قرار دهند، اول اینکه حتما برای فروش خودرویشان مبایعه نامه تنظیم کنند و علاوه بر دو طرف معامله دو شاهد نیز آن را امضا کنند. برای مبایعه نامه نیز می توان به شکل دستی یا با مراجعه به نمایشگاه فروش خودرو این کار را انجام داد.

جهانی در ادامه در خصوص تعویض وکالتنامه ای پلاک خودرو نیز گفت: اگر افرادی به شکل وکالتی قصد خرید و فروش خودرو کرده و به همین شکل نیز قصد تعویض پلاک را دارند، لازم است مدت زمان وکالتنامه را بیشتر معین کنند تا بسته بودن مراکز تعویض پلاک برای آن ها مسئله ای ایجاد نکند.

وی اضافه نمود: زمان بازگشایی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک از سوی رسانه های رسمی اعلام خواهد شد و شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز علاوه بر دریافت پلاک و کارت خودرو، سند وسیله نقلیه خود را نیز از این مراکز دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اشاره به تعطیلی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک که از روزهای پایانی سال 98 اتخاذ شد، گفت: با توجه به تعطیلی مراکز شماره گذاری از ابتدای امسال تا به امروز هیچ خودرویی در مراکز شماره گذاری پلیس راهور شماره گذاری یا تعویض پلاک نشده است.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8952

به "با توجه به تعطیل بودن مراکز تعویض پلاک چگونه خودرو خرید و فروش کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با توجه به تعطیل بودن مراکز تعویض پلاک چگونه خودرو خرید و فروش کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید