تویوتا کرولا؛ پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2019

به گزارش راه ساری، روزنامه هفت صبح: در روز هایی که تب و تاب فراگیری ویروس کرونا در دنیا به سرخط خبر های رسانه ها تبدیل شده، تویوتا کورولا محصول برجسته صنعت خودرو ژاپن رکورد جدیدی در زمینه فروش دنیای از خود به جای گذاشته است. شواهد و آمار های مختلف نشان می دهد عنوان پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2019 هنوز هم در اختیار تویوتا کورولا قرار گرفته است. وب سایت فوکوس توموو، اما دقیقاً تعداد فروش دنیای هر مدل را اعلام کرده است.

تویوتا کرولا؛ پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2019

در این فهرست، کورولا توانسته با یک خیزش بلند، حکمرانی جهانی خود را تداوم بخشد. این ماشین که سال 1966 برای سلطه بر بازار خودروی جهان به جهان آمد، در سال 2019 رسماً به رکورد فروش 50 میلیون دستگاه در سراسر جهان حمله کرد. نسل دوازدهمین کورولا که در سال 2018 معرفی شده، فعلاً در سه نسخه سدان، هاچ بک و استیشن با پیشرانه های قدرتمند و نمونه های هیبریدی در بیش از 150 کشور جهان عرضه شده و احتمالاً رشد فروش خود را سال 2020 هم ادامه می دهد. اینجا سراغ هفت خودرو برتر لیست خرید مردم جهان از بازار خودرو رفته ایم.

1. تویوتا کورولا

تیراژ:

یک میلیون و 224 هزار و 990 دستگاه

تنها خودرویی است که در هر پنج قاره جهان تولید می شود و تویوتا آن را در کارخانه های مختلفی در سراسر جهان شامل برزیل، کانادا، چین، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایالات متحده، تایوان، تایلند، ویتنام، ترکیه و ونزوئلا روی خط تولید دارد. کورولا سال هاست که در صدر لیست پرفروش ترین خودرو های جهان قرار گرفته است و سهم آن از کل بازار خودروی جهان چیزی بین 1.3 تا 1.5 درصد بوده است. سهم بازار کورولا در سال 2019 نیز 1.4 درصد بوده است.

2. فورد 150-F

تیراژ:

یک میلیون و 76 هزار و 551 دستگاه

در رتبه دوم پرفروش ترین خودرو های جهان نیز مثل قبل پرفروش ترین پیکاپ تاریخ یعنی فورد سری F قرار گرفته است. این پیکاپ 45 سال است که پرفروش ترین خودروی بازار ایالات متحده محسوب می شود و از سال 2016 نیز عنوان دومین خودروی پرفروش جهان را هم به خود اختصاص داده است. سری F در سال 2019 نیز با اختلاف و حاشیه امنیت خوبی در جایگاه دوم قرار گرفته است. البته فروش این پیکاپ محبوب 1.1 درصد در سال 2019 کاهش داشته است که این می تواند به دلیل افزایش سن آن باشد. به همین دلیل فورد هم اکنون در حال آماده سازی نسل جدید سری F است که اولین عضو این خانواده یعنی F150 به زودی رونمایی خواهد شد.

3. تویوتا راوفور

تیراژ:

931 هزار و 852 دستگاه

در جایگاه سوم نیز یکی دیگر از تاریخ سازان صنعت خودروسازی یعنی تویوتا راوفور قرار گرفته است تا سه سکوی پرفروش ترین خودرو های جهان در اختیار ماشین های نمادین تاریخ باشد. رافور یکی از اولین کراس اوور های جهان محسوب می شود و کلاسی که امروزه به شدت محبوب شده را به نوعی این ماشین بنیان نهاد. راوفور برای اولین بار 21 سال پیش به بازار آمد و هم اکنون در بهترین شرایط در کل تاریخ خود قرار گرفته است. این کراس اوور ژاپنی از سال 2018 عنوان سومین خودروی پرفروش جهان را در اختیار دارد و از سال 2010 تا به امروز جایگاه خود را 14 پله ارتقا داده است.

4. هوندا سیویک

تیراژ:

821 هزار و 374 دستگاه

رقیب سنتی تویوتا کورولا با همه تلاشی که دارد، قادر به مهار رقیب نیست. سیویک که در مدل های متنوعی عرضه می شود با افتی محسوس نسبت به سال قبل جایگاه چهارم خود را در بین محبوب ترین اتومبیل های جهان حفظ کرده است. البته این خودرو از ناحیه برادرش C-RV و طیف وسیعی از کراس اوور های شهری تهدید می شود.

5. هوندا C-RV

تیراژ:

818 هزار و 981 دستگاه

کراس اوور محبوب ژاپنی همچنان پشت سر تویوتا راو 4 و بالاتر از فولکس واگن تیگوان و نیسان ایکس تریل سال 2019 را به خاتمه برد. هوندا C-RV که در آمریکای شمالی و چین به شدت محبوب است، یک سال درخشان را پشت سر گذاشت و 12 درصد هم رشد کرد.

6. فولکس واگن تیگوان

تیراژ:

741 هزار و 297 دستگاه

با تولید در دو نسخه ساده و کشیده بدنه، توانسته جایگاه برجسته خود در بازار جهانی را حفظ کند. گرچه 7.5 درصد افت فروش را هم تجربه کرد. این خودرو که در ایران هم عرضه شد، یکی از بهترین ساخته های صنعت خودرو آلمان و نماینده این کشور در جمع پرفروش ترین محصولات صنعت خودرو در جهان است.

7. دوج رام

تیراژ:

731 هزار و 895 دستگاه

وانت پیکاپ برجسته دوج یکی از بهترین سال های عمرش را سپری کرده و شواهد از رشد چشمگیر و 17.4 درصدی اش در این مدت حکایت دارد. این خودرو که در بازار آمریکای شمالی خود را به یک قدمی فورد اف 150 رسانده، امسال یکی از بدترین شکست ها را به رقیب سنتی اش شورولت سیلور ادو تحمیل کرد و امید ها برای رشد فروش گروه فیات - کرایسلر را بیشتر کرده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10055

به "تویوتا کرولا؛ پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کرولا؛ پرفروش ترین خودروی دنیا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید