جدال تمام انگلیسی و جنگ لیورپول با اژدها

به گزارش راه ساری، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو مسابقه شروع خواهد شد.

جدال تمام انگلیسی و جنگ لیورپول با اژدها

به گزارش خبرنگاران، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری دو مسابقه شروع می گردد که از بین چهار تیم، سه تیم انگلیسی هستند.

لیورپول - پورتو

شاگردان یورگن کلوپ که رقابت سختی با منچسترسیتی بر سر قهرمانی در لیگ انگلیس دارند، میزبان پورتوی پرتغال خواهند بود. لیورپول در 6 دیدار اخیر خود با پورتو شکست نخورده است و 3 برد و 3 تساوی به دست آورده است. این دو تیم فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی برابر هم نهاده شدند که لیورپول توانست در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 5 بر صفر به فزونی برسد و اژدهای پرتغالی (لقب پورتو) را حذف کند.

لیورپول در خانه حریف با 5 گل به فزونی رسید و در آنفیلد دیدار دو تیم بدون گل پایان یافت.

همچنین لیورپول در چهار دوره از 5 حضور اخیر خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سربلند بوده است و توانسته راهی نیمه نهایی گردد. تنها در فصل 09- 2008‬ بود که چلسی با فزونی 7 بر 5 در مجموع توانست لیورپول را در این مرحله حذف کند.

لیورپول تنها تیمی در این فصل لیگ قهرمانان است که تمام گل هایش در محوطه جریمه به ثمر رسیده است و جالب تر اینکه تمام گل هایی که پورتو در این فصل دریافت نموده نیز در داخل محوطه جریمه بوده است.

تاتنهام - منچسترسیتی

این دو تیم نیز برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا روبرو می شوند. البته مصاف سه شنبه شب این دو تیم 175 دیدار رسمی دو تیم در تمامی رقابت ها است. سیتی که در تمامی جبهه ها حضور دارد و امیدوار به کسب چهارگانه است در لندن برابر تاتنهام قرار خواهد گرفت.

سیتی از 16 دیدار اخیر خود برابر تاتنهام به 11 برد رسیده است. چهار دیدار با فزونی تاتنهام و تنها یک دیدار با تساوی پایان یافته است.

تاتنهام برای اولین بار از سال 1973 است که با یک تیم انگلیسی در رقابت های اروپایی روبرو می گردد. آخرین بار در آن سال تاتنهام در جام یوفا برابر لیورپول نهاده شد و حذف شد.

سیتی هر چهار دیدار اروپایی خود برابر تیم های انگلیسی را باخته است. برابر چلسی در سال 1970 در جام برندگان و لیورپول در لیگ قهرمانان فصل قبل.

وضعیت سرخیو آگوئرو برای این دیدار معلوم نیست و ممکن است گابریل ژسوس از ابتدا در ترکیب این تیم قرار گیرد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2148

به "جدال تمام انگلیسی و جنگ لیورپول با اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال تمام انگلیسی و جنگ لیورپول با اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید