بنای این موزه شما را در تشخیص واقعیت از توهم گیج می نماید!

به گزارش راه ساری، این موزه با بنای عجیب وغریبش، تمام معادلات معماران را در جهان بهم ریخته است.

بنای این موزه شما را در تشخیص واقعیت از توهم گیج می نماید!

یکی از معروف ترین موزه های جهان با معماری خاص و عجیب وغریب مشهورش، موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیاست. مجله جهانگردی خبرنگاران در این مقاله تصمیم دارد این موزه منحصربه فرد را به شما معرفی کند، پس تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

موزه گوگنهایم بیلبائو کجاست؟

این موزه عجیب غریب مشهور در شهر بیلبائو در کشور اسپانیا واقع شده است. معمار این بنا شخصی به نام فرانک گهری بوده که در سال هزار و نهصد و نود و هفت آن را تکمیل نموده است. شکوه و جلوه این بنا با معماری خاص و منحصربه فردش را هنوز هیچ عکاسی نتوانسته در قاب تصویر جای دهد.

فرانک گهری موزه گوگنهایم بیلبائو را با استفاده از بلوک هایی از جنس سنگ آهک و ورقه های موج دار تیتانیومی ساخته است. لایه زیرین تیتانیوم از قیر الاستیک پوشیده شده تا ضد آب باشد.

بازی سایه روشن نمای ساختمان در زیر نور آفتاب بسیار مجذوب کننده و جالب توجه است. نمای این ساختمان گاهی خال دار و گاهی موج دار به نظر می رسد درحالی که از دور نمای ساختمان خمیری شکل و نرم به نظر می رسد، از نزدیک نمای آجری شکل دارد!

منحنی هایی که ظاهر ساختمان را از فرم سنتی به مدرن تبدیل نموده، یک ساختارشکنی زیبایی شناسانه را در معماری این بنا ایجاد نموده است. گفته می گردد فرانک گهری طرح موزه گوگنهایم بیلبائو را از زیردریایی های روسی الهام گرفته است. رنگ خارق العاده و عجیب بنا هم نتیجه اکسید تیتانیوم است.

دو عبارت The Bilbao Effect و Architourism بعد از تکمیل شدن بنای موزه گوگنهایم و به معروفیت رسیدن آن در جهان رایج شدند. برای عبارت اول معنای توانایی یک شهر در ساختن یک اثر معماری منحصربه فرد جهانی و برای عبارت دوم معنای جذب جهانگرد از سراسر جهان به یاری آثار معماری را تعریف کردند. داخل موزه نیز مملو از آثار معماری و هنری زیبا و مجذوب کننده است که خود به تنهایی توانایی جذب جهانگرد را نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هنر معماری ایرانی در قلب اروپا را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14759

به "بنای این موزه شما را در تشخیص واقعیت از توهم گیج می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای این موزه شما را در تشخیص واقعیت از توهم گیج می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید