بیش از 400 دانشجوی قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

به گزارش راه ساری، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانش آموز و بیش از 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

بیش از 400 دانشجوی قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار خانوار و با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند و علاوه بر آن به 30 هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می گردد.

حق گویان ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار درصد از جمعیت استان است تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این آمار در بعضی نقاط استان به بیش از 30 درصد هم می رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: براساس آمار 53 درصد از مددجویان تحت حمایت را کسانی تشکیل می دهند که به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

وی اضافه نمود: هم اکنون بیش از سه هزار و 500 دانش آموز و بیش از 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

حق گویان اظهار داشت: کوشش می کنیم تا زنجیره فقر را قطع کینم برای تحقق این برنامه ضروری است بستر های ایجاد فقر را از بین برده و یا در این فرایند اخلال ایجاد کنیم تا افراد به سمت توانمندی راهنمایی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: برای توانمندسازی مددجویان تنها بخشی از افراد که دارای بیماری صعب العلاج هستند را نمی توان توانمند کرد، ولی سایر مددجویان توانایی هایی دارند که می توان ظرفیت های آن ها را در بستر مشاوره های فرهنگی و حرفه ای ارتقاء داد.

وی اظهار داشت: یکی از راهبرد های کمیته امداد ارتقای فرهنگی مددجویان است که در این میان ارتقای فرهنگی تحصیلی فرزندان مددجو یک اصل مهم است چراکه به تغییر شرایط خانواده مددجو یاری می نماید.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اگر فرزند مددجو بتواند در زمینه تحصیلی و یا شغلی شرایط مناسب و شایسته ای پیدا کند، این نهاد به هدف خود که همانا قطع زنجیره فقر است، دست یافته است.

حق گویان با اشاره به ظرفیت های نیکوکاری در استان قزوین اظهارکرد: استان قزوین بستر مناسبی برای نیکوکاری دارد به عنوان مثال در دور نخست رزمایش همدلی که در این نهاد با شعار همدلی برای ایران همدل برگزار گردید، قریب به 12 میلیارد تومان یاری مردمی جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و 300 مدرسه فعال در استان داریم که در صورت مشارکت برای طرح هر مدرسه یک تبلت، شورعاطفه های امسال به هدف خود در تأمین تجهیزات تحصیلی دانش آموزان نیازمند دست خواهد یافت و حدود دو هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت را برای تحصیل با استفاده از فضای مجاز آماده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای این امر تبلت های دو و نیم میلیون تومانی تهیه می گردد و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد که در صورت تأمین 50 درصد از این هزینه مابقی از سوی دفتر مرکزی کمیته امداد تأمین می گردد.

وی یادآورشد: در استان قریب چهار هزار یتیم و فرزند محسنین داریم که نزدیک به 25 هزار حامی برای حمایت از این فرزندان با کمیته امداد همکاری دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12004

به "بیش از 400 دانشجوی قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 400 دانشجوی قزوینی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید