با مصرف روغن ماهی به جنگ آب سیاه بروید

به گزارش راه ساری، محققان اعلام کردند که مصرف روغن ماهی می تواند از علائم آب سیاه جلوگیری کند.

با مصرف روغن ماهی به جنگ آب سیاه بروید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، آب سیاه دومین عامل اصلی نابینایی است که آن را به عنوان سارق بینایی نیز می شناسند زیرا علائم مشخصی ندارد و فرد در طول عمر خود از آن مطلع نمی گردد.

براساس گزارش مدیکال دیلی، اضافه وزن، دیابت، فشار خون بالا و افزایش فشار داخل چشم از عوامل احتمالی این بیماری هستند.

زمانی که مایعات درون چشم جمع شوند و به عصب بینایی و شبکیه فشار بیاورند، فشار داخل چشم رخ می دهد که به تدریج منجر به نابینایی می گردد.

آموزشگاه چشم پزشکی آمریکا در آزمایشات مکرر بر روی چشم نشان داد که این بیماری می تواند با مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی در غذاها درمان گردد. در اینجا با بعضی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

روغن ماهی

طبق مطالعه دانشگاه ملبورن، مصرف مکمل های اسید چرب امگا 3 به مدت سه ماه متوالی، منجر به کاهش فشار داخل چشم در افرادی با علائمی از آب سیاه می شوند.

آستاکسانتین

آستاکسانتین یک کاروتنوئید بسیار قوی است که در مواد غذایی با رنگ نارنجی مایل به قرمز یافت می گردد؛ از همین رو می توان از جلبک و ماهی آزاد به عنوان عاملی برای پیشگیری و کاهش آسیب به شبکیه استفاده کرد.

مصرف 2 میلی گرم مکمل آستاکسانتین در روز می تواند کاهش فشار داخل چشم و دیگر علائم آب سیاه یاری کند.

بیل بری

بیل بری یک گیاه آنتی اکسیدانی با ترکیبات فنولی است که به صورت کپسول های مکمل و پودرهای عصاره در دسترس است. مصرف 160 میلی گرم مکمل بی بری به میزان دو بار در روز می تواند علائم آب سیاه را درمان کند.

کوآنزیم کیو10

این کوآنزیم یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی است که از بروز بعضی از علائم آب سیاه جلوگیری می نماید. مصرف 300 میلی گرم مکمل این کوآنزیم به همراه ویتامین E از سوی کارشناسان تغذیه توصیه شده است.

منیزیم

منیزیم با بهبود جریان خون چشم و جلوگیری از دست دادن سلول های غدد لنفاوی بهترین انتخاب برای درمان آب سیاه است. مصرف 250 میلی گرم از این مکمل می تواند به کاهش علائم آب سیاه یاری کند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3419

به "با مصرف روغن ماهی به جنگ آب سیاه بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف روغن ماهی به جنگ آب سیاه بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید