تئاتر بولشوی مسکو؛از مهمترین سالن های تئاتر شهر، عکس

به گزارش راه ساری، با اینکه در طی سال ها، ساختمان تئاتر بولشوی سه بار آتش گرفته ولی هربار با بازسازی و گسترش فضای تئاتر میزبان گردشگران داخلی و خارجی روسیه بوده است.

تئاتر بولشوی مسکو؛از مهمترین سالن های تئاتر شهر، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

با دوبرابر شدن فضای این سالن ظرفیت آن به 700 هنرمند رسیده است. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به تئاتر، اپرا، باله و موسیقی هستید بهتر است با خرید بلیط هواپیما فرصت بازدید از این مکان را از دست ندهید.

توجه داشته باشید که تورهای تئاتر در این مرکز به زبان انگلیسی و روسی برگزار می شوند. بولشوی در میدان تئاتر شهر مسکو واقع شده و یکی از پر رفت و آمدترین مکان های شهر محسوب می گردد. در مقابل ساختمان اصلی نیز فواره ای زیبا و سنتی واقع شده است.

در اطراف تالار بولشوی پارکی وجود دارد که می توانید بر روی نیمکت های این پارک نشسته و به صدای موسیقی گوش فرا دهید.

تاریخچه تئاتر بولشوی مسکو

تئاتر بولشوی یکی از معروفترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی مسکو در سال 1776 به دستور شاهزاده Peter Urusoو کارافرین انگلیسی به نام Michael Maddox ساخته شده است؛ چون این تئاتر در کنار میدان پتروفسکی ساخته شده بود، با همین نام می شناختند و بعد از افتتاح به عنوان یکی از مدارس موسیقی هنر باله فعالیت داشته است.

تالار بولشوی در سال های 1805 و 1812 و 1853 دچار آتش سوزی عظیمی شد؛ در اولین سال آتش سوزی به دلیل اینکه ساختمان از جنس چوب بود خیلی زود در آتش سوخت و 5 سال بعد در حمله ناپلئون نابود گشت ولی باز هم در سال 1824 توسط دولت از نو و به سبک کلاسیک همراه با ساختمان جدید برای تئاتر سلطنتی ساخته شد؛ باری دیگر در سال 1853 دچار حریق شد؛ این بار معمار عظیم Albert Kavos براساس طرحی از Bove آغاز به طراحی و ساخت این تئاتر کرد و در نهایت در سال 1856 همزمان با تاجگذاری الکساندر دوم خانه تئاتر افتتاح گشت.

بعد از جنگ دنیای دوم خانه تئاتر بولشوی با قدرتی بیشتر در کل دنیا معروف شد و بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی این خانه تئاتر از رونق افتاد و رکود زیادی دراین حرفه رخ داد، اما در سال های اخیر امکانات زیادی به تئاتر بولشوی اضافه نموده اند که بازدید از آن به همه توصیه می گردد.

معماری تئاتر بولشوی مسکو

نمای سالن تئاتر همانند ساختمان های رومی است و بر روی دیوار آن نماد عقاب دو سر وجود دارد و همچنین مجسمه ای عظیم از آپولو بر روی سر در ساختمان گذاشته اند که چهار اسب در حال کشیدن وی هستند.

نورپردازی های صورت گرفته بر روی نمای این ساختمان یکی از دیدنی های شهر مسکو در هنگام شب است. مسکو، شهری مملو از تاریخ باشکوه و جاذبه های گردشگری که هیچ چیز تکراری ندارد. تالار بولشوی در مسکو نیز به عنوان مکانی تاریخی و بی نظیر شهرت دنیای دارد و سالانه میزبان گردشگران زیادی است که به هنر و جاذبه های تاریخی علاقه مندند.

در Bolshoi Theatre مسکو هنرهای باله و اپرا اجرا می شوند و عظیمان موسیقی در طول تاریخ در این سالن فعالیت داشته اند.

در ورودی ساختمان تالار بولشوی مسکو 16 ستون مرتفع و سفید رنگ وجود دارند که این ستون ها نشان دهنده هنر خلاقانه معمارانی است که حدود 3 قرن پیش در این کشور زندگی می کردند. در ورودی نیز 3 در چوبی بسیار بلند و در دو سمت ورودی ساختمان مجسمه ای از مفاخر کشور قرار داده شده است. سبک معماری و تزئینات داخلی تالار بولشوی همانند موزه ای تاریخی است.

بر روی سقف و دیوارهای این مجموعه نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده و فضای آرامبخشی ایجاد نموده است. در اطراف این مجموعه نیز چندین اتاق و سالن به چشم می خورند که محلی برای تمرین پایکوبی، تمرین موسیقی و تئاتر، اتاق های استراحت هستند.

بخش های تئاتر بولشوی مسکو

تالار عظیم تئاتر بولشوی شامل قسمت های مختلفی است که یکی از مهمترین و بی نظیرترین قسمت های آن سالن اصلی نمایش نام دارد؛ این سالن در چند طبقه به شکل یک ساز موسیقی ساخته شده و چشم انداز زیبایی به محل اجرای اصلی سالن دارد.

از این سالن به ابر سالن نیز یاد می گردد و حدودا 2000 نفر گنجایش دارد. پایین صحن تئاتر، سالنی به نام بتهوون وجود دارد که برای اجرای کنسرت های مختلف، تمرین گروه های کر و مراسم دیگر کاربرد دارد. همچنین اتاق هایی برای تمرین پایکوبیندگان، آوازخوانان، نوازندگان وجود دارد. هواداران اپرا و پایکوبی های باله با علاقه زیاد به فکر خرید بلیط هواپیما و بازدید از این سالن هستند تا تجربه ای خاطره انگیز برای خود رقم بزنند.

نحوه دسترسی به تئاتر بولشوی مسکو

برای دسترسی به تئاتر بولشوی می توانید به وسیله ایستگاه های مترو Teatralnaya، Okhotnyi Ryad و Ploshad Revolutsii بهره ببرید.

ساعت و هزینه بازدید از تئاتر بولشوی مسکو

تئاتر بولشوی همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 شب فعالیت دارد. البته برای تماشای اجراها باید به وسیله سایت تئاتر بولشوی از ساعت برگزاری شان آگاه شوید، سپس با خرید بلیط ورودی از نمایش ها و اجراها بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به تئاتر بولشوی

میدان مانژ: 2 کیلومتر

کاخ کرملین: 3.3 کیلومتر

کلیسای جامع سنت باسیل: 5 کیلومتر

آرامگاه لنین: 5 کیلومتر

میدان سرخ: 5.2 کیلومتر

خیابان آربات: 5.6 کیلومتر

رستوران های نزدیک به تئاتر بولشوی

رستوران کوادروم: 650 متر

رستوران سون: 1.4 کیلومتر

رستوران بولشوی: 1.5 کیلومتر

رستوان یورا: 2.5 کیلومتر

رستوران نوویکوو: 3.5 کیلومتر

هتل های نزدیک به تئاتر بولشوی

هتل ماترشکا: 450 متر

هتل گرادا بوتیک: 1.5 کیلومتر

هتل کوزنتسکی: 1.6 کیلومتر

هتل استرای گورود: 1.6 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11696

به "تئاتر بولشوی مسکو؛از مهمترین سالن های تئاتر شهر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر بولشوی مسکو؛از مهمترین سالن های تئاتر شهر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید