تونی بنت درگذشت؛ خواننده ای با 19 جایزه گرمی

به گزارش راه ساری، تونی بنت که چندین دهه از برجسته ترین خواننده های پاپ کلاسیک آمریکایی بود، در فاصله دو هفته تا تولد 96 سالگی درگذشت.

تونی بنت درگذشت؛ خواننده ای با 19 جایزه گرمی

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، ناشر آثار تونی بنت اعلام نمود که این خواننده معروف آمریکایی که از سال 2016 مبتلا به بیماری آلزایمر شده بود در زادگاهش شهر نیویورک از جهان رفته است.

او با نام کامل آنتونی دومینیک بندتو در سوم اوت 1926 در محله کوئینز شهر نیویورک به دنیا آمد و یکی از ستاره های برجسته پاپ کلاسیک آمریکا در میانه قرن بیستم نام گرفت و طی هفت دهه فعالیت بیش از 70 آلبوم موسیقی فراوری و منتشر کرد و پیروز به دریافت 19 جایزه معتبر گرمی در عرصه موسیقی شد.

بنت تمامی جوایزش به غیر از دو مورد را پس از شصت سالگی دریافت کرد و تعدادی از برجسته ترین ستاره های موسیقی پاپ آمریکا در 6 دهه اخیر او را مورد تمجید قرار می دادند.

تونی بنت در مصاحبه ای در سال 2006 عنوان نموده بود: از سرگرم کردن مخاطبان و یاری به آن ها برای فراموش کردن مشکلاتشان لذت می برم. فکر می کنم که مردم از هنرنمایی صادقانه با کمی شوخ طبعی واقعا لذت می برند.

او در اجرای ترانه هایش سبک منحصر به فردی داشت که الهام بخش موسیقی خلق شده به وسیله آهنگسازان و ترانه سرایان بزرگ هم عصر خود از جمله جورج گرشوین، کول پورتر و اروینگ برلین بود.

تونی بنت در دهه پنجاه میلادی با ترانه هایی نظیر به خاطر تو و قلب سرد سرد جای خود را در موسیقی پاپ کلاسیک آمریکا باز کرد و در دهه شصت میلادی با ترانه های جاودانه ای نظیر قلبم را در سانفرانسیکو جا گذاشتم به معروفیت رسید.

او نه تنها از انفجار موسیقی راک در اواخر دهه شصت میلادی و شکوفایی آن در دهه های بعد جان سالم به در برد، بلکه موقعیت ویژه خود در موسیقی پاپ آمریکا را حفظ کرد و در دهه های بعد با هنرمندانی همکاری کرد که هم سن نوه های او بودند.

در دهه چهارم زندگی تونی بنت به نظر می رسید که سبک او برای همواره از مد افتاده است، اما او با یاری پسرش که مدیر برنامه هایش بود توانست در یک کارزار تبلیغاتی پیروز در میان نسل جوان دهه 1990 که به نسل ام تی وی معروفیت داشت به محبوبیت برسد.

او در سال 2014 و در 88 سالگی، رکورد قبلی خودش را (به عنوان سالمندترین خواننده زنده) را شکست و با ترانه گونه به گونه که اجرا نموده بود به صدر جدول پر فروش ترین ترانه های پاپ آمریکا رسید و در سال 2011 نیز آلبوم او با عنوان هم صدایی 2 شامل اجرای ترانه های دو صدایی با خوانندگان مختلف در صدر لیست پرفروش ترین های موسیقی پاپ نهاده شد.

آخرین آلبوم تونی بنت به نام عشق برای فروش در سال 2021 وارد بازار شد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14796

به "تونی بنت درگذشت؛ خواننده ای با 19 جایزه گرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونی بنت درگذشت؛ خواننده ای با 19 جایزه گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید