برگزاری دوره های آموزشی ویژه تابستان در مراکز آموزش صنایع دستی یزد

به گزارش راه ساری، معاون صنایع دستی یزد از برگزاری دوره های آموزش ویژه ایام تابستان در مرکز آموزش صنایع دستی و زرگرخونه (خانه تخصصی زیورآلات سنتی) استان اطلاع داد.

برگزاری دوره های آموزشی ویژه تابستان در مراکز آموزش صنایع دستی یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقمندان به رشته های مختلف صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی این گروه است.

معاون صنایع دستی استان یزد اضافه نمود: این کلاس های آموزشی به دو صورت تئوری و عملی و در قالب رشته های مختلف صنایع دستی نظیر معرق، مشبک و منبت چوب، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی پارچه و چرم، طراحی و دوخت مانتو، پیکره تراشی، طلاسازی، سفالگری، رودوزیهای الحاقی، گلیم بافی، قلم زنی و مینای مس و ... برای علاقه مندان در مرکز آموزش صنایع دستی و زرگرخونه (خانه تخصصی زیورآلات سنتی) یزد برگزار می گردد که در سرانجام گواهی مهارت و کارت شناسایی صنایع دستی برای شرکت نمایندگان صادر خواهد شد.

دهقان مهرجردی در ادامه بیان کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی گلیم بافی در دو روستای کرخنگان و حسن آباد خوانسار از توابع شهرستان خاتم و کلاسهای قلم زنی روی مس و مشبک و معرق چوب در شهرستان مهریز از جمله کلاس هایی است که در شهرستانهای استان در ایام تابستان برگزار می گردد.

این مقام مسئول خاطر در سرانجام نشان کرد: هنرآموختگان دوره های آموزشی صنایع دستی می توانند در آینده برای ایجاد کسب و کار های خانگی با بهره مندی از تسهیلات از این آموزشها درآمدزایی نمایند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3579

به "برگزاری دوره های آموزشی ویژه تابستان در مراکز آموزش صنایع دستی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های آموزشی ویژه تابستان در مراکز آموزش صنایع دستی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید