فراوری ماسک های سه لایه حاوی گرافن توسعه می یابد

به گزارش راه ساری، شرکت نوپای بونبوتون به دنبال توسعه ماسک های سه لایه حاوی گرافن است. این شرکت میخواهد از فناوری ابرآب گریزی نیز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده کند.

فراوری ماسک های سه لایه حاوی گرافن توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به عنوان بخشی از مبارزه با بیماری کرونا، شرکت ها و محققان به دنبال نوآوری و تحقیق در حوزه پیشرفت فناوری های محافظت شخصی هستند که در این بین فناوری نانو نقش مهمی در ایمن تر کردن ماسک ها داشته است.

یکی از شرکت های فعال در این حوزه، بونبوتون (Bonbouton) است که در ابتدا از آزمایشگاه استیونز برای کاربرد های پزشکی تاسیس شد. بونبوتون در حال توسعه چندین برنامه مبتنی بر گرافن است که از آن جمله می توان به ساخت ماسک گرافنی به منظور مقابله با کرونا اشاره نمود.

بونبوتون پیش از این دو جایزه از بنیاد ملی علم دریافت نموده است که این جایزه ها مربوط به بخش کسب وکار های نوآور کوچک است. این دو جایزه در نهایت منجر به درآمد یک میلیون دلاری برای این شرکت شد. بونبوتون در ابتدا یک کفی مخصوص برای نظارت بر داده های سلامت بیماران دیابتی فراوری کرد.

آزمایش های بالینی روی این کفی در حال اجرا است که از اوایل سال 2020 شروع شده است. این شرکت با شروع شیوع بیماری کرونا به سرعت به سراغ فراوری ماسک رفت تا احتیاج بازار را برطرف کند.

یکی از مسئولان این شرکت گفت: ما از خودمان پرسیدیم که آیا می توانیم ماسک حاوی گرافن فراوری کنیم تا کاربران را از گزند کرونا حفظ کند. ماسک های یکبار مصرف بسیار هزینه زا بوده و بهتر است ماسک هایی با قابلیت مصرف چندباره فراوری کرد.

این شرکت پیش از این با شرکت دبلیو ال گور همکاری نموده است، شرکتی که در حوزه ژاکت و کاپشن فعالیت دارد. لی می گوید: آن ها در فناوری ابرآب گریز تخصص دارند و از این فناوری برای نفوذ ناپذیرکردن سطوح استفاده می نمایند. ویروس کرونا به میکروقطره ها برای انتشار احتیاج دارد که این فناوری می تواند مانع از تشکیل میکروقطره در سطح گردد. طبیعی است که ما باید باهم کار کنیم تا از تخصص خود برای جلوگیری از انتشار ویروس استفاده کنیم.

گفتنی است؛ ماسک این شرکت سه لایه بوده که از دولایه پنبه تشکیل شده که در میان آن گرافن به صورت ساندویچی قرار گرفته است.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11321

به "فراوری ماسک های سه لایه حاوی گرافن توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماسک های سه لایه حاوی گرافن توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید