همکاری بخش خصوصی و دانشگاه برای توسعه باتری های نانومواد

به گزارش راه ساری، با همکاری دانشگاه ولونگونگ و شرکت سیکونا باتری تکنولوژیز قرار است نانومواد تازه کربنی پیشرفته در دانشگاه ولونگونگ در فراوری باتری های تازه به کار گرفته گردد.

همکاری بخش خصوصی و دانشگاه برای توسعه باتری های نانومواد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، باتری های لیتیوم یون جهان را به سمت بهتر شدن تغییر می دهند. استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیره انرژی های تجدیدپذیر، آینده یک سیاره سالم تر است، با این حال، هزینه های بالا، طول عمر کوتاه و زمان شارژ طولانی، پتانسیل باتری های لیتیوم یون را کاهش داده است.

یک همکاری تحقیقاتی بین محققان دانشگاه ولونگونگ و یک شرکت خصوصی فراوری باتری نسل بعدی، به نام سیکونا باتری تکنولوژیز (Sicona Battery Technologies)، ممکن است تغییردهنده بازی باشد.

محققان مرکز عالی علوم الکترومواد ولونگونگ و مرکز ساخت ملی استرالیا (ANFF) به رهبری دیوید آفیسر و گوردون والاس، شکل جدیدی از گرافن را کشف کردند که به عنوان گرافن عامل دار در لبه (EFG) شناخته می گردد.

این شکل از گرافن هم رسانا و هم قابل پردازش است. این ماده از نانو پلاکت تشکیل شده که دارای پتانسیل عالی به عنوان یک افزودنی کربنی با ارزش برای انواع دستگاه های الکتروشیمیایی است.

EFG با خواص منحصر به فرد خود، در ذخیره انرژی (هم برای باتری ها و هم برای ابرخازن ها)، و بعلاوه در کامپوزیت ها برای استفاده به عنوان حسگر، مواد تقویت نماینده یا هادی های غیرفلزی کاربرد بالایی دارد. کاربرد های بیشتر در مهندسی زیست پزشکی نیز در دست آنالیز است.

پروفسور آفیسر گفت: مانند بسیاری از مواد، یافتن راهی برای بهره برداری از خواص خارق العاده گرافن در کاربرد های مفید به شدت به پردازش گرافن بستگی دارد. با EFG، ما نه تنها توانستیم فرآیندی ایجاد کنیم که یک گرافن منحصربه فرد را فراوری کند که می تواند به عنوان پودر، خمیر یا سوسپانسیون استفاده گردد، بلکه فرآیندی است که معتقدیم از نظر تجاری مقیاس پذیر است. شریک تجاری ما یعنی سیکونا باتری تکنولوژیز این موضوع را تشخیص داده است.

اکنون محققان با سیکونا باتری تکنولوژیز کار می نمایند تا امکان فراوری انبوه را فراهم نمایند. سیکونا باتری تکنولوژیز قرارداد های الزام آور با دانشگاه ولونگونگ برای به دست آوردن تمام مالکیت معنوی مربوط به EFG امضا نموده است.

سیکونا فناوری مواد باتری نسل بعدی را توسعه می دهد که در آند ها (الکترود های منفی) و کاتد ها (الکترود های مثبت) باتری های لیتیوم یون استفاده می گردد که امکان تحرک الکتریکی و ذخیره انرژی تجدیدپذیر را فراهم می نماید.

پروفسور گوردون والاس، مدیر ACES، گفت: این ماده، EFG، در سال 2017 در آزمایشگاه های ما کشف شد و ما از آن موقع به سؤالات تحقیقاتی اساسی در خصوص معین اینکه واقعاً چیست و به طور موازی، مسائلی را که به استفاده تجاری آن یاری می نمایند، از جمله ساده سازی ساخت، آنالیز نموده ایم.

کریستیان جردان، بنیانگذار و مدیر عامل سیکونا، گفت: مالکیت فکری گرافن (EFG) دانشگاه ولونگونگ ما را قادر می سازد تا با افزودن EFG برای افزایش رسانایی الکتریکی، مواد باتری با کیفیت بهتری فراوری کنیم. این یک فرآیند فراوری ساده و بسیار مقیاس پذیر است که این ماده منحصربه فرد EFG را فراوری می نماید، ما معتقدیم که آینده درخشانی در بازار باتری در حال رشد سریع، وجود دارد. بهره گیری از محققان بسیار ماهر و آزمایشگاه های کلاس جهانی در دانشگاه ولونگونگ تضمین می نماید که ما سریع حرکت می کنیم و این اختراعات را با موفقیت تجاری می کنیم. این نتیجه بدون حمایت مستمر ما از واحد تحقیقات تجاری و نوآوری دانشگاه ولونگونگ که ما را در طول سفر هدایت کرد، محقق نمی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14532

به "همکاری بخش خصوصی و دانشگاه برای توسعه باتری های نانومواد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بخش خصوصی و دانشگاه برای توسعه باتری های نانومواد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید