برنده انتخابات آمریکا چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش راه ساری، نتیجه رسمی و قانونی انتخابات چند هفته پس از روز رای گیری اعلام می گردد و برای مثال در انتخابات 2016 تا دسامبر طول کشید، اما شب انتخابات با توجه به رای های شمارش شده و ترند های مرتبط با انتخابات نامزد پیروز اعلام می گردد.

برنده انتخابات آمریکا چه زمانی اعلام می گردد؟

چه زمانی رای گیری خاتمه می یابد؟ این زمان برای هر ایالت متفاوت است. بعضی از حوزه ها ساعت 6 صبح شروع شده و آخرین آن ها نیز 9 شب به وقت محلی بسته می شوند.

به گزارش خبرنگاران در بسیاری از حوزه های انتخابیه از اواسط سپتامبر رای گیری شروع شده است و تا روز انتخابات حدود 96 میلیون نفر رای داده بودند که شامل رای های پستی و یا رای های حضوری می گردد.

برنده چه زمانی اعلام می گردد

به دلیل تفاوت روش های مختلف ایالت های مختلف شمارش آرا در زمان واحد خاتمه نمی یابد. بسیاری از ایالت ها با تمدید رای گیری پستی این زمان را افزایش دادند.

در کارولینای شمالی نیز یک هفته قبل از انتخابات رأی های صحیح به ماشین شمارش آرا داده شده تا در روز انتخابات نتایج اعلام گردد.

با این حال در میشیگان و پنسیلوانیا و ویسکانسن که همگی قانونگذاران جمهوری خواه دارند و از جمله ایالت های حیاتی در این انتخابات هستند شمارش عمداً به تاخیر افتاده است و هیچ رایی پیش از روز انتخابات شمارش نمی گردد که باعث می گردد اعلام نتایج در این ایالت ها طول بکشد.

مشاجره در خصوص رای های پستی در این ایالت ها زیاد شده و ترامپ آن ها را نوعی تقلب در انتخابات می داند.

از طرفی در بعضی از ایالت های مهم رای های پستی همچنان چند روز بعد از انتخابات نیز پذیرفته می شوند.

برای مثال در ایالت نوادا اگر رای های پستی در روز انتخابات ارسال شوند تا 10 نوامبر قابلیت دریافت دارند و در کارولینای شمالی نیز تا 12 نوامبر رای های ارسال شده در روز انتخابات دریافت خواهند شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر هواداران ترامپ در انتخابات حضوری رای می دهند و بیش از نیمی از رای دهندگان به بایدن به صورت پستی رای دادند.

تیم ترامپ میخواهد رای های پستی در ایالت های مهم مانند پنسیلوانیا و ویسکانسن را مورد چالش حقوقی قرار دهد و به گفته کمپین ترامپ با شیطنت های دموکرات ها در این مسئله مقابله کند.

نتیجه رسمی و قانونی انتخابات چند هفته پس از روز رای گیری اعلام می گردد و برای مثال در انتخابات 2016 تا دسامبر طول کشید، اما شب انتخابات با توجه به رای های شمارش شده و ترند های مرتبط با انتخابات نامزد پیروز اعلام می گردد.

با این حال به نظر می رسد با توجه به حجم رای های پستی نتیجه نهایی انتخابات شب روز رای گیری اعلام نخواهد شد.

در پنج انتخابات گذشته آمریکا دوبار برنده نهایی در شب انتخابات معین نشده است.

در سال 2004 جرج بوش فردای انتخابات به عنوان برنده انتخاب شد و در سال 2000 نیز درگیری حقوقی بین الگور جلوش باعث شد که تا 12 دسامبر شمارش آراء فلوریدا طول بکشد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12378

به "برنده انتخابات آمریکا چه زمانی اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده انتخابات آمریکا چه زمانی اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید