برای روبرو با ناآرامی های بعد از انتخابات آماده می شویم

به گزارش راه ساری، فرماندار ایالت کالیفرنیا در آمریکا گفت در حال آماده کردن این ایالت برای مواجهه با هر سناریویی از جمله ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) است.

برای روبرو با ناآرامی های بعد از انتخابات آماده می شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا این ایالت را برای ناآرامی های بعد از انتخابات در روز سوم نوامبر (13 آبان)، آماده می نماید.

نیوسام درباره ناآرامی در شب انتخابات آمریکا گفت کالیفرنیا همه سناریو ها را در نظر دارد و اطمینان حاصل می نماید که آمادگی دارد.

نیوسام که مردم ایالتش اغلب از مخالفان ترامپ هستند، مشخصاً نگفت که تدابیری که برای مقابله با آشب های احتمالی شب انتخابات و روز های بعد از آن اندیشیده چه چیزی است. او این اظهارات را بعد از رای دان به صورت حضوری در شهر ساکرامنتو در این ایالت اعلام نمود.

فرماندار کالیفرنیا پیشتر در هنگام اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر های مختلف آمریکا، گارد ملی را برای جلوگیری از ناآرامی در کالیفرنیا اعزام نموده بود.

اظهارات او یک روز بعد از آن بیان شد که رئیس پلیس بورلی هیلز شهری در حومهٔ غربی کلانشهر لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا هم گفت بلوار معروف رودیو درایو در این شهر در روز انتخابات و در چهارم نوامبر، فردای روز انتخابات برای مهار ناآرامی های احتمالی انتخاباتی تعطیل خواهد بود. وی اضافه نمود پلیس بورلی هیلز از آغاز هالووین تا سرانجام هفته انتخابات در آماده باش کامل خواهد بود.

مقامت شیکاگو، بزرگترین شهر ایالت ایلینوی هم تمرینی همه جانبه برای روبرو با تهدیدات و خشونت های مرتبط با انتخابات برگزار نموده اند.

مایکل هریسون کمیسر پلیس شهر بالتیمور ایالت مریلند نیز اعلام نمود پلیس در حال برنامه ریزی، تمرین و ایجاد پروتکل هایی برای استقرار منابع در روز انتخابات و حتی بعد از آن است.

به گزارش وبگاه خبری هیل، نگرانی ها از آنجا ناشی می گردد که دونالد ترامپ بار ها اعتبار انتخابات 2020 آمریکا را زیر سوال برده و از هواداران خود خواسته پای صندوق های رای حاضر شوند و بر فرایند رای گیری نظارت نمایند. اقدامی که دموکرات ها می گویند موجب ارعاب رای دهندگان می گردد.

نتایج نظرسنجی یوگاو که اوایل این ماه منتشر شد نشان داد 56 درصد مردم افزایش خشونت در روز های بعد از انتخابات آمریکا را پیش بینی می نمایند.

پیشتر گزارش شد در حالی که تنها چند روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، عده ای به خاطر ترس از آشوب داخلی پس از انتخابات، آغاز به خرید مایحتاج ضروری و اسلحه نموده اند.

به نوشته این روزنامه، اغلب کارشناسان خشونت های پراکنده ای را در آستانه انتخابات پیش بینی نموده اند. این در حالی است که نا آرامی های کوچکی نیز تا به امروز به وقوع پیوسته اند. به همین دلیل خرید مردم آمریکا در سلاح و مهمات رکورد زده است.

از سوی دیگر مردم کم کم در حال کندن برچسب ها و تابلو های انتخاباتی از مقابل منازلشان هستند تا احتمال مورد حمله قرار دریافت در آشوب های انتخاباتی کاهش یابد. عده ای دیگر نیر در حال گریختن به نواحی روستایی و خارج از شهر یا ایجاد سنگر های دست ساز هستند.

با این که به گفته سازمان عفو بین الملل 90 درصد اعتراضات ماه های اخیر آمریکا علیه نژادپرستی و بدرفتاری های پلیس به صورت مسالمت آمیز برگزار شده، رئیس جمهور این کشور به طور مکرر مدعی شده معترضان غارتگر و خرابکار هستند و دستور سرکوب آن ها را صادر نموده است.

از سوی دیگر راست گرایان افراطی و سفید برتر پنداران آمریکایی نیز در حال صف آرایی هستند و ترامپ اخیراً در مناظره انتخاباتی خود به آن ها گفت کنار بایستید و آماده باشید. او بار ها در حساب توئیتری خود نوشته است بدون شک در انتخابات تقلب خواهد شد و حامیانش باید آماده برخورد با متقلبان باشند.

هفته پیش رسانه های آمریکایی از وقوع آتش سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق های اخذ رأی در ایالت کالیفرنیا خبر دادند، روز سه شنبه نیز یکی دیگر از صندوق های رأی گیری در بوستون، ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

شبکه ان بی سی پیش بینی نموده با توجه به این که انتخابات سال جاری آمریکا در زمینه ای از خصومت حزبی و ناآرامی های اجتماعی اتفاق می افتد، فشار بی سابقه ای به روسای پلیس و کلانتر ها برای حفظ نظم در پایگاه های رای گیری وارد خواهد شد. وضعیتی که به گفته این رسانه، گروه های شبه نظامی راستگرای حامی ترامپ که به درخواست او ارتش ناظران بر انتخابات را تشکیل داده اند به تشدید آن دامن می زنند.

بالی: سفر به جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12269

به "برای روبرو با ناآرامی های بعد از انتخابات آماده می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای روبرو با ناآرامی های بعد از انتخابات آماده می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید